2019-06-07, 13:45
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av az-Zarqawi
Det finns absolut ingenting som pekar på terrordåd, varken islamistiskt eller högerextremt. Varför skulle de spränga sin bomb utanför ett bostadshus istället för någon plats med hög koncentration av människor de betraktar som sina fiender?

Antingen är det en olyckshändelse, vad nu det skulle kunna varit.
Mer sannolikt är kanske ett attentat riktat mot EN av lägenheterna, typ kriminell uppgörelse eller liknande, och där attentatsmännen gravt överdimensionerade bomben.

Snarare underdimensionerade i så fall eftersom ingen dog...
Citera
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Om det hände en fredag runt klockan 9 så är det konstigt att ingen varit ute i området eller sett något konstigt. Det är iallafall en klämdag så många är också lediga.
Jag får känslan av att om det nu var en bomb så måste den ha varit antingen tidsinställd eller fjärrutlöst.
Känns som en väldig kraftig smäll så det är inget man bara åker förbi och hivar ut från bilfönstret.

Vart har Löfvén tagit vägen? Borde inte vår statsminister säga några väl valda ord till folket.

Klämdagen innebär att inte lika många rör sig i området 09:00. De ligger och sover eller äter frukost.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Du är helt otrolig jag ger mig nu ni vänstertokar är för mycket helt enkelt.

För mycket som pekar ut att om det hade varit en explosion inne i huset så hade vi sett betydligt mer skador än det "lilla" som det är nu?

Dessa två bilder pekar mot att det absolut inte var inne i huset, hade det varit det så hade vi sett betydligt större skador på huset och inte bara balkonger och fönster som är förstörda.

https://imgur.com/m3KWXhq

https://minfil.com/t2Kbs0uenb/42E258...C9A85C45B_jpeg
Citera
2019-06-07, 13:46
Medlem
az-Zarqawis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHALLETVAERVIGG
Snarare underdimensionerade i så fall eftersom ingen dog...
Det kanske bara var för att skrämma vederbörande.
Citera
Medlem
HarryScheinens avatar
Kan explosionen i Linköping ha något samband med gaslarmet i Jönköping som precis skedde? 15 personer förda till sjukhus, folk har svimmat, etc... Terrorkopplingar? Eller är det långsökt kanske?

Enligt Expressen.
https://www.expressen.se/gt/kopcentr...rm-om-gaslukt/
Citera
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Det är normalt. Svensk media och myndigheter skiter i byxan när något allvarligt inträffar. Det tar tid att vakna ur den dvala de normalt befinner sig i.

De kommer aldrig att vakna. De kanske vaknar om de själva blir drabbade av en liknande händelse, men bara kanske. Hjärntvätten sitter starkt i detta land.

För övrigt, riktigt osmakligt av polisen att inte ge en mer detaljerad bild av det inträffande en att endast säga att man utreder detta som allmänfarlig ödeläggelse. Vid det här laget så borde bombtekniker för länge sedan hittat sprängrester på fasaden och runt omkring, samt att epicentrum för länge sedan borde ha säkrats. Mörkläggning som vanligt och de kommer att dra ut på det så länge det går tills det blir omöjligt att ignorera fakta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Är dom inblandade i några konstigheter?
Eller folk runt omkring dom?
Skulle ju inte vara första gången en tat-studio är i blickfånget.

En av dom har en kriminell bakgrund men har levt hederligt senaste 10 åren men rör sig helt klart med kriminella
Citera
2019-06-07, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Du är helt otrolig jag ger mig nu ni vänstertokar är för mycket helt enkelt.

Du har nog rätt. Explosioner inne i lägenheterspränger ju fönster in i lägenheten. Absolut inte utåt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sdhataren
Och om det är en Brejvik nummer två??
Då beror det på exakt samma anledning
1 Det är en muslimsk terrorgrupp som vill döda oskyldiga då de vi anses vara kafir.
2 Det är en Brejvik som försöker döda muslimer då han anses vara kafir.
Den gemensamma faktorn här är ju i så fall muslimer eller har jag fel?
Citera
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Stryk gas. Det finns inte gas i husen. Källa kommunala bostadsbolaget som äger husen.
Det var inte gas för det finns inte gas i huset. Inte gas. Repetera.
Hur vet du att ingen hade en gasoltub där? Fast spana tillbaka på mina tidigare inlägg. Det lär inte vara gas i detta fall nej men man kan inte dra den slutsatsen bara för att där inte finns något stadsgasnät, däremot kan man dra den slutsatsen av andra skäl.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillapaddington
Obs Jag kan inget om bomber Obs

Kan det vara en bomb med liten sprängverkan men med kraftig tryckvåg? Är det möjligt?

Sådant är inget som kriminella kan antas ha tillgång till eller kunskap om hur man framställer. Och det funkar dåligt utomhus.
Citera
Medlem
Såg att det var gaslarm i Jönköping nu, det är bara 10 mil. Är det nån som gör kaos ? Eller mer kaos, kanske nåt stort rån på g?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in