2019-08-08, 16:51
Medlem
Safariis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uzi916
Stämmer bra.

Nu ska vi se hur duktig du är på matte, 35 plus 4 minus 6

Okej, det stämmer med personen jag hade i åtanke. Men det är fel att påstå att han bara jobbade med ungdomar. Han är välkänd i kretsarna sedan tidigare.
Förstår inte heller varför denna människan kan få sådan position med sina skelett i garderoben.

Den staden slutar aldrig att förvåna mig. Alltid en soppa med allt för många kockar.
Citera
2019-08-10, 01:05
Medlem
Merrybums avatar
Det går framåt märker man, idag har konstapel Skoog uttalar sig:

Skoog berättar att polisen har olika spår som pekar i olika riktningar.
Men Skoog tänker att,
- Vi måste också hitta personer som ska ha utfört något.

https://www.google.se/amp/s/amp.svt....-i-utredningen
Citera
2019-08-10, 01:39
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Klart positivt, att polisen läst sin arbetsbeskrivning.
Citera
2019-08-11, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uzi916
Du menar att jag ska göra åklagarens arbete?

Ge mig åklagarens lön så har du mer kött på bena än vad den nuvarande förundersöknings ledaren någonsin skulle kunna lägga fram i en eventuell rättegång

Och tro mig, dit kommer hen inte att komma på ett bra tag.

Hen letar efter en fis i luften
Nej du ska inte göra åklagarens arbete såklart, men att som medborgare bidra till att brott klaras upp och gärningsmän lagförs är väl skäl nog att tipsa om värdefull information som kan föra utredningen framåt!
Men din ovilja att hjälpa till kanske grundar sig på något annat? På ditt sätt att skriva kan man nästan tro att du skyddar eller vill skydda de gärningsmän som ligger bakom detta. Det är ju kraftigt oroväckande i så fall...
Citera
2019-08-11, 12:18
Medlem
Citat:
Det går framåt märker man, idag har konstapel Skoog uttalar sig:

Skoog berättar att polisen har olika spår som pekar i olika riktningar.
Men Skoog tänker att,

https://www.google.se/amp/s/amp.svt....-i-utredningen

Hahaha!

Nå, de jobbar i alla fall på i Grö... f’låt Linköping. De håller regelbundna möten:

”– Jag kan inte gå in på resultaten från de spåren, men vi har regelbundna möten med NFC:s generalist (samordnare) om vad de kommit fram till.”

Efter ytterligare möten är jag övertygad om att de kan enas om ett gemensamt svar på den frågan, varefter de kan ställa upp ett antal adekvata hypoteser att diskutera.
Citera
2019-08-11, 12:25
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squonker
På ditt sätt att skriva kan man nästan tro att du skyddar eller vill skydda de gärningsmän som ligger bakom detta. Det är ju kraftigt oroväckande i så fall...
Det finns massor av människor som vill skydda gärningshen. Det finns oxå 1000 anledningar att vilja göra det. Så faktumet att det finns det i detta fall oxå är knappast kraftigt oroväckande, snarar helt normalt.
Citera
2019-08-11, 12:34
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Efter ytterligare möten är jag övertygad om att de kan enas om ett gemensamt svar på den frågan, varefter de kan ställa upp ett antal adekvata hypoteser att diskutera.

😁😂😉 Det känns tryggt när polisen visar sådan handlingskraft och styrka. Fram för allt skönt att de bevisat att, känslan av att utredningen står och stampar, är helt fel,,, eller jag menar rätt. 😉😊😄.

Om mycket av det som hänt i Linköping senare tiden hänger ihop, tycker jag att de ska skäppa den tråd som verkar leda rätt in i trasslet, och istället ta tag i några andra lösa ändar och börja nysta upp det från ett annat håll.
Citera
2019-08-11, 21:03
Medlem
Citat:
😁😂😉 Det känns tryggt när polisen visar sådan handlingskraft och styrka. Fram för allt skönt att de bevisat att, känslan av att utredningen står och stampar, är helt fel,,, eller jag menar rätt. 😉😊😄.

Om mycket av det som hänt i Linköping senare tiden hänger ihop, tycker jag att de ska skäppa den tråd som verkar leda rätt in i trasslet, och istället ta tag i några andra lösa ändar och börja nysta upp det från ett annat håll.
Varför tror du att de inte redan gör det?
Citera
2019-08-11, 21:08
Medlem
Citat:
Det finns massor av människor som vill skydda gärningshen. Det finns oxå 1000 anledningar att vilja göra det. Så faktumet att det finns det i detta fall oxå är knappast kraftigt oroväckande, snarar helt normalt.
Nämn gärna ett par av de 1000 anledningar som du anser vara ok och normalt när det gäller att skydda gärningsmän.
Du får gärna också utveckla hur du resonerar kring detta och vad det skulle finnas för positiv följdverkan av att skydda en kriminell person.
Citera
2019-08-11, 22:23
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Nämn gärna ett par av de 1000 anledningar som du anser vara ok och normalt när det gäller att skydda gärningsmän.
Du får gärna också utveckla hur du resonerar kring detta och vad det skulle finnas för positiv följdverkan av att skydda en kriminell person.
Nja, jag har resonerat med folk med din retorik förr. Det brukar sällan vara befruktande. Du använder en ton som gör att jag har väldigt svårt att tro att du vill förstå. Jag får en känsla av att du bara vill läxa upp. Jag är dock helt ointresserad av att ändra mitt sätt att tänkta eller vara.

Citat:
Varför tror du att de inte redan gör det?
Bristen på framgång.
Citera
2019-08-12, 19:23
Medlem
Citat:
Nja, jag har resonerat med folk med din retorik förr. Det brukar sällan vara befruktande. Du använder en ton som gör att jag har väldigt svårt att tro att du vill förstå. Jag får en känsla av att du bara vill läxa upp. Jag är dock helt ointresserad av att ändra mitt sätt att tänkta eller vara.

Ledsen att göra dig besviken, men du har fel i din bedömning av mig.

Bristen på framgång.

Det som rapporteras i media kan visa brist på framgång, men media har inte hela bilden. Hos Polisens utredningsgrupp så ser det ut på ett helt annat sätt, med mängder av spaningsuppslag, bevisning av olika slag och underrättelser, tips mm. som följs upp. Kortfattat kan man säga att vi genom media inte har en jävla aning om hur framgången i utredningen egentligen ser ut.
Citera
2019-08-12, 20:50
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Det som rapporteras i media kan visa brist på framgång, men media har inte hela bilden. Hos Polisens utredningsgrupp så ser det ut på ett helt annat sätt, med mängder av spaningsuppslag, bevisning av olika slag och underrättelser, tips mm. som följs upp. Kortfattat kan man säga att vi genom media inte har en jävla aning om hur framgången i utredningen egentligen ser ut.
Kortfattat kan man säga att:
•De vet inte vad som small.
• De vet inte varför det small
• De vet inte vem som smällde av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här