Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-05-07, 12:11
  #1
Medlem
Nu är goda råd dyra så här 6 år senare, men nu ska vi vara vetenskapliga (vi erkänner vetenskapen). Vetenskapen säger att rabies kan bryta ut 25 år efter smittan sker. Det beror också på var på kroppen man har blivit exponerad.

Jag var i Paris 2013 och då skulle jag flexa biceps på ett foto så jag började peta på en katt som låg inne på ett kafe (skyltfönster). Den blev verkligen sur för den rev mig på handen (som jag kommrt ihåg det). Detta var runt eifgeltornet och i Frankrike sja rabies vara uttrotat MEN igår läste jag att 2013 dog en katt cirka några kilometer (?) ifrån katten jag petade på.

Rabies är ju verkligen galet dödligt, och missförstå mig inte, om et var billigare skulle jag gått och tagit vaccin. Men det kostar för fan 1000 kr för en dos!!! Och man behöver minst 3 för något slags skydd. Förresten detta vaccinet är ju bara en scam, för man behöver lika mycker vård efter att ha blivit biten om man har blivit vaccinerad som om man aldrig har blivit det. SICK!

Vad säger ni? Hatar Frankrike. Har jag fått rabiesen? Ska jag gå ocg ta sprutor?
__________________
Senast redigerad av Flashbacksuger4 2019-05-07 kl. 12:34.
Citera
2019-05-07, 12:19
  #2
Medlem
Vad säger läkaren på vårdcentralen?
Citera
2019-05-07, 12:20
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellinie
Vad säger läkaren på vårdcentralen?
Har inte pratay med den. Har inte end tänkt på denna incident förrän i veckan.😭😭
Citera
2019-05-07, 12:20
  #4
Medlem
Det är säkert rabies som har drabbat maskinskrivningsmotoriken. Det kan börja så.
Citera
2019-05-07, 12:23
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gamle-Ole
Det är säkert rabies som har drabbat maskinskrivningsmotoriken. Det kan börja så.
Sorry alltså. Bruksr aldrig vara sp noga när jag är på mobilen men rättade lite i texten man får ha en viss standard.
Citera
2019-05-07, 12:32
  #6
Medlem
Magnituds avatar
Blir man inte som ett djur av rabies, superdamp
Citera
2019-05-07, 12:35
  #7
Medlem
FedupFlorences avatar
Har du symptom? Då vet vi om två veckor
Nej, du har inte fått rabies. Inkubationstiden är vanligen 3–6 veckor men kan vara så kort som fem dygn och så lång som ett år.
Citera
2019-05-07, 12:36
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Har du symptom? Då vet vi om två veckor
Nej, du har inte fått rabies. Inkubationstiden är vanligen 3–6 veckor men kan vara så kort som fem dygn och så lång som ett år.
Du är inte uppdaterad på science! https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3424805/ där var det 25 års tid som rådde
Citera
2019-05-07, 12:37
  #9
Medlem
Skrattgrabbens avatar
Nee, du kan vara lugn. Någon rabies har du inte. Det hade du garranterat märkt av tidigare!
Citera
2019-05-07, 12:40
  #10
Medlem
Gå till läkare.

Om du trollar så var det inget kul.
Citera
2019-05-07, 12:40
  #11
Avstängd
Halloween2s avatar
Du läser alltså om kvinnan som dog i rabies i norge och beslutar dig för att trolla? Vuxet.
Citera
2019-05-07, 12:42
  #12
Medlem
Rabies klassas som en allmänfarlig sjukdom enligt smittskyddslagen (2004:168), vilket innebär att undersökning, vård och behandling är kostnadsfri för patienten.

Vaccination i förebyggande syfte är avgiftsbelagd. Om du lyckas övertyga kliniken att du löper en risk att ha blivit smittad (post-exposure) så är det alltså kostnadsfritt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in