2019-05-05, 13:35
Medlem
Helenedals avatar
Hallå gott folk,

Till slut släpptes det, UBOAT -- https://store.steampowered.com/app/494840/UBOAT/ -- ett ubåtssim som vi hoppas skall kunna putta SH 3 från tronen.

Har lirat 5 timmar hittills och det finns buggar men inget som drabbat mig något större. Däremot tycks en del andra ha stora problem emellanåt, men det löser sig nog med tiden. Naturligtvis vill jag rekommendera det men är du bug-känslig så bör du nog vänta 1-3 månader tills det värsta är överslätat.

UBOAT är lite mer fokuserat på hanteringen av dina sjömän och är inte liiiika inriktat på strid som SH:s varianter är, så det skall bli intressant att följa utvecklingen, minst sagt. Hittills är det vår älskade variant 7c som gäller men fler ubåtar skall bli spelbara framöver. Det är något jag idag saknar från SH, nämligen stegen uppåt i hierarkin med allt som det innebär.

I övrigt så får vi ytterligare en chans att påverka kriget i rätt riktning, men historien kommer inte skrivas om. I stora drag är det som vanligt, dvs fel sida kommer vinna.

synpunkter?
Senast redigerad av Helenedal 2019-05-05 kl. 13:37.
Citera
2019-05-05, 13:37
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helenedal
Hallå gott folk,

Till slut släpptes det, UBOAT -- https://store.steampowered.com/app/494840/UBOAT/ -- ett ubåtssim som vi hoppas skall kunna putta SH 3 från tronen.

Har lirat 5 timmar hittills och det finns buggar men inget som drabbat mig något större. Däremot tycks en del andra ha stora problem emellanåt, men det löser sig nog med tiden. Naturligtvis vill jag rekommendera det men är du bug-känslig så bör du nog vänta 1-3 månader tills det värsta är överslätat.

UBOAT är lite mer fokuserat på hanteringen av dina sjömän och är inte liiiika inriktat på strid som SH:s varianter är, så det skall bli intressant att följa utvecklingen, minst sagt. Hittills är det vår älskade variant 7c som gäller men fler ubåtar skall bli spelbara framöver. Det är något jag idag saknar från SH, nämligen stegen uppåt i hierarkin med allt som det innebär.

I övrigt så får vi ytterligare en chans att påverka kriget i rätt riktning, men historien kommer inte skrivas om. I stora drag är det som vanligt, dvs fel sida kommer vinna.

synpunkter?
Verkar lite fattigt?
Citera
2019-05-05, 13:44
Medlem
Helenedals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Verkar lite fattigt?

Ja, lite barebones än så länge. Men tutorial samt sandbox är fullt spelbart. Det skall nämnas att det är Early Access, vilket innebär i alla fall ytterligare 8-12 månader utveckling innan goldrelease. Som sagt, är man försiktig och vill undvika krashbuggar och patchade versioner som inte är bakåtkompatibla med dina saves, så skall man vänta.

Det låter kanske dumt och är kanske lite lurigt att förhålla sig till, men min 'känsla' är grymt bra. Jag har lirat ubåtssimmar sedan tidernas begynnelse med SH 3 som favorit. Jag bedömer att detta kan bli grymt bra.
Citera
2019-05-05, 16:19
Medlem
Citat:
Ja, lite barebones än så länge. Men tutorial samt sandbox är fullt spelbart. Det skall nämnas att det är Early Access, vilket innebär i alla fall ytterligare 8-12 månader utveckling innan goldrelease. Som sagt, är man försiktig och vill undvika krashbuggar och patchade versioner som inte är bakåtkompatibla med dina saves, så skall man vänta.

Det låter kanske dumt och är kanske lite lurigt att förhålla sig till, men min 'känsla' är grymt bra. Jag har lirat ubåtssimmar sedan tidernas begynnelse med SH 3 som favorit. Jag bedömer att detta kan bli grymt bra.

Köpte spelet och gillar det men väntar på patcher som fixar så forskningen inte blir nollställd efter du stänger av spelet varje gång och att du kan backa igen. Efter förra patchen så fuckade de upp något som gör att du inte längre kan backa med ubåten längre så det har blivit betydligt trixigare att docka i hamnar.

Men förutom det gillar jag spelet som är blandning mellan War of mine och SH
Citera
2019-05-05, 19:16
Medlem
Bluebeast72s avatar
Enformigt, fult o så jävla buggigt att mina 212 kr kastades i sjön efter 1 timma. Avinstallation o vill aldrig mer se skiten igen. Rek starkt Silent hunter 3 istället!
Citera
2024-01-30, 23:39
Medlem
Noxyls avatar
Citat:
Det skall nämnas att det är Early Access, vilket innebär i alla fall ytterligare 8-12 månader utveckling innan goldrelease.

Eller sisådär 5 år I DEV blog skrev de följande förra veckan.

"Currently, everything remains on track, and our estimated completion date for this work is still March - April 2024. If there are no unforeseen surprises, we should have a specific date to report relatively soon."

Köpte det för 10,14€ i helgen, mycket nöjd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in