Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-05-19, 12:02
Medlem
Rem-s avatar
Quantum Integrity utvecklar ett zombie survival-spel till PC.

Mycket påminner om ett mer välutvecklat och snyggare DayZ, med större fokus på PvE istället för PvP; det är alltså zombierna som utgör hotet och inte andra spelare. Project Zomboid ska vara en förebild. Spelet är ett sandboxspel med öppen värld och främst i första person, men med möjlighet att växla till tredje person.

Spelet släpps på Steam till PC. En eventuell konsolversion är lågprioriterad men möjlig i framtiden. Inga releasedatum är angivna, men ett closed alpha planeras att släppas i sommar, och sedan en early access-release på Steam.

På deras YouTube-kanal publicerar de development vlogs. Se länkarna nedan om spelet:
Senaste vloggen
Utvecklarnas YouTube-kanal
Reddit
Citera
2019-05-19, 12:27
Medlem
Det ser bra ut, men så tänkte jag även om SCUM i början. SCUM förstörs för varje patch och är nu ett fucking FreeForAll GTA 5 fast med annat tema (bli överkörd av damp-kids efter att ha spenderat timmar i en vapenbunker, ta sig in / ut..).

A ja, vi får väl se

Tack för heads up!

*köpte precis Project Zomboid
Senast redigerad av The13 2019-05-19 kl. 12:30.
Citera
2019-05-19, 12:55
Medlem
Rem-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Det ser bra ut, men så tänkte jag även om SCUM i början. SCUM förstörs för varje patch och är nu ett fucking FreeForAll GTA 5 fast med annat tema (bli överkörd av damp-kids efter att ha spenderat timmar i en vapenbunker, ta sig in / ut..).

A ja, vi får väl se

Tack för heads up!

*köpte precis Project Zomboid
Det är just det de vill undvika om jag förstått det rätt och att spela online är ju inte heller en nödvändighet. Själv kommer jag nog spela mest på privata servrar eller offline.

Project Zomboid är kul. Jag uppskattar möjligheten i sandbox-modet att ställa in zombiernas count, speed, strength och mer, och hoppas att de gör det möjligt i DM också. Många zombiespel är på tok för enkla och därför uppskattar jag möjligheten att spela på svårare inställningar. Om inte zombierna utgör ett hot blir spelet värdelöst även om allt annat i spelet är fantastiskt.
Citera
2019-05-19, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rem-
Det är just det de vill undvika om jag förstått det rätt och att spela online är ju inte heller en nödvändighet. Själv kommer jag nog spela mest på privata servrar eller offline.

Project Zomboid är kul. Jag uppskattar möjligheten i sandbox-modet att ställa in zombiernas count, speed, strength och mer, och hoppas att de gör det möjligt i DM också. Många zombiespel är på tok för enkla och därför uppskattar jag möjligheten att spela på svårare inställningar. Om inte zombierna utgör ett hot blir spelet värdelöst även om allt annat i spelet är fantastiskt.

Ok det låter ju lovande!

Ja jag har provspelat nu och ser vad du menar med zombie inställningar, riktigt bra gjort även om spelet är lite lite "nja", men jag ska såklart spela mer och lära mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in