Citat:
Ursprungligen postat av
Sook
Precis så är det.
Det hette också att Global Compact inte var bindande, detta matade man och åter och åter medborgarna med. Nu visar det sig att EU:s jurister tolkar det som bindande och att det SKALL genomföras.
En bra fråga som har ställts: varför ska man skriva på något som inte är bindande, vad förbinder man sig till då? Skriver man på att man inte förbinder sig eller förbinder man sig och till vad isåfall, att man inte förbinder sig?
ALLA varningsklockor ringer på högsta volym vartåt det barkar i EU. Det visade ju sig att många är för att Turkiet kommer med så jag ser inte varför det inte skulle kunna hända. En EU-armé skulle ju heller aldrig kunna hända, nu pratar Merkel öppet om det till högljudda applåder.
EU trodde att man kunde tysta kritiker genom laglig korruption, lönen ligger på ~91 000 + 3 200 för varje dag man "stämplar" in sig (traktamente) och då kan man gå därifrån direkt sedan eller sätta sig i baren som Mr. Drunker. PLUS att man får 47 000 i skattefria intäkter som ska täcka "omkostnader" och det behöver inte redovisas. Lönen kan dom skatta med 21% även fast dom bor i Sverige. Lika rättigheter för alla var det ja, ha! ÄNDÅ får man inte upp närvaron, folk tål inte att vara där för det är så förljuget och korrumperat och dom som väl är där måste då supa för att stå ut med eländet. Som tur är så har vi några hederliga kvar som agerar visselblåsare inifrån parlamentet, trotts att dom blir överrösta med pengar. Dom offrar sig själv för att dom har sett detta med egna ögon, och ändå sitter såna som du fortfarande med huvudet långt ned i sanden.
EU är en skendemokrati med korrupta byråkrater och karriärspolitiker men inte ens den kan dom hålla uppe, som man i Sverige lyckas hyfsat bra med att lura folk iallafall. Dom ger BLANKA FAN i vanligt folk så länge dom har det bra själva. Det kommer att sluta med att unionen utvidgas ytterligare om inget görs och bli en federation med en EU-armé, FBI och centraliserade skatter och allt annat vi har varnat för. Vi blir ett litet kallt land uppe i norr med inget att säga till om.
Vi ska vara herre i vårat eget hus!!
Donald Tusk tycker att dom som röstade för brexit ska "brinna i helvetet". Där har ni EU:s sanna demokratiansikte, man gör allt för att försumma brexit som folket röstade för.
Tro mig, jag har ett sinne som gör att jag kan lukta mig till ormar på 20 meters avstånd samt se dem genom rutan. EU är genomruttet.
Här är en bra diskussion angående myglet i EU:
https://www.youtube.com/watch?v=qBT07ZdAn_8
SWEXIIIIT!!
https://www.youtube.com/watch?v=MvzyeYYInNU&t=4s
Nu vill vi ha tillbaka det gamla goa Sverige.