Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2006-03-03, 13:53
Medlem
många svenskarna försvarar muslimer till och med när dem är våldsam och sympatisera med terrorister.

jag tänker att sverige och andra länder(frankrike, tyskland..) måste minska antalet muslimer och sydlänningar för att förhindra ett inbördeskrig.
Citera
2006-03-03, 14:27
Medlem
Ja, vi är för vänliga mot dem, det beror delvis på att som vårat land ser ut idag så blir du stämplad som rasist för minsta lilla sak, tex kalla en våldtäktsman av annan hudfärg för brottsling ist för missförstådd individ. Vi kan nog inte slänga ut dem vi redan har, tyvärr. Men vi bör täppa till gränserna helt från arabländerna och sprida ut våra ahmeds över hela landet.
Kort formulerat, jag har egentligen diskuterat detta ämne så mycket att jag skulle kunna skriva flera böcker.
Citera
2006-03-03, 14:31
Medlem
s.lackers avatar
Vi i värstvärlden är toleranta. Något som muslimvärlden inte vet innebörden av. Det är en destruktiv religion. Troende muslimer passar inte in i västvärlden
Citera
2006-03-03, 14:32
Medlem
k4r4t3k4n4k4ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s.lacker
Vi i värstvärlden är toleranta. Något som muslimvärlden inte vet innebörden av. Det är en destruktiv religion. Troende muslimer passar inte in i västvärlden
Slutsatsen riktigt dryper av tolerans.
Citera
2006-03-03, 14:32
Medlem
Ankdammsmans avatar
Detta är ett av de favoritämnena på Flashback.

Personligen tycker jag att man ska ha i åtanke att europeiska nazister och kommunister mördade hundratusentals för bara 60 år sedan, och att de kristna serberna stod för majoriteten av den etniska rensningen på Balkan ganska nyligen.

Säga vad man vill om muslimerna, men de får anstränga sig ordentligt för att komma i närheten av de siffrorna. Så talet om inbördeskrig och den europeiska civilisationens nära förestående undergång (för femtioelfte gången i historien) känns lite överdrivet. Dessutom så har i stort sett alla europeiska länder skärpt sin flyktingpolitik de senaste åren.
Citera
2006-03-03, 14:33
Medlem
Robin Woods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvättbjörn1
många svenskarna försvarar muslimer till och med när dem är våldsam och sympatisera med terrorister.

jag tänker att sverige och andra länder(frankrike, tyskland..) måste minska antalet muslimer och sydlänningar för att förhindra ett inbördeskrig.

Tycker att det först och främst inte är muslimer och andra invandrargruppers fel att landet börjar svämma över.
Man ska se på de svenska politiker som sitter i riksdagen, som den stora orsaken till det tillstånd landet är i och kommer att hamna i.
Man bör rikta klagosången till riksdagen, och inte mot invandrarna i första hand, därför att de är hitlockade med fagra löften om feta bidrag o.s.v.
Och kom ihåg, SAP och det borgerliga blocket är samma sak, fast med olika motiv, valboskap och billig arbetskraft!
Citera
2006-03-03, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman

Personligen tycker jag att man ska ha i åtanke att europeiska nazister och kommunister mördade hundratusentals för bara 60 år sedan, och att de kristna serberna stod för majoriteten av den etniska rensningen på Balkan ganska nyligen.

Säga vad man vill om muslimerna, men de får anstränga sig ordentligt för att komma i närheten av de siffrorna. Så talet om inbördeskrig och den europeiska civilisationens nära förestående undergång (för femtioelfte gången i historien) känns lite överdrivet. Dessutom så har i stort sett alla europeiska länder skärpt sin flyktingpolitik de senaste åren.

Nej nu gör du mig besviken du är ju en av mina favoriter här annars
Bara i Sudan-Darfur har muslimer slagit ihjäl ett par miljoner kristna de sista 20åren. Och sånt händer även på många andra ställen i Afrika. Och den "etniska rensningen" på balkan var väl ömsesidig snarare än något kristet "korståg." Den konflikten hade väl förövrigt aldrig inträffat om inte muslimerna för längesedan hade invaderat Balkan och spridit sig dit. Muslimska bosnier och albaner (och var dom nu mera bodde) har aldrig riktigt hört hemma där och det var det som skapade motsättningarna.

Nazister slog väl aldrig heller ihjäl några muslimer? Kommunisterna vet jag inte men jag har svårt att tänka mig att dom slog ihjäl muslimer bara för dom var muslimer, snarare slog dom väl ihjäl alla som mopsade sig oavsett religion och ras?

Rätt ska vara rätt, även om jag långtifrån är den som har mest problem med Islam på detta forumet.
Citera
2006-03-03, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av k4r4t3k4n4k4s
Slutsatsen riktigt dryper av tolerans.

Man måste inte tolerera intolerans.
Citera
2006-03-03, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman

du pratar mycket om världspolitik. men många människor är rädda att gå ut på natten för att det finns mänga kriminella immigranter.

varje svensk dödad av en kriminell immigrant är en för mycket.

och jag tycker att immigranter(araber,jugoslaver) har ett mer våldsam mentalitet än svenska.

serberna är ortodoxa krister. det är också ett andra mentalitet
Citera
2006-03-03, 14:52
Medlem
M2K3s avatar
Ja, Till Självförsvar!

Givetvis är Sverige alldeles för snälla mot muslimer i Sverige. Invandringspolitiken är ett stort skämt och mycket allvarligt för vårt lands fortsatta rätt till existens. I en framtid kommer massinvandringen att utrota det svenska folket, den svenska kulturen och det stolta historiska arv våra fäder givit oss. Vi kan aldrig acceptera flera hundratusen muslimer i vårt land, vi kan heller aldrig acceptera 100 muslimer. Svenska folkets intressen måste skyddas och en folkgemenskap upprättas. Judarnas inflytande över Norden måste brytas för att detta ska kunna ske. Vi kan aldrig acceptera främlingar i vårt land.

Däremot försvarar jag alla folks rätt till ett land och försvar. Om en stormakt som USA attackerar Irak måste jag sympatisera med ett Irakiskt motstånd. Folket måste ha rätt att försvara sig utan att bli kallade "terrorister" i media. Det såkallade hatet mot USA och sionismen är ingenting som vuxit upp ur marken, utan har byggts på av olika länders utrikespolitik.

11 september var ingenting som hände bara för att Usama Bin Laden inte tyckte om MC.Donalds, Coca-Cola eller Hiphop. Det är struntprat. Visserligen är jag inte särskilt förstjust i Bin Ladens Islamkonservativa åsikter, men försvarar ändå det faktum att folk blir förbannade och slår tillbaka mot förtryckarstater.

Tänk er själva om en stormakt attackerar Sverige och vi måste försvara oss för vår frihet och överlevnad, men då ,enligt främmande länders mediefabriker, har vi ingen rätt att försvara oss för att vi är hemska terrorister.

Ja, till självförsvar! Nej, till chauvinistisk imperialism!
Citera
2006-03-03, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ka kui
Man måste inte tolerera intolerans.

det är sant. tyvärr glömmer mycket det.
Citera
2006-03-03, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M2K3
Givetvis är Sverige alldeles för snälla mot muslimer i Sverige. Invandringspolitiken är ett stort skämt och mycket allvarligt för vårt lands fortsatta rätt till existens. I en framtid kommer massinvandringen att utrota det svenska folket, den svenska kulturen och det stolta historiska arv våra fäder givit oss. Vi kan aldrig acceptera flera hundratusen muslimer i vårt land, vi kan heller aldrig acceptera 100 muslimer. Svenska folkets intressen måste skyddas och en folkgemenskap upprättas. Judarnas inflytande över Norden måste brytas för att detta ska kunna ske. Vi kan aldrig acceptera främlingar i vårt land.

Däremot försvarar jag alla folks rätt till ett land och försvar. Om en stormakt som USA attackerar Irak måste jag sympatisera med ett Irakiskt motstånd. Folket måste ha rätt att försvara sig utan att bli kallade "terrorister" i media. Det såkallade hatet mot USA och sionismen är ingenting som vuxit upp ur marken, utan har byggts på av olika länders utrikespolitik.

11 september var ingenting som hände bara för att Usama Bin Laden inte tyckte om MC.Donalds, Coca-Cola eller Hiphop. Det är struntprat. Visserligen är jag inte särskilt förstjust i Bin Ladens Islamkonservativa åsikter, men försvarar ändå det faktum att folk blir förbannade och slår tillbaka mot förtryckarstater.

Tänk er själva om en stormakt attackerar Sverige och vi måste försvara oss för vår frihet och överlevnad, men då ,enligt främmande länders mediefabriker, har vi ingen rätt att försvara oss för att vi är hemska terrorister.

Ja, till självförsvar! Nej, till chauvinistisk imperialism!

du är en nasse.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in