Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-05-30, 16:24
Medlem
Kan inte länka till artikeln eftersom det är en plusartikel på aftonbladet. Men det handlar om Carl Philips 40 årskalas som tydligen var en maskerad. I puffen till artikel finns några foton på utklädda festdeltagare. En man är utklädd till arbetare. Är det bara jag som får obehagskänslor av det. Inte så att jag känner mig kränkt, men det skaver lite. Kommer från en genuin arbetarfamilj och vill inte att någon överklasssnubbe ska leka pajas i våra arbetskläder.

Hur se ni andra från arbetarklassen på det här? Är jag överkänslig?
Citera
2019-05-30, 16:27
Medlem
Sooks avatar
Dom får väl klä ut sig hur de vill. Jag blir inte kränkt oavsett vad de sätter på sig.
Citera
2019-05-30, 16:28
Medlem
LucNNs avatar
Nej, det lät äckligt.
Citera
2019-05-30, 16:29
Medlem
S.O.Stolps avatar
Äsch, du leker ju pajas i våra arbetskläder ibland, där du står i din dressmankostym och dricker billig prosecco. Släpp det där nu och gå tillbaka till din svarv.
Citera
2019-05-30, 16:31
Medlem
MrLevaLivets avatar
Hahaha, jag är långt ifrån överklass men tyckte ändå det var roligt.
Citera
2019-05-30, 16:31
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batik
Kan inte länka till artikeln eftersom det är en plusartikel på aftonbladet. Men det handlar om Carl Philips 40 årskalas som tydligen var en maskerad. I puffen till artikel finns några foton på utklädda festdeltagare. En man är utklädd till arbetare. Är det bara jag som får obehagskänslor av det. Inte så att jag känner mig kränkt, men det skaver lite. Kommer från en genuin arbetarfamilj och vill inte att någon överklasssnubbe ska leka pajas i våra arbetskläder.

Hur se ni andra från arbetarklassen på det här? Är jag överkänslig?

Ge igen vet jag! Klä ut dig till typ mäklare på nästa maskerad, de har tjusiga kläder, skräddarsydda kostymer, Etonskjortor och innerstadsfrisyrer..

Sedan snackar du om "söderläge", "stammarna bytta" "våning på öfre Östermalm" och liknande.

Lycka till!
Citera
2019-05-30, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Äsch, du leker ju pajas i våra arbetskläder ibland, där du står i din dressmankostym och dricker billig prosecco. Släpp det där nu och gå tillbaka till din svarv.

Ha, ha! Du har en poäng där. Men det borde ni ju mest känna er smickrade av.
Citera
2019-05-30, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Ge igen vet jag! Klä ut dig till typ mäklare på nästa maskerad, de har tjusiga kläder, skräddarsydda kostymer, Etonskjortor och innerstadsfrisyrer..

Sedan snackar du om "söderläge", "stammarna bytta" "våning på öfre Östermalm" och liknande.

Lycka till!

Det är ju just det som är grejen. Det går inte. Situationen är assymetrisk.
Citera
2019-05-30, 16:43
Medlem
Crashs avatar
Temat på maskeraden var att man skulle klä ut sig till det man ville bli som vuxen, när man var liten.
Citera
2019-05-30, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crash
Temat på maskeraden var att man skulle klä ut sig till det man ville bli som vuxen, när man var liten.

Det där är bara en ursäkt. Vem fan ville bli sjöjungfru som liten. Lite i samma sannoliksklass som att en överklasssnubbe skulle bli sopåkare.
Citera
2019-05-30, 17:00
Medlem
Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batik
Det där är bara en ursäkt. Vem fan ville bli sjöjungfru som liten. Lite i samma sannoliksklass som att en överklasssnubbe skulle bli sopåkare.

jaja whatever, känn dig djupt kränkt då och kontakta aftonbladet
Citera
2019-05-30, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crash
jaja whatever, känn dig djupt kränkt då och kontakta aftonbladet

Jag skrev ju att jag INTE kände mig kränkt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in