2019-05-05, 22:42
Medlem
Eutopia95s avatar
Nytt försök!

Hoppas att vi kan ha en debatt om EU:s expansionsplaner.

EU har spenderat ~9 miljarder sedan 2007 på att försöka få in Turkiet i unionen efter valet 2019. Källa; https://www.youtube.com/watch?v=spLnhtv4MFY

Hur kommer detta att påverka unionen och Sverige? Demografin är ju enorm.
Kommer det att påverka Sveriges kultur och traditioner?
Kommer våran kristna värdegrund att påverkas? Det största landet i EU kommer isåfall vara muslimskt.
Hur många turkar kan tänkas komma att flytta till Sverige?
Är dom EU-positiva svenskarna fortfarande med på detta tåg?

Sist men inte minst: kommer vi att få 10 000 turkiska bögar i Sverige? (Skämt åsido, eller?)
Citera
2019-05-05, 22:46
Medlem
oldtimedrunks avatar
Det blir nådastöten för Europa.
Citera
2019-05-05, 22:56
Medlem
ImTheMans avatar
eu kommer aldrig släppa in turkiet så länge erdogan/akp styr, så det där är ett problem som förskjutits nåt decennium fram i framtiden iaf.
Citera
2019-05-05, 23:11
Medlem
Eutopia95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImTheMan
eu kommer aldrig släppa in turkiet så länge erdogan/akp styr, så det där är ett problem som förskjutits nåt decennium fram i framtiden iaf.

Vi får hoppas att du har rätt, men jag är inte lika säker. Turkiet sitter i ett utpressningsläge mot EU efter migrantavtalet vilket dom utnyttjar har det visat sig. EU verkar ju dessutom vara positiva till Turkiskt medlemskap trots det som du beskriver.
Citera
2019-05-05, 23:14
Medlem
Emolls avatar
Dödsstöten för EU.

En bättre språngbräda för muslimer och islamister in till EU kan de inte få. Erdogan vill söndra EU, det har han redan deklarerat.

Varför i helvete de skulle vilja ha in det extrema landet där är en gåta för mig.. Dock så kommer en majoritet av EU länderna inte acceptera Turkiets inträde. Endast globalistländerna som vill förstöra Europa.
Citera
2019-05-05, 23:31
Moderator
Ancistruss avatar
Turkiet är inte speciellt europeiskt, verken språkligt, kulturellt, politiskt, religiöst, ekonomiskt eller på något annat vis heller. I stort sätt är det bara europeiskt i den mening att ett litet hörn av landet räknas tillhöra den europeiska kontinenten.

För att gå med i EU behöver Turkiet förändra mängder av lagar. Vän av ordningen kommer kanske inflika att detta även gällde t.ex. Sverige. Men för vår del var det "skitsaker" som t.ex. priset för lösviktsgodis skulle anges i kg eller hg. I Turkiets fall gäller det saker som mänskliga rättigheter, åsiktsfrihet, yttrandefrihet, pressfrihet och liknande. M.a.o. inga direkt småsaker, utan tvärtom rent grundläggande värderingar som saknas såväl i det turkiska samhället som i dess lagstiftning och praktiska tillämpning.

Om turkarna önskar bli mer europeiska får de så gärna bli det, men det är inget de behöver EU för att förändra. Det är bara att sätta igång och förändra samhället i en sådan riktning. Men det är naturligtvis inte det de önskar, utan att övriga EU-länder årligen skall pumpa in mångmiljardbelopp till dem. Jag har fruktansvärt svårt att förstå varför det skall anses vara vår skyldighet. Men jag är övertygad om att mängder av EU-länder kommer sätta stopp för sådana planer.
Senast redigerad av Ancistrus 2019-05-05 kl. 23:33.
Citera
2019-05-05, 23:37
Bannlyst
Turkarna kan egentligen göra vad som helst, men EU kommer aldrig låta Turkiet komma in i EU.
Citera
2019-05-05, 23:42
Medlem
Eutopia95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Dödsstöten för EU.

En bättre språngbräda för muslimer och islamister in till EU kan de inte få. Erdogan vill söndra EU, det har han redan deklarerat.

Precis, EU kommer då att ha gräns direkt mot Syrien som västvärldens ledare har förstört så allt detta verkar ingå i en plan att destablisera Europas länder så att man inte kan mobilisera ett motstånd mot detta längre.

Citat:
Varför i helvete de skulle vilja ha in det extrema landet där är en gåta för mig..

EU är isåfall bara en plattform för att sedan föra över makten i sin tur till exempelvis FN om det blir ett överstatligt samarbete i framtiden. Då har man även satt klorna i Turkiet på köpet.

Citat:
Dock så kommer en majoritet av EU länderna inte acceptera Turkiets inträde. Endast globalistländerna som vill förstöra Europa.
Tänk på att det är ledarna och inte folken som bestämmer detta, jag tror inte att en majoritet av dom kommer motsätta sig. Som tur är har vi 2 vettiga länder kvar i Europa (Polen och Ungern) som EU:s ledare häcklar. Jag vet dock inte hur många vetos som krävs för att stoppa Turkiet, och går det inte med nuvarande system att få in turkarna så ändrar EU reglerna garanterat.
Citera
2019-05-06, 09:52
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riksdagsmajoritet
Turkarna kan egentligen göra vad som helst, men EU kommer aldrig låta Turkiet komma in i EU.
Precis så är det.
Citera
2019-05-07, 10:38
Medlem
Eutopia95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Precis så är det.

Det hette också att Global Compact inte var bindande, detta matade man och åter och åter medborgarna med. Nu visar det sig att EU:s jurister tolkar det som bindande och att det SKALL genomföras.
En bra fråga som har ställts: varför ska man skriva på något som inte är bindande, vad förbinder man sig till då? Skriver man på att man inte förbinder sig eller förbinder man sig och till vad isåfall, att man inte förbinder sig?

ALLA varningsklockor ringer på högsta volym vartåt det barkar i EU. Det visade ju sig att många är för att Turkiet kommer med så jag ser inte varför det inte skulle kunna hända. En EU-armé skulle ju heller aldrig kunna hända, nu pratar Merkel öppet om det till högljudda applåder.

EU trodde att man kunde tysta kritiker genom laglig korruption, lönen ligger på ~91 000 + 3 200 för varje dag man "stämplar" in sig (traktamente) och då kan man gå därifrån direkt sedan eller sätta sig i baren som Mr. Drunker. PLUS att man får 47 000 i skattefria intäkter som ska täcka "omkostnader" och det behöver inte redovisas. Lönen kan dom skatta med 21% även fast dom bor i Sverige. Lika rättigheter för alla var det ja, ha! ÄNDÅ får man inte upp närvaron, folk tål inte att vara där för det är så förljuget och korrumperat och dom som väl är där måste då supa för att stå ut med eländet. Som tur är så har vi några hederliga kvar som agerar visselblåsare inifrån parlamentet, trotts att dom blir överrösta med pengar. Dom offrar sig själv för att dom har sett detta med egna ögon, och ändå sitter såna som du fortfarande med huvudet långt ned i sanden.

EU är en skendemokrati med korrupta byråkrater och karriärspolitiker men inte ens den kan dom hålla uppe, som man i Sverige lyckas hyfsat bra med att lura folk iallafall. Dom ger BLANKA FAN i vanligt folk så länge dom har det bra själva. Det kommer att sluta med att unionen utvidgas ytterligare om inget görs och bli en federation med en EU-armé, FBI och centraliserade skatter och allt annat vi har varnat för. Vi blir ett litet kallt land uppe i norr med inget att säga till om.

Vi ska vara herre i vårat eget hus!!

Donald Tusk tycker att dom som röstade för brexit ska "brinna i helvetet". Där har ni EU:s sanna demokratiansikte, man gör allt för att försumma brexit som folket röstade för.

Tro mig, jag har ett sinne som gör att jag kan lukta mig till ormar på 20 meters avstånd samt se dem genom rutan. EU är genomruttet.

Här är en bra diskussion angående myglet i EU: https://www.youtube.com/watch?v=qBT07ZdAn_8

SWEXIIIIT!! https://www.youtube.com/watch?v=MvzyeYYInNU&t=4s
Nu vill vi ha tillbaka det gamla goa Sverige.
Citera
2019-05-17, 23:28
Medlem
Inte utan anledning kallas landet för "den sjuke mannen"!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in