Citat:
Ursprungligen postat av
borskungen
Haha, vilket skryt.
Definitivt. Därför att det retar just dig, eftersom det var du som dissade mig mest! Så nu kommer jag givetvis påminna om det var tredje månad eller något sånt kommande år och varje gång jag skriver "mindre skarpt" så är det din diss jag tänker på.
Citat:
Ursprungligen postat av
borskungen
Maha Energy är upp 105,77 % i år. Note bara 37,7 %.
Bra! Grattis.
Jag har haft många 100+ % -are i min ägo senaste 10 åren. Vad gäller Note så köpte jag ju Note på 10 kr och sålde på 26 kr. Sen köpte jag tillbaka på 21 kr igen. Så det är 38% från 21 kr.
Citat:
Ursprungligen postat av
borskungen
Ditt val var alltså kasst i jämförelse, samtidigt som du tog en högre risk. Vi är klart närmare toppen än botten när det gäller industrikonjunkturen.
Jag uppfattar att jag tog en betydligt lägre risk, nästan ingen risk alls. Note är
fortfarande värderat till en låg multipel. Bolaget växer bra både organiskt och strukturellt. Det har bland branchens starkaste balansräkning, så vi kommer troligtvis se fler förvärv. Note är en EMS -partner som rider på trender som trådlöst (wifi, 5G, m.fl), uppkopplat, miniatyrierat, industri 4.0, sensor & batteriutveckling m.m. och tar dessutom emot försvarsorder (kraftigt växande dessutom) vilket bara en liten klick certifierade kvalitets-EMS gör.
Som jag skrev när jag nämnde bolaget första gången så är det ingen aktie som kommer öka massor med multipler, men det är en ganska safe placering som kommer ge en okej ökning ändå. Det var så jag betraktade det och så det har utvecklat sig. Allt kan förstås hända, så är det alltid.