Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2019-05-11, 00:41
Medlem
Dalmasen KG Nilssons hälsning till landsbygdsministern har fått över en miljon visningar och hundratusentals svenskar stöttar hans budskap.

Nu har han tagit initiativ till en stor tvärpolitisk demonstration som ska hållas vid riksdagen på Sveriges nationaldag. Parollen kommer vara "För hela Sverige" och demonstrationen har två krav.

1. Sänk bensinskatten eller höj reallönerna
2. Folkvalda ska lyssna på folket.

Det känns som att detta kan bli riktigt bra. Det här är ju samma kille som kuppade in sig på Nordeas årsstämma och skällde ut bankirerna. Hoppas på att få se traktorer och lastbilar i huvudstan på nationaldagen. Samt inte minst en invasion av förbannade landsbygdsbor och andra som är trötta på ökade drivmedelskostnader.

Tror ni det här kommer lamslå Stockholm?
Citera
2019-05-11, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CWG
Dalmasen KG Nilssons hälsning till landsbygdsministern har fått över en miljon visningar och hundratusentals svenskar stöttar hans budskap.

Nu har han tagit initiativ till en stor tvärpolitisk demonstration som ska hållas vid riksdagen på Sveriges nationaldag. Parollen kommer vara "För hela Sverige" och demonstrationen har två krav.

1. Sänk bensinskatten eller höj reallönerna
2. Folkvalda ska lyssna på folket.

Det känns som att detta kan bli riktigt bra. Det här är ju samma kille som kuppade in sig på Nordeas årsstämma och skällde ut bankirerna. Hoppas på att få se traktorer och lastbilar i huvudstan på nationaldagen. Samt inte minst en invasion av förbannade landsbygdsbor och andra som är trötta på ökade drivmedelskostnader.

Tror ni det här kommer lamslå Stockholm?

Nej. Bensinupproret gav upp pga tillstånd och slaktaren är kommunist. Sverige och svenskar fortsätter sova till dess att krig utbryter.
Citera
2019-05-11, 00:51
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Nej. Bensinupproret gav upp pga tillstånd och slaktaren är kommunist. Sverige och svenskar fortsätter sova till dess att krig utbryter.

Undrar hur många som delat som är medvetna om den "lilla" detaljen. Ingen oskyldig dalmas detta.

Citat:
Karl Gustav Nilsson, slaktare och med i Kommunistiska Partiet, fick i Ludvikas kommunval ett mandat och ska nu sitta i kommunfullmäktige där.
Citera
2019-05-11, 00:51
Bannlyst
Glöm det. Svensken är ett fegt folk. Över 200 år utan krig talar sitt tydliga språk.
Citera
2019-05-11, 00:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Undrar hur många som delat som är medvetna om den "lilla" detaljen. Ingen oskyldig dalmas detta.
Ska man vara rätt ärlig så är kommunistiska partiet betydligt mer "nationalistiska" och mindre PK än vänsterpartiet och sossarna.
Citera
2019-05-11, 00:53
Medlem
Citat:
Bensinupproret gav inte alls upp varifrån har du fått det, vad de gjorde var att skjuta upp demon en vecka för att det var för att de var för sent ute med att söka det denna vecka.
Citera
2019-05-11, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riksdagsmajoritet
Glöm det. Svensken är ett fegt folk. Över 200 år utan krig talar sitt tydliga språk.

Kryllar av sådana som dig på nätet, vet inte om ni är troll utsända av regeringen för att försöka kontrollera massorna, eller om det är sådana som du som är de riktiga fegisarna.
Citera
2019-05-11, 05:27
Medlem
Citat:
Hoppas på att få se traktorer och lastbilar i huvudstan på nationaldagen. Samt inte minst en invasion av förbannade landsbygdsbor och andra som är trötta på ökade drivmedelskostnader.

Ja det skulle kunna bli bra, det behövs demonstrationer nu mot all möjlig politik. Politiker ska inte leka upp folkets pengar, vi betalar deras lön. Respektlöst så som det är och har varit. Fyll hela fjollträsk med arga bönder. Politiker är inte untouchable, det behöver dom bli varse om.
Citera
2019-05-11, 07:08
Medlem
Citat:

Det är ju detta som är problemet för fan. Om vi inte kan gå ihop i sakfrågor bara för att vi politiskt tycker olika så händer ju inget.

"Du vill sänka bensinpriset men hatar inte blattar å är kommunist, då kommer inte jag."

Jag kommer inte till en demonstration om den är mot invandrare men jag kan väll för fan tycka lika i sakfrågor enda. Sverige i ett nötskal ...båda sidor likadana. Det verkar ju tom blivit sexistiskt/rasistiskt att tycka att bensinpriset är för högt.

Så jävla äckligt.
Citera
2019-05-11, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoFiMojo
Det är ju detta som är problemet för fan. Om vi inte kan gå ihop i sakfrågor bara för att vi politiskt tycker olika så händer ju inget.

"Du vill sänka bensinpriset men hatar inte blattar å är kommunist, då kommer inte jag."

Jag kommer inte till en demonstration om den är mot invandrare men jag kan väll för fan tycka lika i sakfrågor enda. Sverige i ett nötskal ...båda sidor likadana. Det verkar ju tom blivit sexistiskt/rasistiskt att tycka att bensinpriset är för högt.

Så jävla äckligt.

Du har helt rätt.
De enda som vinner på dessa associationer är makthavarna.
Väljare måste vara otrogna och dynamiska, och kunna enas i sakfrågor utan ständig identitetspolitik och hård ideologi.
Citera
2019-05-11, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woodsmoke
Du har helt rätt.
De enda som vinner på dessa associationer är makthavarna.
Väljare måste vara otrogna och dynamiska, och kunna enas i sakfrågor utan ständig identitetspolitik och hård ideologi.

ja tänk om många av oss svenskar kunde skippa beröringsskräcken, jag bryr mig inte om vem som skulle vara intiativtagare till nåt jag kunde stödja, må vara kommunist, NMR'are eller t o m centerpartist, who cares!

P g a beröringsskräckens stora inflytande kommer inga massrörelser hända i Sverige, tyvärr!
Citera
2019-05-11, 11:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zavichij
Kryllar av sådana som dig på nätet, vet inte om ni är troll utsända av regeringen för att försöka kontrollera massorna, eller om det är sådana som du som är de riktiga fegisarna.
När ledaren av bensinupproret går ut med en video och säger att han tagit bort kommentarer för att de "måste vara PK" så är det något fel.

Problemet är att svenska ledare för sådana här grupper är så otroligt dåliga på att organisera något stort och göra slag i saken, kanske t.o.m. använda våld om det så skulle behövas. Det beror på bland annat 200 år utan krig. Det är fakta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in