• 6
  • 7
2019-04-06, 15:22
Medlem
chilly_c_canes avatar
Det är för mig helt ofattbart att diskussionen kring huruvida MGM är invandrare eller ej fortfarande förs.

Alla! Och då menar jag ALLA! ...vet att det bara är invandrare som bär sig åt såhär.
ALLA vet det.
Sen att en del gillar att provocera, genom att säga motsatsen, medan andra helt enkelt inte _vågar_ säga sanningen är en annan sak. Men som sagt... Alla VET.

Nu står vi inför det faktum att majoriteten av svenskarna ville - och har lyckats med - att ge bort vårt land till fienden.
Vi andra som inte ville var inte tillräckligt många. Det är bara att köpa läget och förbereda sig för vad som komma ska.
Förbered barnen. Se till att dom lär sig språk dom kan ha nytta av. Skaffa dom en i utlandet gångbar utbildning.
Spara pengar.
Förbered en flyktplan. En på kort och en på lång sikt.
Om du kan - hitta likasinnade och planera med dom.

Sverige är förlorat.

Dags att planera för exit.
Citera
2019-04-06, 15:54
Moderator
blomvattnares avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
2019-04-06, 17:41
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Hahaha klockrent!

Klockren ironi menar du?
Citera
2019-04-06, 17:43
Medlem
PixelGuys avatar
Var någonstans i Haninge är det här, Jordbro, Brandbergen eller något annat segregerat område i kommunen? Enligt artikeln så var han på väg hem från fotbollsträningen. Jag har kollat de större fotbollsplanerna i kommunen och det stämmer inte riktigt. Med tanke på att media gärna mörkar när det rör sig om utsatta områden, så kan det vara var fan som helst i kommunen.
Citera
2019-04-06, 18:04
Medlem
hängballens avatar
Alltså det eviga tolkningsföreträdet... Ingen vet ens vilka gärningsmännen är. Ni antar men även om det är rimliga antaganden så vet vi faktiskt INTE vilka som är gärningsmän och därmed är det öppet för att det som antas är fel.

Vi VET att det är svartskallar.
Citera
2019-04-06, 19:14
Medlem
itsurewasntmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utlovad
Givetvis kan den sjunka precis som all annan statistik gällande sådant som kräver sociala interaktioner. Självklart kan unga hindras från att begå brott genom att de sitter klistrade vid skärmar.

Använd hjärnan.
Jag använder den nu och tror fortfarande inte ett skvatt på att brottsligheten bland unga minskar, åtminstone inte den grövre. Pratar vi om att åka moppe utan hjälm så, ja kanske.
Citera
2019-04-06, 21:14
Han får väl börja med boxning eller karate? Det förekom även stryk när jag var liten på 90-talet.. när jag skulle gå till basketträningen blev jag dagligen trakasserad och sprang ifrån dem. Och då var det svenskar som djävlades.. och en annan gång när jag gick i 2:a klass var det en större kille som ville nita mig efter skolan så jag blev jagad hem och fick springa ifrån honom 2-3 km... fenomenet är fan inget nytt!
Citera
2019-04-06, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsurewasntme
Jag använder den nu och tror fortfarande inte ett skvatt på att brottsligheten bland unga minskar, åtminstone inte den grövre. Pratar vi om att åka moppe utan hjälm så, ja kanske.
Förhoppningsvis mäter de ungdomsbrottslighet tillsammans och inte var för sig eftersom ungdomar som begår brott (uppförandestörning) bryter fler än en lag.
Citera
2019-04-13, 01:14
Medlem
PixelGuys avatar
Haha, det var som jag trodde i mitt förra inlägg. Han blev rånad på väg från Hanvedens IP som ligger mellan Jordbro och Västerhaninge. I en annan artikel så kallas han för Olle och bor i Åbylund. Jag kollade i kartan och det verkar stämma med bilderna i tidningen.

https://mitti.se/nyheter/traffar-ungdomarna-skolan/

Citat:
Mamman Inna hittade sin rånade son nära hemmet i Västerhaninge

"Jag vågar inte gå tillbaka till skolan", säger ett av rånoffren 14-årige Olle, som egentligen heter något annat.

I en skogsglänt i Åbylund i Västerhaninge rånades Innas 14-åriga son Olle på både parajumperjackan, de nya skorna och mobiltelefonen förra söndagen – mitt på ljusa dagen.

– Han såg halvt naken ut när jag såg honom, berättar Inna.

Olle hade spelat fotboll på Hanvedens idrottsplats i Västerhaninge, och var på väg hem till Åbylund när han märkte hur ett tiotal killar började följa efter honom efter ett tag.

Ungefär hälften hade maskerat sig. Olle förstod att något var på väg att ske, han ringde sin mamma, men killarna hann dra in honom i ett skogsbryn innan han var hemma.

– De var sex stycken som var delaktiga till slut. Jag vågade inte skrika för jag visste inte vad de skulle göra. Tre av dem utförde själva rånet. En av dem tog skorna, en annan tog mobilen och jackan. De frågade om mitt kodlås till mobilen och vad min pappa hette innan de drog, säger Olle.

Vi träffar Inna och Olle i skogsbrynet i Åbylund nära deras hem, där rånet skedde.

Rånet har gjort att Olle håller sig hemma från skolan. Han klarar inte av att gå dit. Rädd för att någon vet vad som hänt, eller att någon ska hota honom.
Citera
2019-12-10, 18:16
Medlem
en kille i min klass (bor i gbg) vart rånad nårra veckor sen av ett gäng illar o de slog han riktit illa också plus att de tvinga av han spritt naken o tog precis alla hans kläder dessutom..
oså fick han naken på alla 4 slicka deras fötter menns de sparka han oxå...
Är det de nya nu o få av sina offer nakna o förnedra??
Citera
2019-12-10, 18:41
Avstängd
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
Hoppas namn på dessa kommer ut, se hur häftiga dom är när fel folk får tag på dom, i såna här situationer funkar det inte att fika och prata med gänget, utan att man svarar med samma mynt, låt dom känna sig rädda istället, enda sättet dom börjar tänka klart.
Rör det sig om psykopater så känner de ingen rädsla. De är konsekvensimmuna.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in