Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-06-03, 20:57
  #1
Medlem
Generalanderssons avatar
Det finns många "idioter" där ute som vill ha slut på detta klassiska och ikoniska race, dvs för att dom menar att banan på Isle of Man är "för farlig" och att det har varit så många dödsolyckor genom åren, och därför så tycker vissa att det måste bara bli slut på detta racet. Själv så tycker jag att TT-racet på Isle of Man på många sätt är det sista "riktiga" racet i motorsportsvärlden, det är makalöst att se hur förarna kör under detta race, förarna på Isle of Man är verkligen gladiatorer och får F1/MotoGP förarna att se ut som ett gäng med kattungar. Synd som det är så förolyckades ännu en förare under racet i dag: https://www.motorsport.com/roadracin...death/4426956/

Hoppas inte att PK-folket förstör detta heftiga racet !! https://www.youtube.com/watch?v=iRWp9rhfS_0
Citera
2019-06-03, 21:56
  #2
Medlem
Vilket PK-folk? Isle of Man är självstyrande och torde vårda sitt berömda race. Vila i frid, Mathison.
Citera
2019-06-03, 21:57
  #3
Medlem
Håller med, fantastisk race att titta på, och ingen blir tvingad att köra vad jag vet.

Visst är det lika tråkigt varje gång någon förolyckas, men Isle of Man är Isle of Man, så är det bara.

Har varit där en gång, blir kanske att åka dit nästa år, eller 2021.
Citera
2019-06-03, 22:15
  #4
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gruva
Vilket PK-folk? Isle of Man är självstyrande och torde vårda sitt berömda race. Vila i frid, Mathison.

Det finns rätt så många icke-motornördar som tjatar över att detta race är "för farligt" osv.. också är det några brittiska politiker från vänstersidan som har försökt att få slut på detta heliga race. Det är ingen som tvingar förarna att köra på Isle of Man och det är ingen som tvingar någon att titta på racet heller.
Citera
2019-06-03, 23:31
  #5
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Det brukar väl avlida någon varje år i Sverige också om man räknar in de som ingår i klassikern, vasaloppet, vansbrosimmet, vätternrundan eller Lidingöloppet
så måste vara minst lika farligt då.
Citera
2019-06-03, 23:42
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Det finns rätt så många icke-motornördar som tjatar över att detta race är "för farligt" osv.. också är det några brittiska politiker från vänstersidan som har försökt att få slut på detta heliga race. Det är ingen som tvingar förarna att köra på Isle of Man och det är ingen som tvingar någon att titta på racet heller.
Fear not, Isle of Man är som sagt självstyrande. De har visserligen i stort sett samma trafiklagar som i UK, av praktiska skäl, men mer än hälften av vägnätet saknar hastighetsgräns!
Citera
2019-06-08, 00:03
  #7
Medlem
rrpipers avatar
Det dör ju någon varje år men hur många deltagare är det? Det säger ju inget om oddsen om man inte vet hur många som deltar ett vanligt år.
Citera
2019-06-24, 21:00
  #8
Medlem
Sjukaste racet, vilka galningar men ändå otroligt skickliga.
Citera
2019-07-24, 09:33
  #9
Medlem
Kan det vara dom som bor där som tycker det?
I så fall säger jag GO FOR IT! Jag stödjer dom som
vill STOPPA eländet.
Citera
2019-07-29, 17:57
  #10
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalvstek
Kan det vara dom som bor där som tycker det?
I så fall säger jag GO FOR IT! Jag stödjer dom som
vill STOPPA eländet.

Nej, lokalbefolkningen på Isle of Man älskar detta race och det är årets happening på den lilla ön.

Som tidigare nämnt så finns det en liten minoritet som har inget intresse för motorsport som försöker att få slut på TT-racet, förarna såväl som åskadarna VET om riskerna som finns i detta race och gillar man inte racet så tycker jag att man ska hålla käften och inte kolla på Isle of Man.
Citera
2022-06-05, 09:34
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Det finns många "idioter" där ute som vill ha slut på detta klassiska och ikoniska race, dvs för att dom menar att banan på Isle of Man är "för farlig" och att det har varit så många dödsolyckor genom åren, och därför så tycker vissa att det måste bara bli slut på detta racet.

Olivier Lavorel - Fransk sidvagnsförare - blev det andra dödsoffret denna veckan. Nu är vi uppe i 262 dödsoffer sedan starten 1907.
Han blev 35 år.

https://www.theguardian.com/sport/20...f-man-tt-crash
Citera
2022-06-05, 12:31
  #12
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svedavia
Olivier Lavorel - Fransk sidvagnsförare - blev det andra dödsoffret denna veckan. Nu är vi uppe i 262 dödsoffer sedan starten 1907.
Han blev 35 år.

https://www.theguardian.com/sport/20...f-man-tt-crash
Åkarna känner till riskerna, och de deltar frivilligt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback