• 1
  • 2
2014-02-15, 14:37
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-S
Var det inte då Reinfeldts charmoffensiv i media inleddes och på det "badtunnemötet" hos Maud Olofsson och uppvisningen av "Alliansen"? Helt enkelt Reinfeldts mediakupp (+borgarnas enighet och folks trötthet på Persson) som sattes in? Och som höll i sig bra länge, och nu har S+V+MP hämtat igen en stor del av det dom då tappade. Som jag minns det var det så här det var.

Det är nog en korrekt analys. Det var det faktum att borgarna för första gången på länge presenterade ett trovärdigt regeringsalternativ som ledde till omsvängningen. Plus det faktum att sossarna tycktes vara lite regeringströtta.
Citera
2014-02-15, 15:22
Medlem
lagartos avatar
Min känsla från de åren är att det framgick med all tydlighet att det inte fanns fler idéer eller vilja att driva Sverige vidare. I samband med att Lindh gick bort försvann den naturliga efterträdaren till Persson och han gav upp allt... Så tafatt som Persson agerade innan valet tror jag faktiskt att han ville att borgarna skulle ta över av skattetekniska skäl. Persson drömde om fler kossor (han hade ju sin egna från Systembolaget som gav mersmak) och öppna landskap. Han hade helt sonika lessnat på käbblet i riksdagen och HBTQ sossarnas rabiata argumenterande.

Det här kände de riktiga arbetarklassen av och valde istället de nya arbetarpartiet som visade samarbetsförmåga och ansvarstagande.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in