Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Jag tror att Lindhmordet kan ha bidragit till det. Inte så att folk har börjat tala mer om RKAB och så, utan en insikt i att sossarna kan inte skydda sitt eget folk och är därmed svaga.
Sedan så får man inte blanda ihop staten och ett visst parti. Men de har ju själva förpestat folk med sin mjukisideologi, så det är en bitterljuv ironi i att Palme och Lindh blev offer för sina egna dumheter. Och sommaren 2003 var det ju någon incident där Wallström fick gå emellan och skydda Lindh från någon djävla Fylle-Benke. Fan, finns det inga sheriffer ute i landet som kan liksom samarbeta med riksdagens säkerhetstjänst och hjälpa dom med att hålla koll på de lokala orosmomenten?
MVH
/Herr Lindholm
Njae... det var S-regeringen själva som såg till att göra sig av med sherifferna ute på landet genom att dumpa halva polisbeståndet, och det var frihetsfundamentalisten Lars Engqvist som släppte dårarna lösa på gatorna, så där har vi den bitterljuva ironin igen - deras nonchalanta inställning till folkets trygghet slog tillbaka på dem själva.
Nu när du säger det tror jag att en viktig pusselbit kan vara psykvårdsdebatten, den blossade för fullt 2003-2004. Lindhmordet sammanföll med en lång rad av vansinnesdåd - gamla stan-bildåren, järnrörspuckot m.m. Det kulminerade med Engqvists avgång i oktober 2004. Det var det stora nationaltraumat tills tsunamin kom och sköljde bort hela debatten. Folk har bättre minne än media och politiker ger dem cred för, så jag tycker det är en miss av borgarna att inte göra psykvårdsdebatten till en grej i valrörelsen istället för att hålla på och tramsa med tsunamin. Läget är precis lika jävligt nu, det är bara tur att ingenting har hänt på ett tag.