2019-06-07, 13:42
Medlem
motarbetars avatar
Tycker det var många luddiga svar, framförallt om de som först var "lindrigt skadade" till att läget var "stabilt vad jag vet" till att polisen övervakade sjukhus till att det inte fanns någon hotbild.

Fyfan vad kass presskonferens.
Citera
2019-06-07, 13:42
Medlem
Det med fläcken på fasaden kan vara resterna av bombmannen, antingen om han råkade utlösa den för tidigt, satte sig på moppen och vred på tändningen eller de facto var en självmördare, det vore inte första gången någon tar livet av sig med dynamit.

Och jag tror stenhårt på dynamit, kanske arméns deg men då borde skadorna sett annorlunda ut, mycket troligt en mängd som får plats under en moppesadel, 5-10 kg dynamit eller 3-5 kilo arméns deg. Dynamit reducerar även risken för muslimer eller gänggangsters, hade dom tillgång till dynamit skulle dom inte fjanta runt med bangers osv, kanske juggar eller ryssar om det är en uppgörelse.
Senast redigerad av ompiliompi 2019-06-07 kl. 13:49.
Citera
2019-06-07, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Stryk gas. Det finns inte gas i husen. Källa kommunala bostadsbolaget som äger husen.
Det var inte gas för det finns inte gas i huset. Inte gas. Repetera.
Kan du länka källan för informationen?
Citera
2019-06-07, 13:43
Medlem
lillapaddingtons avatar
Obs Jag kan inget om bomber Obs

Kan det vara en bomb med liten sprängverkan men med kraftig tryckvåg? Är det möjligt?
Citera
2019-06-07, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elvasa
Jag känner dom båda privat och deras första lokal dom öppnade i utsattes för mordbrand för inte alls länge sen

Är dom inblandade i några konstigheter?
Eller folk runt omkring dom?
Skulle ju inte vara första gången en tat-studio är i blickfånget.
Citera
Medlem
az-Zarqawis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillapaddington

Kan det vara en bomb med liten sprängverkan men med kraftig tryckvåg? Är det möjligt?
Nej
Citera
Medlem
Aaron.Keeners avatar
Kollar man bilderna är det tydligt att explosionen skett utomhus, dörrkarmar och fönster har tryckts in i lägenheterna vilket talar för att tryckvågen kommit utifrån. Takpannorna på huset har fått sig en rejäl känga också.

Oavsett vilket så lär det varit en jäkla smäll.
Citera
Medlem
Fler bilder med vy uppifrån hade varit önskvärt, så man kan skapa sig en riktigt bra uppfattning om var detonationen skedde!
Tack på för hand.
Citera
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nalletorsk
Sen 2015 har Sverige fallit snabbare än Albanien gjort på 30 år...
Ja så är det. Det brinner, skjuts och exploderar snart sagt överallt och hela tiden numera.
Myndigheterna gör sitt bästa för att tysta ner vandalismen och mörka den verkliga anledningen till detta.

Och de tycks lyckas väldigt bra! För nu grubblar alla puckon över vilken sorts meteorit som har råkat falla ner på Linköpingshusen från Yttre rymden.

Det är säkert meteoriter och kanske rentav ufon som numera bränner bilar i parti och minut, eldar upp skolor, lagerbyggnader, radhus, förskolor, skogspartier osv osv ...
Citera
2019-06-07, 13:45
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
På vilket sätt yrar jag syns ju tydligt på bilderna att rutorna tryckts utåt inte inåt hur skulle det ha skett annars menar du?
Djävla lindstyre! De har tryckts INÅT. Inne är där det är golv, möbler och sådant, ute är där det är gräs, asfalt, och man ofta kan se himlen om man tittar uppåt. Har du inga ögon i ansiktet eller?
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Det är bara TVÅ personer kvar på sjukhus. Resten är OK alltså.

Detta kan väl omöjligen vara gjort för att skada människor i någon större utsträckning. Eventuellt en bombtillverkning som gått jävligt snett.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillapaddington

Nej, det är tryckvågen som är sprängverkan så de följs åt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in