Citat:
Ursprungligen postat av
BoyToy11
Jag har nyligen bestmt mig fr att ta tag i min ekonomi och brjat g igenom att man brnner mycket p skit. Mnga saker kan jag kapa men tv saker kommer jag inte ur:
1. Mobilen r bunden till TRE 11mnader till. Kostnad 499kr/mn. Har tjnstemobil s totalt ondigt men vet inte hur jag ska bli av med den.
2. Leasingbil: Kostar 2699kr, har 9mn kvar och dessutom lyckats repa den. Har ftt tjnstebil, s leasingbilen str i princip och samlar damm. Garageplatsen r dock i stort sett gratis, 150kr/mnad fr 2 bilar.
Ngon som har tips p hur man kommer ur dessa abonnemang?
Hej! Grattis till bra insikt.
Vad det gller mobilabonnemanget, s lt det g tiden ut och sg upp det sedan och g INTE p deras sljsnack nr de frsker behlla dig med "bra" erbjudanden. Nr det vl gtt ut omvandlar du det till kontantkort och fyller p mnadsvis. Kostar allt frn 99 kr och uppt med fria samtal och SMS. Nr du behver ny mobil s kper du en fr 1000-1500. Har sjlv en sdan som jag haft ett r och funkar utmrkt. Telefonen kan allt den behver.
Nr det gller leasingbilen s ta och tgrda skadan via frskringsbolaget, troligen kommer du ka p en sjlvrisk, men det r det nog vrt om inte repan kan poleras bort. Dock ska du anmla skadan till frskringsbolaget och d r det viktigt att den inte r ldre n 30 dagar. Du kan ju bara hitta p att skadan skett nr som helst.