Citat:
Ursprungligen postat av
Urbaneears
Såhär är det. Jag är en person som vill att det ska hända saker heeela tiden. Jag skämtar o skojar, pratar hela tiden och kan itne sitta still. Han är lugn, pratar itne så mycket och är sällan den som tar tag i saker eller vill hitta på saker. Så, jag har allt som oftast varit den som får ut oss på saker, och jag är definitivt den som leder exakt alla våra samtal. Men på senare tid har jag inte riktigt orkat engagera mig. Vilket har lett till att vi inte gör någonting, eller knappt pratar. Jag har påpekat detta och nu har han börjat försöka. Men vi är helt olika personer, så jag vet inte om det beror på det.
Vad roligt att du fortfarande är så kär! Precis så vill jag känna föralltid. Har du något hemligt knep?
Okej, då förstår jag.
Känns som att ni inte är helt rätt för varandra.
Problemet är att jag inte har något bra tips, vi är rätt för varandra, och det "bara funkar".
Vi är på samma våglängd, har liknande värderingar, men därmed inte sagt att vi tycker likadant om allt, för det gör vi inte. Hemligheten tror jag är att man har en fungerande balans, man tar lika mycket som man ger, och enväga kommunikation och intresse är nog dödsdömt tyvärr :/
Sorry om jag lät lite hård, men det är ju tyvärr den generella uppfattningen, och man fokuserar alltid på vad andra inte ger, men om man ger allt själv och inte får något tillbaka, hade jag också tröttnat tillslut, speciellt OM man försökt.
Gör ni saker tillsammans? Vad gör han för att aktivt anstränga sig för att göra relationen till det bättre?
Hoppas det löser sig!