Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-06-16, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Okej, då förstår jag.
Känns som att ni inte är helt rätt för varandra.

Problemet är att jag inte har något bra tips, vi är rätt för varandra, och det "bara funkar".
Vi är på samma våglängd, har liknande värderingar, men därmed inte sagt att vi tycker likadant om allt, för det gör vi inte. Hemligheten tror jag är att man har en fungerande balans, man tar lika mycket som man ger, och enväga kommunikation och intresse är nog dödsdömt tyvärr :/

Sorry om jag lät lite hård, men det är ju tyvärr den generella uppfattningen, och man fokuserar alltid på vad andra inte ger, men om man ger allt själv och inte får något tillbaka, hade jag också tröttnat tillslut, speciellt OM man försökt.

Gör ni saker tillsammans? Vad gör han för att aktivt anstränga sig för att göra relationen till det bättre?

Hoppas det löser sig!

Han gör såklart saker på sitt vis, men han är inte alls en lika öppen person som jag är. Jag tycker att d et blir svårt. Jag vill stimuleras och få ett skratt tillbaka, vilken är anledningen till att jag hänger med mycket andra människor just nu.

Även om jag skulle bli mer accepterande till detta, återstår problemet att vi har för lite sex. Vilket jag inte tro någonsin kommer förändras.
Citera
2019-06-16, 13:15
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbaneears
Han gör såklart saker på sitt vis, men han är inte alls en lika öppen person som jag är. Jag tycker att d et blir svårt. Jag vill stimuleras och få ett skratt tillbaka, vilken är anledningen till att jag hänger med mycket andra människor just nu.

Även om jag skulle bli mer accepterande till detta, återstår problemet att vi har för lite sex. Vilket jag inte tro någonsin kommer förändras.

Då är svaret enkelt, gör slut.
Bjud in till mer sex då?
Citera
2019-06-16, 13:29
Medlem
Antimentals avatar
Citat:
Jag och min Sambo har varit tillsammans ca 5 år. Förhållandet har blivit tråkigt och jag har börjat tappa känslorna. Han känner inte samma sak. Jag har svårt att tro att det kommer bli bra sålänge vi har så lite sex som vi faktiskt har. Vi känns mer som väldigt bra vänner. Hur gör man i sånna här situationer?
Känner att jag inte kan prata med någon då detta skulle göras till en stor grej, och alla våra vänner känner oss båda. Han är verkligen världens finaste kille, men jag gör hellre typ vad som helst med vem som helst av mina andra vänner än att faktiskt göra något med honom, det känns så fel.
Hur tänker andra? Hur har ni gjort i liknande situationer?

Typiskt exempel på där du bör prata med honom, inte med flashback.
Citera
2019-06-16, 13:37
Medlem
Efter närmare läsning så ser jag att du horar runt med andra killar.

Vet din kille att du dejtar och är kåt på en annan?
Citera
2019-06-16, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrstardust
Efter närmare läsning så ser jag att du horar runt med andra killar.

Vet din kille att du dejtar och är kåt på en annan?

Jag horar verkligen inte runt.
Jag har fler killkompisar än tjejkompisar och det har jag alltid haft.
En tjej och en kille han vara kompisar utan att ligga, just saying.
Citera
2019-06-16, 14:07
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Hur tänker andra? Hur har ni gjort i liknande situationer?
Varför har ni så lite sex, är det du eller han som inte visar intresse? Vad gäller frågan att du upplever förhållandet som tråkigt finns egentligen två alternativ, antingen lämna honom för någon annan eller söka den stimulans du saknar hos dina vänner som du gör idag och uppskatta honom för den trygghet han ger dig. Att vara tillsammans med "världens finaste kille" är väl inte fy skam? Speciellt inte om ni en dag planerar att skaffa barn tillsammans.
Citera
2019-06-16, 14:11
Avstängd
Kärlek handlar om att ge och ta,

Går inte det

Skit i det.
Citera
2019-06-16, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Varför har ni så lite sex, är det du eller han som inte visar intresse? Vad gäller frågan att du upplever förhållandet som tråkigt finns egentligen två alternativ, antingen lämna honom för någon annan eller söka den stimulans du saknar hos dina vänner som du gör idag och uppskatta honom för den trygghet han ger dig. Att vara tillsammans med "världens finaste kille" är väl inte fy skam? Speciellt inte om ni en dag planerar att skaffa barn tillsammans.

Tack för ett icke påhoppande svar. Du satte ord på mina tankar. Det är precis såhär jag känner. Samtidigt vill jag att han ska ha lika kul som jag kan ha, men samtidigt kan itne det hänga på mig. Det är tyvärr så att ingen visar något intresse. Det största kruxet är nästan att han kommer flytta till en studentstad i augusti. Och jag är rädd att detta redan lite trista förhållande med kass komunikation inte kommer funka på distans. Vilket han känner samma sak om.
Citera
2019-06-16, 14:22
Medlem
SockAccounts avatar
Citat:
Jag horar verkligen inte runt.
Jag har fler killkompisar än tjejkompisar och det har jag alltid haft.
En tjej och en kille han vara kompisar utan att ligga, just saying.

Synd nog är det inte så.

Kan säga att om en kille är din kompis, och engagerar sig mer än att träffas i gäng, så är han definitivt intresserad av dig.
Män brukar bara svansa runt med tjejer som kompisar om dem vill ligga eller är gay.

Något som kvinnor oftast har svårt att acceptera.
Citera
2019-06-16, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SockAccount
Synd nog är det inte så.

Kan säga att om en kille är din kompis, och engagerar sig mer än att träffas i gäng, så är han definitivt intresserad av dig.
Män brukar bara svansa runt med tjejer som kompisar om dem vill ligga eller är gay.

Något som kvinnor oftast har svårt att acceptera.

Den här killen har dock väldigt mycket vänner. Både tjejer och killar och han hänger med dom alla.
Citera
2019-06-16, 14:44
Medlem
tuggishs avatar
Varför inte prata med honom och säga allt du känner/tänker kring det hela. Sen gör han samma sak. Sen sätter ni en plan för hur ni ska få det bättre. Sen kan du se igen om 4 mån. Då kommer du ha ett annat perspektiv.

Sen är det så att man är extremt drivande/aktiv så kommer det inte fungera med en partner som är likadan. Du är ihop med din kille av en anledning. Samma sak för mig, jag är ganska aktiv och kan störa mig på att min tjej är passiv ibland. Men å andra sidan så fungerar vårt förhållande till skillnad från mina tidigare förhållanden. Man får bara lära sig olika sätt att kommunicera eller hantera att man är varandras motsatser.

I mitt fall är det jag som får vara ledaren i det mesta. Blev uttråkad ofta. Men sen fick jag säga: " den här operationen förväntar jag mig att du leder, sätt fart" gällande något.

Sen har jag väldigt stimulerande aktiva vänner som jag pallar med en kväll i taget. Hade inte kunnat vara ihop med deras personligheter i ett förhållande. Men jag kan fortfarande känna stimulans av att ha dem i mitt liv.

Lär dig den skillnaden. Att du inte kan hämta exakt allt i ditt liv från din partner. Du måste ha fler källor. Vissa är tänkta att leva med, vissa är tänkta att träffa en gång per månad.

Sen är det lätt att e upp på sin partner för att du inte stimuleras just nu, för att ni har hamnat i en svacka. Ta dig ur svackan. Han vill nog också det. Passiva människor skräms av att aktiva blir passiva. Han vet nog inte vad han ska göra. Sätt honom ner och red ut det här.
Citera
2019-06-16, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuggish
Varför inte prata med honom och säga allt du känner/tänker kring det hela. Sen gör han samma sak. Sen sätter ni en plan för hur ni ska få det bättre. Sen kan du se igen om 4 mån. Då kommer du ha ett annat perspektiv.

Sen är det så att man är extremt drivande/aktiv så kommer det inte fungera med en partner som är likadan. Du är ihop med din kille av en anledning. Samma sak för mig, jag är ganska aktiv och kan störa mig på att min tjej är passiv ibland. Men å andra sidan så fungerar vårt förhållande till skillnad från mina tidigare förhållanden. Man får bara lära sig olika sätt att kommunicera eller hantera att man är varandras motsatser.

I mitt fall är det jag som får vara ledaren i det mesta. Blev uttråkad ofta. Men sen fick jag säga: " den här operationen förväntar jag mig att du leder, sätt fart" gällande något.

Sen har jag väldigt stimulerande aktiva vänner som jag pallar med en kväll i taget. Hade inte kunnat vara ihop med deras personligheter i ett förhållande. Men jag kan fortfarande känna stimulans av att ha dem i mitt liv.

Lär dig den skillnaden. Att du inte kan hämta exakt allt i ditt liv från din partner. Du måste ha fler källor. Vissa är tänkta att leva med, vissa är tänkta att träffa en gång per månad.

Sen är det lätt att e upp på sin partner för att du inte stimuleras just nu, för att ni har hamnat i en svacka. Ta dig ur svackan. Han vill nog också det. Passiva människor skräms av att aktiva blir passiva. Han vet nog inte vad han ska göra. Sätt honom ner och red ut det här.

Tack. Vi har pratat. Och kommer ingenstans. Det är hans nivå av passivitet. När något är jobbigt går han o lägger sig. Jag sitter uppe o surar. Dagen efter låtsas han som ingenting och jag försöker köra hans spår fast jag fortfarande är irriterad. Det har alltid varit såhär, bara att jag börjat reagera på det mer och mer. Jag VILL vara pirrigt kär hela livet. Jag vet inte om han bryr sig. Men tack för ett moger inlägg, verkligen. Jag ska försöka fortsätta vår diskussion och se om vi kan ta oss någonstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in