• 1
  • 2
2019-04-06, 17:42
Bannlyst
http://www.esny.se/sv/object/view/42...thouse-1178655

Är det ens värt pengarna?

Hade för mig att något liknande (om inte denna) hade hiss för bilar upp.

Km man få bättre?
Citera
2019-04-06, 17:45
Medlem
okok1s avatar
Avgiften i månaden är ju 0 kr så man sparar in i längden.
Citera
2019-04-06, 18:13
Medlem
Studsbolls avatar
Folk som har en halv miljard redo för att köpa en bostad tänker knappast på priset överhuvudtaget, de skulle kunna betala det dubbla och gilla läget ändå.
Citera
2019-04-06, 18:20
Bannlyst
Jag förstår verkligen inte grejen med så höga tak. Verkar vara mycket av en NY-grej. Är det för att inge slottskänsla mitt i en smutsig betongdjungel? Varför inte hälften så höga tak och dubbel boyta istället?

Fattar det lika lite som att sätta bubbelpoolen utomhus. Slappna av och lyssna till det ljuva ljudet av fiskmåsar, duvor och tutor medan du andas in den underbara storstadsluften, avgaser och smog, och njuter av östkustvädret...

Har iofs inte en halv miljard att lägga på en NY-lägenhet ändå så det kanske är just därför jag inte fattar grejen.
Citera
2019-04-06, 18:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wazzobazzo
Jag förstår verkligen inte grejen med så höga tak. Verkar vara mycket av en NY-grej. Är det för att inge slottskänsla mitt i en smutsig betongdjungel? Varför inte hälften så höga tak och dubbel boyta istället?

Fattar det lika lite som att sätta bubbelpoolen utomhus. Slappna av och lyssna till det ljuva ljudet av fiskmåsar, duvor och tutor medan du andas in den underbara storstadsluften, avgaser och smog, och njuter av östkustvädret...

Har iofs inte en halv miljard att lägga på en NY-lägenhet ändå så det kanske är just därför jag inte fattar grejen.

Tja, man är väl blåst om man köper denna bostad på enstaka miljarder, inte förens pengar blir obetydlig som man kan köpa men inte ens då, ni ser hur new York är. Många awesome ställen man kan annars bo på
Citera
2019-04-06, 18:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dayg63
Tja, man är väl blåst om man köper denna bostad på enstaka miljarder, inte förens pengar blir obetydlig som man kan köpa men inte ens då, ni ser hur new York är. Många awesome ställen man kan annars bo på

Eller hur? Har man pengarna så borde man väl vilja flytta BORT från kreti och pleti? Bort från stress och skit.

Svar på TS blir alltså nej för min del. Hade jag haft en halv miljard hade jag bosatt mig någon annanstans än NY.
Citera
2019-04-06, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wazzobazzo
Jag förstår verkligen inte grejen med så höga tak. Verkar vara mycket av en NY-grej. Är det för att inge slottskänsla mitt i en smutsig betongdjungel?

Oftast pga byggnaderna är gamla fabriker och lager som senare byggts om till bostadshus.
Citera
2019-04-06, 20:14
Medlem
Kan tänka mig köpa den och äga den för andras pengar. Ingår LINNÉA LINDBLAD (mäklaren) på köpet. Hon måste göra sig en rejäl hacka.
Citera
2019-04-06, 20:30
Medlem
OHSCHNAPs avatar
Är väl en smaksak, personligen tycker jag det finns bättre lägenheter i NY för $60M, framför allt med mycket bättre utsikt. Då går man visserligen ofta miste om stor terrass men bättre än att sitta och glo in i grannens lägenhet mittemot. Sen får man komma ihåg att de flesta som köper en bostad för $60M gör det för investeringar och inte nödvändigtvis för att bo där. Jag hade inte heller velat bo i NY om jag inte jobbade där.

Sen visste jag inte ens att ESNY marknadsför sina NY-försäljningar mot svenska marknaden, hur många svenskar är det som köper så dyra lägenheter utomlands? Brukar ju mest vara kineser, ryssar, araber mm.
Citera
2019-04-06, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Avgiften i månaden är ju 0 kr så man sparar in i längden.

Hahaha :-) Helt rätt!
Citera
2019-04-06, 20:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MaddeBernadotte
Hahaha :-) Helt rätt!

Njaaa... Om du inte vill ge gratis pengar till barnbarnsbarn, för dig blir det dyrt. 0.5 miljarder, ingen lever så länge för att det ska gynna i längden.

Ehm....
Citera
2019-04-06, 21:55
Medlem
15cmSLAK30cmRAKs avatar
Jag tar den
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto