• 1
  • 2
2019-04-06, 23:16
Medlem
Il.Malizias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wazzobazzo
Jag förstår verkligen inte grejen med så höga tak. Verkar vara mycket av en NY-grej. Är det för att inge slottskänsla mitt i en smutsig betongdjungel? Varför inte hälften så höga tak och dubbel boyta istället?

Fattar det lika lite som att sätta bubbelpoolen utomhus. Slappna av och lyssna till det ljuva ljudet av fiskmåsar, duvor och tutor medan du andas in den underbara storstadsluften, avgaser och smog, och njuter av östkustvädret...

Har iofs inte en halv miljard att lägga på en NY-lägenhet ändå så det kanske är just därför jag inte fattar grejen.
Klart man vill ha högt i tak? Hatar trenden sedan 1930 att bygga lågt; framkallar klaustrofobikänslor.

New York ligger på samma breddgrad som Rom; nog för att de kan ha hårda vintrar men vår, sommar & höst vill man ha en pool.
Och är det jacuzzi kan man ju bada även när det är kallt. Utmärkt ju.
Citera
2019-04-06, 23:50
Medlem
ProPapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dayg63
http://www.esny.se/sv/object/view/42...thouse-1178655

Är det ens värt pengarna?

Hade för mig att något liknande (om inte denna) hade hiss för bilar upp.

Km man få bättre?

Värt, jao.

Mäklararvodet brukar ligga på mellan 1% och 5% av säljpriset. Ett par, tre, sådana affärer i månaden gör nog susen i mäklarplånkan.
Citera
2019-04-07, 02:48
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
550 miljoner för en lägenhet.
Skulle kännas som att betala 5 miljoner för en 3:a i Tensta.
Citera
2019-04-07, 04:26
Medlem
Citat:
Jag förstår verkligen inte grejen med så höga tak. Verkar vara mycket av en NY-grej. Är det för att inge slottskänsla mitt i en smutsig betongdjungel? Varför inte hälften så höga tak och dubbel boyta istället?

Fattar det lika lite som att sätta bubbelpoolen utomhus. Slappna av och lyssna till det ljuva ljudet av fiskmåsar, duvor och tutor medan du andas in den underbara storstadsluften, avgaser och smog, och njuter av östkustvädret...

Har iofs inte en halv miljard att lägga på en NY-lägenhet ändå så det kanske är just därför jag inte fattar grejen.

Du kan lägga tatami-mattor eller spring-floor och ha en egen gymnastiklokal såklart. Vill du få hjärnskakning i en vanlig lägenhet eller?
Citera
2019-04-07, 04:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Il.Malizia
Klart man vill ha högt i tak? Hatar trenden sedan 1930 att bygga lågt; framkallar klaustrofobikänslor.

Nu bor jag ju iofs själv i en lägenhet med högt i tak (men så är jag lång också ) men jag fattar ändå inte grejen. Slösar med så oerhört mycket plats. Kolla in köket (tror jag det var?) på bilderna. Kul att vara under 180 och behöva en stege till att öppna luckor osv? Plebdesign för att passa gamla pengar med gamla idéer.

Speciellt på Manhattan där allt är svindyrt förstår jag inte trenden med fyra meter i tak (i nybyggnationer då. I omgjorda före detta fabrikslokaler och magasin som tidigare postare tog upp är det såklart förståeligt). Man borde väl vilja maximera ytorna? Eller är det det som är status i det här fallet? Vaska vertikalt utrymme likt champagne?

Citat:
New York ligger på samma breddgrad som Rom; nog för att de kan ha hårda vintrar men vår, sommar & höst vill man ha en pool.
Och är det jacuzzi kan man ju bada även när det är kallt. Utmärkt ju.

Fast ute i den skitluften? En inomhuspool/spa att använda i alla väder hade jag förstått. Förstår dock inte varför man skulle vilja bo mitt i smeten i NY med en halv miljard på fickan från första början heller så... Kan bara anta att man tänker väldigt annorlunda om man ser det här som en OK deal (tydligen går ju priserna stadigt upp där också ).

Citat:
Ursprungligen postat av Elenberg
Du kan lägga tatami-mattor eller spring-floor och ha en egen gymnastiklokal såklart. Vill du få hjärnskakning i en vanlig lägenhet eller?

Aj fan "tänkte inte på det" för att citera Peter Dalle. Kanske hålla en privat Cirque du Soleil-show komplett med trapetser mitt i vardagsrummet för att sätta guldkant på vardagen?
Citera
2019-04-07, 14:53
Medlem
Il.Malizias avatar
Citat:
Nu bor jag ju iofs själv i en lägenhet med högt i tak (men så är jag lång också ) men jag fattar ändå inte grejen. Slösar med så oerhört mycket plats. Kolla in köket (tror jag det var?) på bilderna. Kul att vara under 180 och behöva en stege till att öppna luckor osv? Plebdesign för att passa gamla pengar med gamla idéer.

Speciellt på Manhattan där allt är svindyrt förstår jag inte trenden med fyra meter i tak (i nybyggnationer då. I omgjorda före detta fabrikslokaler och magasin som tidigare postare tog upp är det såklart förståeligt). Man borde väl vilja maximera ytorna? Eller är det det som är status i det här fallet? Vaska vertikalt utrymme likt champagne?

Fast ute i den skitluften? En inomhuspool/spa att använda i alla väder hade jag förstått. Förstår dock inte varför man skulle vilja bo mitt i smeten i NY med en halv miljard på fickan från första början heller så... Kan bara anta att man tänker väldigt annorlunda om man ser det här som en OK deal (tydligen går ju priserna stadigt upp där också ).

Aj fan "tänkte inte på det" för att citera Peter Dalle. Kanske hålla en privat Cirque du Soleil-show komplett med trapetser mitt i vardagsrummet för att sätta guldkant på vardagen?

De flesta som köper sådana lägenheter på Manhattan jobbar i finanssektorn. De sitter på Wall Street.
Man kan såklart bo i Connecticut eller i the Hamptons, men att pendlar med köer och annat varje dag eller kunna gå/åka taxi några kvarter?
Citera
2019-04-07, 15:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Il.Malizia
De flesta som köper sådana lägenheter på Manhattan jobbar i finanssektorn. De sitter på Wall Street.
Man kan såklart bo i Connecticut eller i the Hamptons, men att pendlar med köer och annat varje dag eller kunna gå/åka taxi några kvarter?

Fast behöver man verkligen jobba på Manhattan med 500 miljoner på fickan? Visst mycket vill ha mer men i det läget hade iaf jag pensionerat mig någonstans så långt från folk som möjligt. Kanske sköta jobbet hemifrån.

Aja frågan TS ställer är om det "är värt pengarna". Eftersom bostadspriserna konstant ökar i NY(!) så säger jag väl ja då. Det är lägenhetens utseende och utformning jag inte kan förstå. 4,5 meter takhöjd... Ingen inomhuspool med jetstreams så vitt jag kan se men väl en bubbelpool utomhus i NY-luften. Överdimensionerat badrum så du slipper trängas med dina elva eskorter på morgonen. Eldstaden och spegeln i köket ett obegripligt designval.
Senast redigerad av wazzobazzo 2019-04-07 kl. 15:19.
Citera
2019-04-07, 20:36
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Nä jag tar hellre min etta i stockholmsförort. Skulle inte känna mig bekväm i en sån där!

Vad skulle jag liksom göra med alla ytorna? Allt jag behöver är en säng, ett matbord, ett kök, ett badrum, en tv och en schysst internetuppkoppling...
Citera
2019-04-07, 20:53
Medlem
skunkjobbs avatar
Det ingår bara två parkeringsplatser
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto