Citat:
Ursprungligen postat av
jagnickar
Kan börja med att säga att jag har bokat en tid hos tandläkaren för undersökning.
MEN
Min ena spottkörtel under tungan på den högra sidan är större än min vänstra. Storleksskillnaden är ganska tydlig, den är även mer "köttig" än den andra. Jag är inte helt 100 på att det är spottkörtlar, men jag vet inte vad det annars skulle vara som finns på höger och vänster sida under tungan i "mungolvet".
Den är större (inte rund utan avlång och knölig, precis som den vänstra) men fastare/större. Inte stenhård.
Så min fråga är, har ni också olika stora? Det känns jobbigt att behöva gå och oroa sig fram tills tandläkarbesöket.
edit.
Det är alltså inte de små knölar som sitter bredvid tungans sträng som jag menar.
Människors spottkörtlar sitter på sidan av kinden under öronsnibben!
Vad du Ts än har under tungan så har det iaf inte ett dyft med salivproduktionen att göra!
Har du provat att skölja munnen/ borsta lite med en tandborste för att få bort kvardröjande klumpar och klet från ditt eget godis munchande?
Ett annat tips! Stäng igen mun och försök komma ut och träffa andra människor lite oftare,
så lär det nog lösa sig