Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2019-05-27, 23:40
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Jag har hört flera hårresande saker från Tyska Grüne, och även enligt flera kunniga på detta forum så är Tyska Grüne lika galna.
(FB) Tyska miljöpartiet - die Grünen rusar i opinionen!

Varför skulle De Gröna i Tyskland, med sin etnomasochism och war guilt, vara minder galna än De Gröna i andra länder? Har du jämfört alla miljöpartiers partiprogram? Idiot.

Idiot kan du vara själv. Frågan om vilka som är stolligast kan knappast besvaras objektivt. Men du vill alltså påskina att DU jämfört alla miljöpartiers program, snarare än bara läst några blänkare på din nazistsida?
Citera
2019-05-28, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Medans Sverige subventionerar barnadödande. Vilka är mest humana och premierar liv högst?

I det här fallet premierar det fattiga Ungern liv högst. Nu var det ju så att det största problemet var överbefolkning. I det fallet verkar Ungern kontraproduktivt. Det kan väl även en gammal konservativ stöt erkänna ?
Citera
2019-05-28, 09:21
Medlem
Nej, det verkar som att det faktum att media hängt på den här cirkusen fullständigt, nu resulterat i att MP gick förvånansvärt starkt i EU-valet... så... ja, jag vet inte vad jag ska säga. Pinsamt. Överväger snart att dra från Europa, på riktigt!
Citera
2019-05-29, 20:20
Medlem
JagSkaTaDigs avatar
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...lir-dokumentar

Nu kommer filmen om hennes liv!
Jag orkar inte mer.

Det börjar likna Indien, där man gör barn till gudar, målar sig och offrar grejer tänder ljus och tillber..
Sverige och Europa backar allt mer i utvecklingen..

Det blir nog som jag förutspått länge om 100 framåt i tiden.

Nej, vi blir inte supersmarta, friska, och rationella, moderna och klartänkta.
Raka motsatsen, medeltiden med postmoderna inslag blir nog närmare den kommande verkligheten.
Citera
2019-05-30, 21:23
Medlem
Reguluss avatar
Greta och Arnold samarbetar för att rädda världen:

Schwarzenegger and Thunberg join forces in Vienna

https://euobserver.com/tickers/145042

Sweden's young climate activist Greta Thunberg together with UN secretary general Antonio Guterres and Austrian president Alexander Van der Bellen opened the R20 Austrian World Summit in Vienna on Tuesday. The annual event was established in 2011 by Hollywood star and former California governor Arnold Schwarzenegger's environmental organisation R20 Regions of Climate Action, who also spoke at the event, pushing for "less talk, more action".
Citera
2019-05-30, 21:38
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Greta och Arnold samarbetar för att rädda världen:

Schwarzenegger and Thunberg join forces in Vienna

https://euobserver.com/tickers/145042

Sweden's young climate activist Greta Thunberg together with UN secretary general Antonio Guterres and Austrian president Alexander Van der Bellen opened the R20 Austrian World Summit in Vienna on Tuesday. The annual event was established in 2011 by Hollywood star and former California governor Arnold Schwarzenegger's environmental organisation R20 Regions of Climate Action, who also spoke at the event, pushing for "less talk, more action".

Vad gjorde superhjälten Arnold för klimatsatsningar i Kalifornien medans han var guvenör? Höjde han måhända bensinpriset till 17kr/liter, eller vågade han inte det?
Citera
2019-05-30, 21:51
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Vad gjorde superhjälten Arnold för klimatsatsningar i Kalifornien medans han var guvenör? Höjde han måhända bensinpriset till 17kr/liter, eller vågade han inte det?

Det vet jag inte, men det är inte omöjligt att hans klimatmedvetande föddes under den tiden. Kalifornien har ju många miljöproblem, och var först i världen med att införa nollmål för bilavgaser, vilket skedde under Arnolds tid som guvernör (2003-2011):

https://en.wikipedia.org/wiki/Califo...ehicle_Program

Executive Order S-03-05 (2005) and Assembly Bills 1493 (2002) and 32 (2006) prompted CARB to reevaluate the ZEV program as last amended in 1996, which had been primarily concerned with reducing emissions of smog-forming pollutants.
Citera
2019-05-31, 00:46
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnSomKan
En fråga till alla ni som hatar på Greta, menar ni att klimathotet är en stor konspiration och tusentals forskningsrapporter ljuger?

Därför att hon har inga lösningar, inga analyser, ingen djupgående förståelse för det geopolitiska läget, världsekonomin, och hela kopplingen till klimatfrågan. Det har inte jag heller så särskilt mycket, men jag försöker inte intala folk något annat.

Dessutom så finns det många länder i den här världen med väldig motbjudande syn på just rättigheter och skyldigheter, och som kommer att fånga tillfället när väst avvecklar sig och faller bort.

Vi ska minska plasten, vi ska ge fan i att skövla regnskogen, vi ska satsa på förnybar energi. Visst helt klart, och det gör vi redan. Var Greta dock verkr föreslå är att vi bygger ett nytt Kampuchea där folk inte har råd att hålla sig varma.
Citera
2019-05-31, 01:03
Medlem
Greta föräras så medlemskap i elitens one-eye signklubb efter fullbordat förvärv i EU-valet. Inte särskilt överraskande och enligt dem välförtjänt antagligen.

https://vigilantcitizen.com/pics-of-...e-month-05-19/
Citera
2019-06-04, 11:22
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnSomKan
En fråga till alla ni som hatar på Greta, menar ni att klimathotet är en stor konspiration och tusentals forskningsrapporter ljuger?

Nej. Vad har Greta med dessa forskningsrapporter att göra?

Inte för att jag hatar Greta, även om hennes kanoniserare fyller mig med vämjelse.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in