Citat:
Ursprungligen postat av
Il.Malizia
Klart man vill ha högt i tak? Hatar trenden sedan 1930 att bygga lågt; framkallar klaustrofobikänslor.
Nu bor jag ju iofs själv i en lägenhet med högt i tak (men så är jag lång också
) men jag fattar ändå inte grejen. Slösar med så oerhört mycket plats. Kolla in köket (tror jag det var?) på bilderna. Kul att vara under 180 och behöva en stege till att öppna luckor osv? Plebdesign för att passa gamla pengar med gamla idéer.
Speciellt på Manhattan där allt är svindyrt förstår jag inte trenden med fyra meter i tak (i nybyggnationer då. I omgjorda före detta fabrikslokaler och magasin som tidigare postare tog upp är det såklart förståeligt). Man borde väl vilja maximera ytorna? Eller är det det som är status i det här fallet? Vaska vertikalt utrymme likt champagne?
Citat:
New York ligger på samma breddgrad som Rom; nog för att de kan ha hårda vintrar men vår, sommar & höst vill man ha en pool.
Och är det jacuzzi kan man ju bada även när det är kallt. Utmärkt ju.
Fast ute i den skitluften? En inomhuspool/spa att använda i alla väder hade jag förstått. Förstår dock inte varför man skulle vilja bo mitt i smeten i NY med en halv miljard på fickan från första början heller så... Kan bara anta att man tänker väldigt annorlunda om man ser det här som en OK deal (tydligen går ju priserna stadigt upp där också
).
Citat:
Ursprungligen postat av
Elenberg
Du kan lägga tatami-mattor eller spring-floor och ha en egen gymnastiklokal såklart. Vill du få hjärnskakning i en vanlig lägenhet eller?
Aj fan "tänkte inte på det" för att citera Peter Dalle. Kanske hålla en privat Cirque du Soleil-show komplett med trapetser mitt i vardagsrummet för att sätta guldkant på vardagen?