En snabb koll på bolaget visar att "Landvetter Parkering Service AB" registrerades så sent som 28 maj i år. Samma befattningshavare återfinns dock i "Landvetter Parkering AB", som rimligen är det bolag som åtminstone fram tills nyligen stått för den aktiva verksamheten. Årsredovisningen för 2018 är inte tillgänglig ännu - möjligen kan förklaringen till det nystartade bolaget återfinnas där.
Samma två personer står också bakom bolaget "Härryda bil o skrot AB" som sannolikt är den bilskrot vars område också används för parkering av kundernas bilar.
Det man undrar är ju vilken information kunderna får när de parkerar sina bilar där. I villkoren som finns på deras hemsida framgår ingenstans att bilarna flyttas runt mellan parkeringar, och ska man gå efter artikeln i GP verkar i alla fall inte alla kunder fått den informationen när de parkerar. Jag vet inte hur andra resonerar, men personligen så skulle jag nog förväntat mig att min bil förblir på den plats den är parkerad om inte något annat avtalats. Och jag hade nog inte parkerat den hos ett företag som berättat att de kommer flytta runt den mellan olika ospecificerade parkeringar.
Edit: Det verkar som att det använts en del olika bolag de senaste åren, varav åtminstone ett slutat med konkurs. Tvister runt detta kan också vara förklaringen till det nyregistrerade bolaget.
https://www.harrydaposten.se/2016/01...mark-utan-lov/