Citat:
Det r olika kablar i olika utfrande och TS har inte din dator. Jag har sjlv jobbat med bda datormodellerna s jag vet. Originalkabeln som sitter i MBP Mid 2012 r knt knslig och skr, medan s inte r fallet fr MBP Mid 2009 (ven om SBS givetvis kan orsaka fel p den ocks). r det alltfr jobbiga fakta att ta in?
I vrigt bryr jag mig inte om dina anekdoter som enbart r av exhibitionistisk natur i sammanhanget. Du vill synas och skrodera, helt enkelt. S jag stter fr egen del punkt hr. Men jag utgr frn att du svarar med nnu ett frment verlgset inlgg utifrn dina erfarenheter av en helt annan datormodell.
I vrigt bryr jag mig inte om dina anekdoter som enbart r av exhibitionistisk natur i sammanhanget. Du vill synas och skrodera, helt enkelt. S jag stter fr egen del punkt hr. Men jag utgr frn att du svarar med nnu ett frment verlgset inlgg utifrn dina erfarenheter av en helt annan datormodell.
Oj.... dr blev du tydligen sur... och pstr att jag kr anekdoter, och vill synas, och s brassar du p med en harang som verkligen visar vem som r av exhibionistisk natur.....
Fakta r, att inte heller du har bidragit med annat n anekdoter, dina anekdoter. Och varfr skulle de vara mer vrda n mina...? P vilket stt har du styrkt dina anekdoter...?
Jag sger inte emot att kablarna kan skilja mellan min -09 och en -12 MBP, inte alls.
Men, nr jag skulle till med detta SSD-bytet s gjorde jag en noga research, bde p ntet och talade med reparationstekniker p MacSupport, som t o m visade mig saken i detalj och sa att risken fr skador p SATA-kabeln fanns ven p min modell. Du behver sklart inte tro mig. Men vilket fall som helst s kan man se att det finns risk fr skador, fr flatledaren, tunn jkla folie med extremt tunn isolation s man ser ledarna i den. Den kan ligga mot chassiet etc och skavas hl p