Citat:
Ursprungligen postat av
Majgull
Jotack, jag har märkt det. Det är lite märkligt egentligen, är vi så vana vid sprängningar och skjutningar och annat elände att man knappt reagerar?
Jag reagerade inte ens på själva smällen...iof har jag ett pågående bygge utanför som för väsen men här är vi vana vid att det smäller både nu och då, jag lyfter inte ens på ögonbrynen längre....
Iof bor jag rätt långt från Ådalagatan men det hördes ju ända till Ljungsbro och ännu längre så jag BORDE reagerat.
Och just därför, att det inte var nån smällare, eller banger och att det just varit skottlossning både i Ryd och skäggetorp, borde väl vara av allmänintresse då hur det ligger till. För det är rätt tydligt att det eskalerar nu igen. Det måste ha varit en jädra laddning men jag får inte ihop det. Om man vill rikta en explosion mot någon, varför lägga laddningen i en jäkla lådcykel i ett cykelförråd och spränga bort husen för en massa "oskyldiga"? Var det ett misstag att det small där? (jag har inte orkat läsa igenom alla spekulationer här)
Mja tråden har endå 2.3 miljoner visningar, så nog var det av allmänintresse.
Man kan bara konstatera att det är en tråkig utveckling, bor själv i stan och kände mig jävligt otrygg ett tag efter bombningen, inte så att man inte vågade gå ut men nog fan tänkte man att det kan ju lika gärna smälla här, bor ju själv i stan.
Sverige börjar mer och mer förvandlas till mellanöstern, jag minns den här staden innan massinvandringen, småflickor på 10år kunde fna tälta ensamma utomhus och där jag växte upp behövde vi inte ens låsa dörrarna på husen när familjen var iväg på skola arbete.
Värsta som hände var väl att några svenskar gav varandra en högerkrok i fyllan.
Nu har vi mord, skjutningar, sprängdåd det är ju fan stört.