2019-04-07, 16:45
Medlem
Undrar hur man rengör kakel från vattenstänk, helt enkelt gör rent från olika typer av stänk i kök och badrum?
Citera
2019-04-07, 16:54
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frenchretardt
Undrar hur man rengör kakel från vattenstänk, helt enkelt gör rent från olika typer av stänk i kök och badrum?
Svinto for the win.
Citera
2019-04-07, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420
Svinto for the win.

sinto repar ytskiktet.
Citera
2019-04-07, 17:29
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:

Antar att du har kalkfläckar. Någon form av syra, typ ättika funkar utmärkt.
Citera
2019-04-07, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Antar att du har kalkfläckar. Någon form av syra, typ ättika funkar utmärkt.

kalkfläckar, vattenstänk. jag ska testa med ättika. tack för att di tig dig tid att svara!
Citera
2019-04-07, 18:55
Medlem
Flickvännens hårfärgningsmedel hade missfärgat kaklet och fästmassan mellan kakelplattorna inne i duschen. Använde något vanligt medel för köksrengöring och en nagelborste. Borstade hårt och spolade med vatten. Blev som nytt.

Ättika lär lukta skit.
Citera
2019-04-07, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Datornkrabbar
Flickvännens hårfärgningsmedel hade missfärgat kaklet och fästmassan mellan kakelplattorna inne i duschen. Använde något vanligt medel för köksrengöring och en nagelborste. Borstade hårt och spolade med vatten. Blev som nytt.

Ättika lär lukta skit.

finns något medel man köper på butiken som man kan spreja på men det tror jag är ett starkt medel.
Citera
2019-04-09, 23:14
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
sinto repar ytskiktet.
Nej. Inte så länge det löddrar.
Citera
2019-04-11, 10:45
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Riktigt hårda och gamla kaltfläckar går faktiskt att få bort.

Jag fick en gång tag på ett medel, som inte gick att handla i affären, som var så effektivt att det räckte med att bara droppa det på kalkfläcken - och det började omedelbart fräsa och bubbla.
Och fläcken försvann.
Poff, bara så fär liksom ...

Men tyvärr så verkar det som att det medlet försvann.
För den jag fick det från berättade att det inte längre gick att få tag på.
Och hon jobbade ändå med industristädning.

Medlet var iaf riktigt mörkt blått.
Nästan svart så mörkblått var det.
Ingen aning vad det hette, tyvärr.

Och lika tråkigt är det att inget medel i handeln är ens i närheten av lika effektivt som det.
Det spelar ingen roll vad medlet än saluförs som, för det är ta mig fan inte bättre än vanligt såpa.

Varför, undrar jag, ska det vara så himla förbjudet med medel som faktiskt Fungerar ???
Varför är myndigheterna så rädda för det effektiva, egentligen?
Citera
2019-04-16, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Riktigt hårda och gamla kaltfläckar går faktiskt att få bort.

Jag fick en gång tag på ett medel, som inte gick att handla i affären, som var så effektivt att det räckte med att bara droppa det på kalkfläcken - och det började omedelbart fräsa och bubbla.
Och fläcken försvann.
Poff, bara så fär liksom ...

Men tyvärr så verkar det som att det medlet försvann.
För den jag fick det från berättade att det inte längre gick att få tag på.
Och hon jobbade ändå med industristädning.

Medlet var iaf riktigt mörkt blått.
Nästan svart så mörkblått var det.
Ingen aning vad det hette, tyvärr.

Och lika tråkigt är det att inget medel i handeln är ens i närheten av lika effektivt som det.
Det spelar ingen roll vad medlet än saluförs som, för det är ta mig fan inte bättre än vanligt såpa.

Varför, undrar jag, ska det vara så himla förbjudet med medel som faktiskt Fungerar ???
Varför är myndigheterna så rädda för det effektiva, egentligen?

det var så bra att medlet helt enkelt försvann från hyllorna och marknaden. det sa bara "poff", så försvann det. är du helt säker på att medlet existerade överhuvudtaget?
Citera
2019-04-16, 22:01
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Datornkrabbar
Ättika lär lukta skit.

Det är en smaksak, dock dunstar ättikan och när den dunstat så är ALL lukt borta.

Ättika fungerar finfint på kalkfläckar.
Citera
2019-04-17, 09:40
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
det var så bra att medlet helt enkelt försvann från hyllorna och marknaden. det sa bara "poff", så försvann det. är du helt säker på att medlet existerade överhuvudtaget?
Vem har sagt något om att det fanns på några "hyllor," på någon "marknad"?

Om du hade kunnat läsa så hade du kanske läst att jag skrev något litet om "industristädning."

Och jag vet ju inte varför det försvann, men det är samtidigt inte svårt att gissa att det säkert hade något att göra med nya regler om "Miljöfarliga medel" osv.
För något så effektivt kan ju helt enkelt inte vara "bra för miljön."
Eller för något annat heller för den delen (förutom för just tuffa fläckar såklart ... ).

Du vet, det är ju inte heller så enkelt att bara gå in på ICA och handla sig tex en liter Saltsyra vid behov, eller hur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in