Citat:
Ursprungligen postat av
Gameday
Du tog alltså extra lån för att handla med aktier. Vet inte hur smart det är.
Du gick från 80k till 300k. Det är ju bra. Hur går det för dig idag? Vad har du handlat mest?
Vad tog du lånen för? Har du festat bort en del av pengarna?
Vad gör du om allt ryker igen? Tar du ännu ett lån?
Kanske smartare att betala tillbaks lite av lånet med din inkomst med.
Du har rätt, är inte smart.
Har mått jävligt dåligt allt sedan hela den här resan började så vet inte riktigt vad jag tar mig till om jag gör om en av mina tidigare resor till 0 på kontot. Har inte gett upp än.
Spenderar nästan inga pengar på mig själv förutom kebabrullar och thaimat de dagar jag jobbat precis hela dagen och inte orkar mer kvarg eller har tid att laga egen mat.
Som det är nu så har jag 11.500 kronor på bankkontot, 323.000 kronor på avanza kontot och lön från mina olika arbetsgivare trillar in runt den 25, runt 46.000 kronor före skatt den här månaden(250 timmars arbete i mars).
Problemet är ju att varje gång jag tar position så riskerar jag väldigt mycket och oftast säljer jag fort. Att jag fortsatt arbeta som jag gör har varit en bidragande orsak till att jag fortfarande klarat att hålla alltihopa vid liv. Dock har jag märkt av diverse saker som muntorrhet, sämre sömn, dålig återhämtning och allmän svaghet på gymmet.
Har haft två positioner idag, en lång k oljan från strax under 71 till strax över samt ett par olika långa positioner i DAX, den första köpte jag för tidigt vid 12000. Är helt ute nu och hoppas på stora rörelser neråt i oljan eller uppåt i usa index. Allt för och skapa en atmosfär där jag vågar gå in.