• 1
  • 2
2019-05-31, 13:29
Medlem
Hej!

Det är så att jag blev av med mitt jobb för några månader sedan och sedan dess och min ekonomi varit katastrof så jag knappt haft någon inkomst men jag ändå lyckats och det går runt någorlunda.

Denna månaden var jätte tajt det är grunt precis med hyra och räkningar med hjälp av vänner och släktingar. Jag har en räkning kvar på 800 kr och jag kan inte lösa det för ingen kunde hjälpa mer.

Jag måste få ihop dom pengarna till på söndag absolut senast måndag och jag vet inte hur. Jag kan inte ta SMS lån eller några andra lån då jag har skuld. Så finns det någon som har något tips så snälla ge mig dom, mår jätte dåligt och är i desperat behov av dom pengarna .
Citera
2019-05-31, 13:35
Medlem
franges avatar
Kontakta fordringsägaren och förklara läget, och be om att få uppskov en kortare tid till du vaskat ihop pengarna.

Alternativt gå ut och samla pantburkar.
Citera
Medlem
Har du inte rätt till a-kassa?
Lättast är väl att ringa företaget du har räkningen hos, förklara läget och be om ett uppskov.

Du bör ju ha rätt till arbetslöshetsersättning..... Kanske du kan låna pengarna till räkningen från släkt eller vänner?
Citera
Bannlyst
Ser du bra ut och bor nära Stockholm dra då till bögringen eller kanske bara ring levengood och make..
Citera
2019-05-31, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knasbogen
Hej!

Det är så att jag blev av med mitt jobb för några månader sedan och sedan dess och min ekonomi varit katastrof så jag knappt haft någon inkomst men jag ändå lyckats och det går runt någorlunda.

Denna månaden var jätte tajt det är grunt precis med hyra och räkningar med hjälp av vänner och släktingar. Jag har en räkning kvar på 800 kr och jag kan inte lösa det för ingen kunde hjälpa mer.

Jag måste få ihop dom pengarna till på söndag absolut senast måndag och jag vet inte hur. Jag kan inte ta SMS lån eller några andra lån då jag har skuld. Så finns det någon som har något tips så snälla ge mig dom, mår jätte dåligt och är i desperat behov av dom pengarna .

Har du något av värde som du kan sälja?
Citera
2019-05-31, 14:14
Medlem
Tack för svar. Jag får från försäkringskassan i juli tidigast. Soc vägrar hjälpa mig.
Har redan lånat av familj/vänner till hyra, räkningar och andra skulder. Denna har jag redan skjutit upp på och det går vidare om jag inte betalar.

Har gått i banor om att sälja kläder eller nåt, leta burkar. Men jag har inte så mycket i värde och inte säkert jag får sålt något. Plus att jag har så ont om tid
Citera
2019-05-31, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sgabelli
Ser du bra ut och bor nära Stockholm dra då till bögringen eller kanske bara ring levengood och make..

Jag är tjej men okej. Tack för tipset men nej tack.
Citera
2019-05-31, 14:36
Medlem
Jenny.Hanivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasbogen
Har gått i banor om att sälja kläder eller nåt, leta burkar. Men jag har inte så mycket i värde och inte säkert jag får sålt något. Plus att jag har så ont om tid
Ta det lite lugnt. 800:- på fyra dygn låter inte som om det är jättebråttom. Använd din fantasi, förmåga och beroende på vad du nu bor så borde det finnas många och åtminstone något sätt att skramla ihop pengarna.

Om inte annat kan du väl tota ihop en välformulerad snyfthistoria och be folk swisha över några kronor i någon av alla grupper som finns för sånt på Facebook?

Läs här för lite inspiration:
https://www.facebook.com/Giving-People-161513867384504/
Citera
2019-05-31, 14:36
Medlem
vitgulvolvos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Kontakta fordringsägaren och förklara läget, och be om att få uppskov en kortare tid till du vaskat ihop pengarna.

Detta ska du göra.

Hur har du klarat dig de senaste månaderna egentligen? Hur mycket har du tjänat själv, och hur mycket har du lånat av vänner/släktingar? Är du återbetalningsskyldig dina vänner/släktingar, eller förväntar de sig att du betalar tillbaka? Hur mycket pengar talar vi om då? Har du ett jobb på g? Har du inte några sparpengar öht? Bor du själv? Hyresrätt eller bostadsrätt? Vad har du för fasta, basala månatliga utgifter (hyra + transport + mat)?
Citera
2019-05-31, 17:55
Medlem
Dessa speltorskar blir allt mer uppfinningsrika, det får man ge dom.
Citera
2019-05-31, 19:47
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mcccxxxvii
800 kr är ju ingenting. Skicka nr så kan jag swisha.

Läs tråden, han är ingen hon, och dessutom speltorsk samt knarkare.
Citera
2019-05-31, 20:27
Medlem
800 kr är inte så mycket säkert kan nån vänlig själ hjälpa dig om den lilla summan är allt som behövs för att du ska få ordning på tillvaron
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in