2006-02-28, 13:59
Medlem
jagvetdetduintes avatar
Istället för att gå OT i en annan tråd så försöker jag vidareutveckla diskussionen här istället.

Göran Johansson är vidrig, fruktansvärt brutal och hänsynslös, vilket många partikamrater och motståndare uttalat sig om. Hans monstruösa utseende har troligtvis skrämmt många politiska motståndare och av ren politisk korrekthet gentemot handikapp låtit honom komma till tals i fler debatter än han borde!

Eller som min polare sade:

"Jag gick på vagnen som är rätt full på ena sidan satt Göran Johansson, på andra sidan en risig lodis. Tro fan att jag valde att sätta mig vid lodisen"

Göran Johansson förstör staden Göteborg, han har kvar det gamla betongsossetänket som utrotade stora delar av Göteborgs kulturhistoria. Han flyttar in lärarhögskolan till centrum och lämnar förhållandevis nya lokaler värda massa miljoner helt tomma ute i Mölndal för att han vill ha allt ett "cityuniversitet" Istället våldtar han en av Göteborgs historiskt viktigaste byggnader och klär in den i glas.

Under där en av de få platserna där man kan uppleva gångarna som gick i en mur runt hela Göteborg finns ville han bygga parkeringsgarage. Jag kan för övrigt tillägga att "världskulturmuseet" den fyrkantiga betonglådan som alla ska känna sig "hemma" i genom att den utseendemässigt inte ska ha någon kulturell påverkan , och resten av betongprojekten runt korsvägen är hans visioner. Där har ingen annan haft något att säga till om. Nu fasar jag för hur projektet runt älven ska arta sig när götetunneln tas i bruk. Ska det bli en stor parkering eller en grönskande park där kärlekskranka par kan promenera hand i hand i solnedgången?

Om jag hade mer kurage i mig skulle jag starta en milis som systematiskt motarbetade Gert Wingårdh och Johansson innan det är för sent. Betonghitler och Glasgöring...
Citera
2006-02-28, 15:46
Medlem
M2ks avatar
Han har nån slags elefantiasisdröm om Göteborg också, uttryckt i en GP-artikel häromdan. Ambitiöst men verklighetsfrämmande, allrahelst som han representerar ett icke-tillväxt-främjande parti. Dessutom har han ett hysteriskt lillebrorskomplex mot Stockholm, samt att han avskyr Göran Persson. Dom två är väldigt lika, HSB-typer båda två, givetvis funkar dom inte tillsammans.

Han har dock varit ärlig och sagt att han avgår, om sossarna förlorar valet och makten i Göteborg. Han skulle aldrig fungera i opposition. Han skulle bli så ilsk över att inte få bestämma, att hans nuna skulle riskera svälla från dagens psoriasis-fläckiga, till något som skulle kunna påminna om Ringaren i Notre Dame eller Elefantmannen.

Man frågar sig dock var oppositionen i sta'n finns? Dom tycks bekväma sig i Görans fickor, som blyga skolbarn nästan.
Citera
2006-02-28, 22:29
Medlem
jagvetdetduintes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M2k
Han har nån slags elefantiasisdröm om Göteborg också, uttryckt i en GP-artikel häromdan. Ambitiöst men verklighetsfrämmande, allrahelst som han representerar ett icke-tillväxt-främjande parti. Dessutom har han ett hysteriskt lillebrorskomplex mot Stockholm, samt att han avskyr Göran Persson. Dom två är väldigt lika, HSB-typer båda två, givetvis funkar dom inte tillsammans.

Han har dock varit ärlig och sagt att han avgår, om sossarna förlorar valet och makten i Göteborg. Han skulle aldrig fungera i opposition. Han skulle bli så ilsk över att inte få bestämma, att hans nuna skulle riskera svälla från dagens psoriasis-fläckiga, till något som skulle kunna påminna om Ringaren i Notre Dame eller Elefantmannen.

Man frågar sig dock var oppositionen i sta'n finns? Dom tycks bekväma sig i Görans fickor, som blyga skolbarn nästan
.

Problemet är att han kör över sina partikamrater och kör över oppositionen i varje fråga. Jag vet inte hur han gör det men alla hans förslag sätter han i verket trots att majoriteten i kommunfullmäktige egentligen är emot dem!

Sen tror jag att det brukar se ut såhär oftast

Citat:
Handling 2005 nr 105

Yttrande över motion av Ann Catrine Fogelgren (fp) om att göra bolagsstämmorna för de kommunala bolagen öppnare och tillgängligare för en vidare krets av delägare

Till Göteborgs kommunfullmäktige

Kommunstyrelsens förslag

Kommunstyrelsen föreslår att kommunfullmäktige beslutar:

Den av Ann Catrine Fogelgren väckta motionen
skall anses besvarad med hänvisning till förslaget från
s, v och mp i skrivelse den 22 juni 2005.

- - - -

Vid behandlingen av ärendet i kommunstyrelsen fanns skiljaktiga meningar.

Ordföranden Göran Johansson (s) yrkade bifall till förslag från s, v och mp i skrivelse den 22 juni 2005.

Jan Hallberg (m), Helene Odenjung (fp) och Carina Liljesand (kd) yrkade att
motionen skulle bifallas med hänvisning till yttrandet från Göteborgs Spårvägar AB.

Vid omröstning röstade Frank Andersson (s), Ewelina Tokarczyk (s), Kia Andreasson (mp),
Endrick Schubert (s), tjänstgörande ersättarna Helena Nyhus (s) och Juhani Kivinen (v) samt
ordföranden Göran Johansson (s) för bifall till Göran Johanssons yrkande.

Jan Hallberg (m), Helene Odenjung (fp), Agneta Granberg (m), Kjell Björkqvist (fp),
Carina Liljesand (kd) och tjänstgörande ersättaren Jonas Ransgård (m) röstade för bifall till
Jan Hallbergs m fl yrkande.

Kommunstyrelsen biföll ordföranden Göran Johanssons yrkande med sju röster mot sex.

Göteborg den 22 juni 2005
GÖTEBORGS KOMMUNSTYRELSE

Göran Johansson
Benny Stålesjö
Citera
2006-02-28, 22:32
Medlem
jagvetdetduintes avatar
ytterligare en!

Citat:

Handling 2006 nr 15

Bemyndigande till fastighetsnämnden att sälja fastigheten Göteborg Stampen 17:13
Stampgatan 13 (Samskolan)

Till Göteborgs kommunfullmäktige

Kommunstyrelsens förslag

Kommunstyrelsen tillstyrker stadskansliets förslag i tjänsteutlåtande den 12 december 2005 och föreslår att kommunfullmäktige beslutar:

Fastighetsnämnden bemyndigas att sälja fastigheten Göteborg Stampen
17:13. Pris och villkor i övrigt bestäms av fastighetsnämnden.

- - - -

Vid behandlingen av ärendet i kommunstyrelsen fanns skiljaktiga meningar.

Anneli Hulthén (s) yrkade bifall till stadskansliets förslag.

Kjell Björkqvist (fp) yrkade bifall till förslaget från fp, m och kd i skrivelse den 27 januari 2006.

Vid omröstning röstade Anneli Hulthén (s), Eva Olofsson (v), Frank Andersson (s), Ewelina Tokarczyk (s), Kia Andreasson (mp), Endrick Schubert (s), och tjänstgörande ersättaren Helena Nyhus (s) för bifall till Anneli Hulthéns yrkande.

Helene Odenjung (fp), Agneta Granberg (m), Kjell Björkqvist (fp), Susanna Haby (m), Carina Liljesand (kd) och tjänstgörande ordföranden Jan Hallberg (m) röstade för bifall till Kjell Björkqvists yrkande.

Kommunstyrelsen biföll yrkandet från Anneli Hulthén med sju röster mot sex.

vill ni se mer kan ni kolla på http://www.goteborg.se/prod/G-info/k...F?OpenFrameSet
Citera
2006-03-01, 11:33
Medlem
ChristianXs avatar
Mera Göran, han försöker mörka igenom trängselavgifter i Göteborg...

http://www.expressen.se/index.jsp?d=201&a=537043
Citera
2006-03-01, 11:39
Medlem
jagvetdetduinte: Vad är det du försöker säga med de här utdragen? Jag fattar ärligt talat inte.
Citera
2006-03-01, 11:43
Medlem
jagvetdetduintes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gart
jagvetdetduinte: Vad är det du försöker säga med de här utdragen? Jag fattar ärligt talat inte.

Personen innan frågade vad oppositionen gjorde..
Citera
2006-03-01, 18:13
Medlem
Jag är nog naiv men jag trodde att Göran Johansson var en av de ända sossarna med integritet.

Å andra sidan kan min uppfattning färgas av det faktum att Göteborg sällan eller aldrig skildras i riksmedia.
Citera
2006-03-01, 18:32
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thylacinus cyno
Jag är nog naiv men jag trodde att Göran Johansson var en av de ända sossarna med integritet.

Å andra sidan kan min uppfattning färgas av det faktum att Göteborg sällan eller aldrig skildras i riksmedia.

Misstänker att du inte bor i Göteborg...

Den gode Göran är en maktpolitiker av rang. Göteborgspolitiken domineras av hans grabbar, och Göteborgs kommun står för en av Sveriges största koncerner, om inte den största, med omsättning på 34 miljarder och 45000 anställda. I alla dessa bolag huserar Görans grabbar och kliar varandras ryggar kors och tvärs.

Dock skall det sägas att han tar väl vara på Göteborgs intressen gentemot Stockholmspolitikerna, och vår gode Persson har inte en sportmössa mot Johansson när det gäller att lägga kraft och handling bakom sina ord.
Citera
2006-04-09, 01:48
Medlem
SajberSunes avatar
Göran Johansson toppar alla s-listor

Göran Johansson toppar socialdemokraternas samtliga listor i höstens val till kommunfullmäktige i Göteborg. Ändringen gjordes av distriktsårskongressen i går utan vidare protester.

Inför årsmötet toppades de fyra listorna av fyra olika personer. Lena Malm, Göran Johansson, Jörgen Linder och Anneli Hulthén.

Men innan ordet lämnades fritt i går gick partidistriktets ordförande Frank Andersson upp i talarstolen för att "väcka en principdiskussion".
- Göran Johansson står oerhört högt i kurs hos göteborgarna och många anser att det skulle vara till gagn för partiet om hans namn står överst på alla fyra listor, förklarade han.

Och fortsatte:
- Och eftersom det är vår uppgift att försöka få så många som möjligt att rösta på vårt parti bör vi diskutera saken.

Enligt informationsombudsman Johan Flanke väcktes förslaget i söndags under ett telefonmöte mellan ledamöterna i partidistriktets styrelse samt valkommittén. Ett möte som Göran Johansson själv inte ska ha deltagit i.
Något som också betonades av Frank Andersson:
- Jag vill poängtera att det här inte är någonting som kommit från Göran, förklarade han innan han lämnade podiet.

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=269135

Undar vilket gjuteri som får uppdraget att smälta om Poseidonstatyn på Götaplatsen, den dagen det blir dags för Johansson att få sitt minnesmärke rest på bästa platsen?
Citera
2006-04-09, 03:10
Medlem
För den som vill studera Johanssons porer i närbild, eller helt enkelt bara sova lite sämre i natt, finns detta högupplösta porträtt:

http://www.goteborg.se/prod/sk/goteborg.nsf/Bilder/goran_johansson/$FILE/goran_johansson.jpg
Citera
2006-04-09, 05:04
Medlem
SajberSunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
För den som vill studera Johanssons porer i närbild, eller helt enkelt bara sova lite sämre i natt, finns detta högupplösta porträtt:

http://www.goteborg.se/prod/sk/goteborg.nsf/Bilder/goran_johansson/$FILE/goran_johansson.jpg
En bild där hans ansikte tycks vara på väg att lösas upp: http://www.europakorridoren.se/styre..._johansson.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in