2019-06-08, 18:11
Medlem
Någon som prövat Saxenda som behandling mot fetma/övervikt?
Isåfall hur va era resultat?
Citera
2019-06-08, 18:16
Bannlyst
Vad Saxenda är

Saxenda är ett läkemedel för viktkontroll som innehåller den aktiva substansen liraglutid. Den liknar ett naturligt förekommande hormon som kallas GLP-1 som frigörs från tarmen efter en måltid. Saxenda fungerar genom att verka på receptorer i hjärnan som kontrollerar din aptit, som leder till att du känner dig mättare och mindre hungrig. Det kan hjälpa dig att äta mindre och att minska din kroppsvikt.
Citera
2020-01-30, 13:47
Medlem
Ingen som provat?
Citera
2020-01-30, 17:18
Medlem
Har personligen inte testat men jag har undersökt den här frågan noga och det är väldigt troligt att man går ner i vikt som ickediabetiker av GLP-1-analogerna (och som diabetiker för den delen). Det svåra är väll bara att få tag på dem. Pratade med en endokrinolog som skulle försöka ta lite till sig själv för att testa men jag tror definitivt att dessa läkemedel har en framtid inom fetmabehandling.
Citera
2020-06-15, 21:07
Medlem
Zeziqs avatar
Jag har precis påbörjat behandling.
Var inte svårt att få receptet. Pratade bara med min läkare, att jag ville testa.
Dock får nan bekosta själv, dyrt som fan. Gör att man är tacksam för det övriga högkostnadsskyddet...
Citera
2020-06-15, 22:01
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeziq
Jag har precis påbörjat behandling.
Var inte svårt att få receptet. Pratade bara med min läkare, att jag ville testa.
Dock får nan bekosta själv, dyrt som fan. Gör att man är tacksam för det övriga högkostnadsskyddet...
Det är ju en intressant verkningsmekanism. Det är alltså ett läkemedel vars syfte är att ändra ditt beteende; att äta mindre.
Citera
2020-07-07, 07:22
Medlem
Jag var smällfet men opererade magsäcken, nu är jag smal och böjlig igen.
Bättre än att hålla på med piller.
Citera
2020-07-07, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForslundI
Jag var smällfet men opererade magsäcken, nu är jag smal och böjlig igen.
Bättre än att hålla på med piller.

Att göra ett grovt kirurgiskt ingrepp i matsmältningssystemet för att åtgärda ett psykiskt problem är bättre än att ta ett piller?
Citera
2020-07-07, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hbphys
Att göra ett grovt kirurgiskt ingrepp i matsmältningssystemet för att åtgärda ett psykiskt problem är bättre än att ta ett piller?
Jo, jag åt godis och drack läsk i mängder, men Bollan sa så elaka saker att jag blev tvungen att göra nått åt det. Jag sa också till mina arbetskamrater att jag var stalkad, jag blev tyckt synd om och fick fast anställning (tack Anna).
Citera
2021-04-28, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av l1nuxfre4k

Hur gick det? gick du ner i vikt? biverkningar? värt det?
bökigt med att ta spruta?
Citera
2021-04-28, 20:16
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av l1nuxfre4k

Citat:
Ursprungligen postat av RoseWest666
Ingen som provat?
Jo! I form av Victoza då jag är diabetiker typ 2. Och ja, man går kraftigt ner i vikt särskilt vid hög dos. från runt 100 till 80 på ett halvår utan att jag ansträngde mig. Det här var för mer än ett år sedan och det håller i sig.

Hård i magen blir man dock.
Citat:
Ursprungligen postat av jeeeeeeez
Hur gick det? gick du ner i vikt? biverkningar? värt det?
bökigt med att ta spruta?
Kommer i dosspruta, förfylld injektionspenna, vilken är enkel att hantera.
Citera
2021-12-10, 12:14
Medlem
Tog min första dos 0,6mg igår kväll.
Idag mår jag pyton, känner mig nästan influensasjuk idag. Ska vara en vanlig biverkning första dagarna.
Tog rejält imot att sätta sprutan på sig själv men känndes inte alls.

Startvikt 98kg
Midjemått 120cm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in