Citat:
Ursprungligen postat av
Gratzi
Knappast att rekommendera, känns rätt sannolikt att den här tjejen skulle kunna anmäla TS för våldtäkt som hämnd vid frivilligt sex.
Tänk med hjärnan istället för med kuken! Jag skulle klippa all kommunikation, en jävla tröja liksom.
I annat fall får väl TS be någon kompis att köpa tröjan om den annonseras ut, så är problemet löst sen? Om de nu bara handlar om en tröja.
TS får se det som en lärdom att inte bli tillsammans med psykfall som kräver (klassad) receptbelagd medicin som personen inte ens har rätt till.
Det är en limited edition-tröja som är svår att få tag i. Dessutom har den ett sentimentalt värde för mig då jag fick den av en närstående som gick bort i cancer.
Citat:
Ursprungligen postat av
leffemedluvan
Hon kan omöjligen få ts fälld utan att implicera sig själv i en sådan process vilket borde avskräcka.
Som redan har konstaterats undantas personlig egendom (kläder innefattat) från sambolagen (missade om ni hade bott tillsammans, annars är inte ens det aktuellt). Du har juridiken på din sida så länge du kan styrka ägande, och jag hade nog valt den vägen då ett besök hos henne där du handgripligen tilltvingar dig tröjan kan utgöra självtäkt eller så klart, om möjligt, en diplomatisk väg.
Jag kan styrka att det är min ägodel. Vi bodde tillsammans i 6 år.
Citat:
Ursprungligen postat av
rotebro-conny
Jag kanske är trött, men det är väl bara du säger: "ingen tröja, inga piller" piller-trillare brukar ju vara ganska flexibla och smidiga att ha att göra med när suget efter piller sätter in.
Vad är det för piller förresten?
Det är exakt det jag sa sist till henne, i mars, när jag skickade medicinen till henne sist. Men hon sket i det. Hon lovade mig även en tavla förra året för att hon var "tacksam" att jag hjälpte henne. Vill väl inte gå så långt att jag ska kräva henne på den där tavlan, men tröjan vill jag verkligen ha tillbaka. Det kan verka som en skitsak för somliga - men som tidigare påpekats - så har den ett speciellt värde för mig. Det handlar om Lyrica.
Citat:
Ursprungligen postat av
axioms
Släpp det bara. Är det värt att bli arg och tjata om detta? Det verkar kosta mer än vad det smakar.
Vill du ha rätt eller vill du må bra?
Önskar att jag kunde det. Men när jag är snäll och hjälper henne och ställer upp så vill jag fan inte bli tagen för en idiot. Dessutom har jag ärenden i Stockholm lite då och då och har hennes adress så jag kommer åka hem till henne och ta tillbaka den oavsett. Jag vill egentligen bara veta hur långt jag får gå rent juridiskt. För som jag sa i TS; jag har ganska lätt för att se "svart" och bli en aning aggressiv och jag vill inte att det ska mynna ut i det över en tröja.