Jag har dragit pluggen, bytt drev (har 13/52) och munstycket på min Rieju mrx 08 men toppar möjligtvis 70. Vad kan jag mer göra för att få ökad hastighet?
Hade en Rieju 04 som tonåring. Hade 74cc cylinder, 24mm förgasare, Hebo avgassrör och nån märkvärdigare form av koppling som jag inte minns namnet på. Men satan vad den där jävla mopeden gick hårt. Hastighetsmätaren gick till 100 men jag var en bra bit över den ibland. Skulle tro att jag kört 120 som snabbast på den där moppen. Ett under att jag inte körde ihjäl mig själv.
Vad väger du? Opluggade rieju brukar ligga mellan 75-90 km beroende på vikt, förgasar inställningar samt hur motorn mår. Du kan alltid fila upp kanalerna i cyllen. På min drac bytte jag cylinder från original till en annan original och kände skillnad direkt. Annars blås på 70cc 21-28 mm förgasare samt avgassystem. Måste nog byta fjädrarna på kopplingen.
Vad väger du? Opluggade rieju brukar ligga mellan 75-90 km beroende på vikt, förgasar inställningar samt hur motorn mår. Du kan alltid fila upp kanalerna i cyllen. På min drac bytte jag cylinder från original till en annan original och kände skillnad direkt. Annars blås på 70cc 21-28 mm förgasare samt avgassystem. Måste nog byta fjädrarna på kopplingen.
Jag väger 80 och jag venne jag tycker in går segt jämfört med andras
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!