Haha, det var som jag trodde i mitt förra inlägg. Han blev rånad på väg från Hanvedens IP som ligger mellan Jordbro och Västerhaninge. I en annan artikel så kallas han för Olle och bor i Åbylund. Jag kollade i kartan och det verkar stämma med bilderna i tidningen.
https://mitti.se/nyheter/traffar-ungdomarna-skolan/
Citat:
Mamman Inna hittade sin rånade son nära hemmet i Västerhaninge
"Jag vågar inte gå tillbaka till skolan", säger ett av rånoffren 14-årige Olle, som egentligen heter något annat.
I en skogsglänt i Åbylund i Västerhaninge rånades Innas 14-åriga son Olle på både parajumperjackan, de nya skorna och mobiltelefonen förra söndagen – mitt på ljusa dagen.
– Han såg halvt naken ut när jag såg honom, berättar Inna.
Olle hade spelat fotboll på Hanvedens idrottsplats i Västerhaninge, och var på väg hem till Åbylund när han märkte hur ett tiotal killar började följa efter honom efter ett tag.
Ungefär hälften hade maskerat sig. Olle förstod att något var på väg att ske, han ringde sin mamma, men killarna hann dra in honom i ett skogsbryn innan han var hemma.
– De var sex stycken som var delaktiga till slut. Jag vågade inte skrika för jag visste inte vad de skulle göra. Tre av dem utförde själva rånet. En av dem tog skorna, en annan tog mobilen och jackan. De frågade om mitt kodlås till mobilen och vad min pappa hette innan de drog, säger Olle.
Vi träffar Inna och Olle i skogsbrynet i Åbylund nära deras hem, där rånet skedde.
Rånet har gjort att Olle håller sig hemma från skolan. Han klarar inte av att gå dit. Rädd för att någon vet vad som hänt, eller att någon ska hota honom.