Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-06-14, 08:57
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberslut
Jag tog med mig 3 mnaders frbrukning av Zopiklon och Ritalin till Thailand. Bad om ett intyg frn sjukhuset i Sverige, frvarade detta ihop med medicinen i handbagaget. Det var ingen som kollade p nt av det speciellt nogrant.

Om det inte var ngon som kontrollerade dig s vet du heller inte om du skulle f problem OM du nu blev kontrollerad.

Speciellt med tanke p att du tog med dig tre mnaders frbrukning nr man fr ta med sig max 30 dagars frbrukning.
Citera
2019-06-14, 13:16
Medlem
Jag hade skickat ett mejl till typ svenska ambassaden i Thailand eller ngot och frgat.

Det mste ju g att f med sig mediciner man behver p ngot stt, ven om det kanske krver visst byrkratiskt krngel fr att gra skert och legalt.
Citera
2019-06-14, 13:18
Medlem
zxcvb45s avatar
Jag skulle undvika alla slags receptbelagda preparat just fr att det r Thailand, dom kr stenlders empati fr knarkare dr. Fullt med Britter och andra vsterlnningar som sitter p The Big Tiger fr knark p lnga straff. Oftast fr man livstid fr strre mngder men blir bendad av kungen efter 10-15 r. Skulle knappast ske fr din medicin men det ger en bild av hur hrd dom r.
Citera
2019-06-14, 16:40
Medlem
borrizs avatar
Thailands ambassad skriver om hur du skall g till vga:
http://thaiembassy.se/en/tourism/restricted-medicine/
Citera
2019-06-14, 20:27
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Thailands ambassad skriver om hur du skall g till vga:
http://thaiembassy.se/en/tourism/restricted-medicine/
Och skall man ta med mediciner till sverige frn Thailand s r det ett intyg frn lkaren p engelska samt uppgifter vilket sjukhus mm den arbetar p och sen en skillnad r att man fr ta med sig upp till 3 mnaders frbrukning, mot 30 dagars frbrukning om man d ker till Thailand.

Har man mediciner i nn incheckad vska s lgg kopia p alla papper bredvid och ha originalet p dig, kollar tullen s brukar de lta det g nr de ser att uppgifterna stmmer, men utan papper s beslagtar de allt och du fr dem bara hemskickade mot uppvisande av dokumenten, och har du inga s utreder de det som ett brott. Iallafall gr Arlanda s.
Citera
2019-10-07, 23:16
Medlem
GamleJans avatar
Min dotters vninna hade med sig Concerta fr nt r sen.
Lkarintyg p engelska med namn och dosering, samt rtt
dos fr lngden av vistelsen.

Dom gick sjlva till "to declare" i tullen, visade upp pappret och
medicinen och thailndarna dr nickade, log och sa "welcome".

Inga problem alls.
Citera
2019-12-28, 11:58
Medlem
1876randoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
skit i det!!!! Risken fr att du ker in, alternativt blir pressad p en ordentlig summa pengar av polisen r ofantligt hg. Dra det skra kortet och lmna det hemma!
Nej, polisen bryr sig inte s lnge recept och korrekta papper finns. Oavsett vad som str p ambassadens hemsida om CS-mediciner.

Citat:
Ursprungligen postat av Diablitozastava
Det finns liknande preparat receptfritt i valfritt apotek i hela Thailand!!!!!!
Varfr skriver du massa skit? Du vet inte vad du pratar om. Det gr inte att kpa amfetamin eller metylfenidat p apoteken i Thailand, det finns inte ens i lager. Det r oerhrt hrt till skillnad frn Tramadol och Benzo.
Citera
  • 1
  • 2
Denna trd visas ven p Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3051073

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här