Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-05-13, 15:25
Medlem
Lichtblicks avatar
Varför är det ingen som har hunnit prata om det här underbara spelet än?

För den som inte vet vad för spel det är, tänk er en blandning mellan mount & blade och x-com.
Ett riktigt bra spel enligt mitt tycke.

Så har någon av er hunnit klämma på den nya expansionen?
Citera
2019-05-14, 17:56
Medlem
Lichtblicks avatar
Bumpar tråden och lägger till lite gameplay https://www.youtube.com/watch?v=Nb649VH3QWI

Förhoppningsvis så finns det någon mer som spelar det.
Citera
2019-05-17, 13:36
Medlem
Korders avatar
Jag spelar det i alla fall. En hel del dessutom, är uppe i 140 timmar nu. Sjukt bra spel, och om alla Early Access-utvecklare vore såhär kompetenta hade Steam varit fantastiskt. Den nya expansionen är precis i min smak och ger en hel del matnyttigt utöver "barbarerna" själva.
Citera
2019-05-23, 18:11
Medlem
Lichtblicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Jag spelar det i alla fall. En hel del dessutom, är uppe i 140 timmar nu. Sjukt bra spel, och om alla Early Access-utvecklare vore såhär kompetenta hade Steam varit fantastiskt. Den nya expansionen är precis i min smak och ger en hel del matnyttigt utöver "barbarerna" själva.

Samma här, ligger på 130 timmar. Välgjort som satan och utmanande!

Nya expansionen gjorde spelet hundra gånger bättre, gillade verkligen de olika nya start alternativen. Speciellt Militian när man kan ha 25 gubbar totalt.

Tror jag är uppe på min 30de startade hardcore grupp som glider land och rike och fast jag har lagt ner sjukt mycket tid på det så har jag fortfarande aldrig kommit till det riktiga endgamet. Dessa jävla necromancers som ena sekunden är sjukt lätta att ta men så failar något och total jävla wipe. All glory och honor åt helvete! Men det är bara att starta en ny grupp och testa igen.
Citera
2019-05-24, 15:03
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lichtblick
Samma här, ligger på 130 timmar. Välgjort som satan och utmanande!

Nya expansionen gjorde spelet hundra gånger bättre, gillade verkligen de olika nya start alternativen. Speciellt Militian när man kan ha 25 gubbar totalt.

Tror jag är uppe på min 30de startade hardcore grupp som glider land och rike och fast jag har lagt ner sjukt mycket tid på det så har jag fortfarande aldrig kommit till det riktiga endgamet. Dessa jävla necromancers som ena sekunden är sjukt lätta att ta men så failar något och total jävla wipe. All glory och honor åt helvete! Men det är bara att starta en ny grupp och testa igen.

Necromancers tycker jag inte är så jobbiga. Necrosavants däremot har en tendens att förstöra en jävla massa. Hexen gillar jag inte heller, speciellt inte den där unika location-questen där man möter en hel drös av fanskapen. Har man inte hög resolve på alla viktiga pjäser är man 100% fucked.
Citera
2019-05-24, 16:11
Medlem
Lichtblicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Necromancers tycker jag inte är så jobbiga. Necrosavants däremot har en tendens att förstöra en jävla massa. Hexen gillar jag inte heller, speciellt inte den där unika location-questen där man möter en hel drös av fanskapen. Har man inte hög resolve på alla viktiga pjäser är man 100% fucked.

Möte en necromancer med ett gäng spöken och 10 zombies, ska säga dig att varje gång kom i närheten av necromancer så kom spökena och skrämde iväg min lilla anti necro squad som ska springa runt alla zombies, jävla irriterande när jag äntligen kommer fram, får in en träff sen börjar alla springa åt var sitt håll med bågskytten kvar som fast 70% chans missar alla skott, blir skrämd som satan och vipar totalt. Tanksen och de övriga hade hunnit plöja ner majoriteten av zombiena och på g till necron som började ressa saker till höger och vänster med spökena som skrämde skiten ut allt. Lyckades komma fram till necron som dodgade allt, mina gubbar börjar nu falla en och en så var slaget slut där.

Hamnar man inte rätt ifrån början är necromancers jävla jobbiga.

Hexen har jag inga problem med däremot. Stunna och knuffa runt den som blir häxad gör det hela ganska lätt.

Haha ja alltså märks ju när man har fegisar med sig. Saker och ting man skulle annars vinna så släpper dom vapnet och börjar springa. Typ va fan, lämna inte din polare i sticket när vi håller på att vinna fast någon dör.

Använder dom som är disloyal som martyrer, ska någon in och måste dö så är det dom.
Citera
2019-06-04, 23:30
Medlem
jeremy-joness avatar
Otroligt beroendeframkallande spel detta!

Lätt att få feeling för sitt manskap.

RIP Henrik the Ratcatcher - vi blev sjuka av dina äckliga råttor, men vi älskade hur du svingade din yxa. Må du hyllas av den store kattguden i molnen för allt ditt hårda arbete.
Citera
2019-10-02, 17:53
Medlem
Lichtblicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeremy-jones
Otroligt beroendeframkallande spel detta!

Lätt att få feeling för sitt manskap.

RIP Henrik the Ratcatcher - vi blev sjuka av dina äckliga råttor, men vi älskade hur du svingade din yxa. Må du hyllas av den store kattguden i molnen för allt ditt hårda arbete.

Det är ju så! Allså, jag vet att man ska försöka komma över sina stupade kamrater och så tänker man "Fan, det där skulle Olaf ha klarat av utan problem, denna rekryt får gärna dö".

Men något jag tyckte om vad att köra som Davkul-kulten och offra folk till och från. Det är verkligen något då att man har feelings för sina kult-medlemmar och så skiter man i dom andra tills dom blir believers.

Jag har sett nu att dom har släppt mods : https://www.nexusmods.com/battlebrothers
Men spelet är såpass bra att man inte behöver mods, men det hade vart kul att testa några.

I dagsläge så kör jag Lone Wolf på hardcore, se hur länge man kommer med Lichtblick the Turd Lord som ska ta sin tappra grupp i krig.

Fan, 200 timmar+ och jag har fortfarande aldrig klarat av en kampanj helt. Men jag kommer krypande tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in