2019-07-31, 18:56
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Du har inga bevis för det eftersom de inte blev visiterade, du gissar bara.
Finns ingen kniv, inte ens advokaterna tar upp det, det är bara du, flekstor, i hela världen som tror det fanns en kniv.

Däremot har de åtalade hävdat en rädsla för kniv, detta är ganska uppenbart en efterhandskonstruktion då alla filmer visar att ingen rädsla fanns. Detta har man i samråd hittat på för att kunna hävda nödvärn helt enligt Stjärnadvokatens Handbok.
Citera
2019-07-31, 18:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Man fredade inte sig, man misshandlade grovt med sparkar, slag och flaskor. Han var inget hot när han låg på marken. hur var han ett hot när de andra var tre mot en? när han låg på marken?

Det tar max ett par sekunder att resa sig upp och dra fram kniven. Självklart är afghanen fortfarande ett hot när han ligger ned.
Citera
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
??? sms:en är solklara bevis. och du har absolut noll belägg för att de var drogpåverkade.

Ser det ut som en anka , går som en anka och kvackar som en anka så är det förmodligen en anka.
Förvisso verkar upptakten till tjafset varit att Mustafa Jafari frågade om hasch.
Citera
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Dessutom om nu offret var ett sådant hot, var är skadorna på Asap och hans gäng? Var är blåmärkena? Skärsåren? Det finns ju inga.

Precis. Där finns absolut ingenting.
Iraniern hade här många möjliga tillfällen att dra kniv. Men inte någon kniv någonstans.
Inte ens en liten nål att sticka i Rockys röv.
Citera
2019-07-31, 18:59
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Nej, den bördan ligger på MGM, och i den här helt utflippade tråden, på de som hävdar att våldet var befogat därför att BO hade/det var rimligt att på goda grunder anta att BO hade en kniv.
Ingen har ens sagt att hazarerna hade kniv. Det enda vi har sagt är att det var rimligt att anta att de hade kniv. Även om det skulle vara så att de inte hade kniv så var det ändå rimligt att anta att de hade kniv.
Citera
2019-07-31, 18:59
Medlem
henkesss avatar
Rättvisa kommer det bli för dom Afghanska småttingarna. Nu när så många sett hur dom ser ut, halstatueringen gjorde inte saken bättre. Så är nog bäst för deras skull dom stannar inne ett tag framöver sen, lika bra också så slipper fler oskyldiga tjejer/killar råka ut för dom.
Citera
2019-07-31, 19:00
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Försöker du skapa en trådsanning med dina inlägg om att det stänkte blod från livvakten? Ärligt nyfiken nu.
Källa på det? Vad jag vet har vittnen sett ”ett streck eller blod jag vet inte” typ.
Nu blöder han plötsligt kraftigt.
Är du säker på att det inte är Jafa** som blöder och livvakten fått detta på sig?
Har du någon källa på att livvakten är skadad? Ärr? Bilder på blödande livvakt?
Man ser att någon eller några har något som ser ut som blod på tröjan men vems är det blodet?
Om livvakten skadat handen borde han ju ha känt det och varför isf kladda med handen på de andra? Troligare skadade han J och kladdade runt med hans blod.

Nej det togs upp i liverapporteringen från gårdagens huvudförhandling. Försöker absolut inte skapa en trådsanning, är för gammal i gamet för sån skit. Dom såg en blodig livvakt och uppfattar det då som att målsäganden kan vara beväpnad. Helt rimligt enligt mig.

Ska se om jag kan hitta det som sades runt detta igår i rättegången. Ge dig till tåls.
Citera
2019-07-31, 19:00
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Ser det ut som en anka , går som en anka och kvackar som en anka så är det förmodligen en anka.
Förvisso verkar upptakten till tjafset varit att Mustafa Jafari frågade om hasch.
Dagen efter var ju Jafari på Max med polisen och pekade ut ett annat gäng, kan detta vara ett gäng Jafari brukar handla Hasch av och han därför blev förnärmad då han nekades?

Han ser helt enkelt inte skillnad på människorna?
Citera
2019-07-31, 19:03
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Det är inget bevis för att den inte fanns, bara att afghanen inte hann använda den.

Ingen har sett din hjärna, har du någon?
Man kan inte bevisa att något inte finns, då vill jag ha bevis för att Gud inte finns, detta har man inte lyckats frambringa på decennier.

Dina personangrepp tillför inget till tråden, antar du lärt dig av din idol Trump.

Som sagt, ingen kniv, släpp det.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkman74
Bevis och bevis, det finns fakta och sedan måste man ta hänsyn till alla andra omständigheter. Nu menar jag uppriktigt sagt ALLA omständigheter.

T ex. att ASAP Rocky har förekommit i bryderier tidigare, men det har även målsägande gjort. Dessutom har den senare i det här fallet de facto dömts vid flera tillfällen. Det är inte direkt någon trevlig bild man får av den målsäganden.

Fakta är ju att målsäganden även har varit den som har inlett konfrontationen upprepade gånger. Något som i slutändan har föranlett den slutliga fysiska konfrontationen.

Sedan blir det upp till tingsrätten att bedöma vem som bär skuld till vad.

Personligen stör jag mig på flera saker. Dels att man häktar en person för en så pass "vanlig" företeelse som det här när praxis är att man gör ett förhör och sedan släpper personen tills vidare. Det är ärligt talat befängt att tala om en "flyktrisk". Ja, den finns men det är i mitt tycke ett övergrepp att häkta någon för det här eftersom straffet redan nu med råga vida överväger normal straffpraxis för liknande situationer. Det rör sig om ett straff som absolut normalt sett omvandlas till samhällstjänst/villkorligt dom och/eller böter. Att häktas i veckor för detta är på alla tänkbara sätt långt värre än vad en normal dom är.

Nästa bisarra sak är ju att åklagaren helt släpper motanmälan. Inte ens med god fantasi går det att se mannens attack med hörlurarna för "nödvärn", det är vansinnigt långsökt eftersom han hela tiden söker fortsatt konfrontation. Dessutom är personen som sagt tidigare dömd, hans beteende faller in på tidigare uppvisat beteende. Att tala om "heder" osv. är fullständigt irrelevant, även om det kan ge en viss förklaring så är det fortfarande oacceptabelt.

Tills jag hör en officiell godtagbar förklaring är det för mig absolut fullständigt häpnadsväckande att en svensk åklagare drar vad man måste anse som ett normalt "gruff" till den här magnituden.

Sist men inte minst så måste man väl på något sätt ändå berömma polisen för det utförliga arbetet de har gjort av brottsplatsen. MEN...däremot så ställer jag mig frågan kring hur fan de helt plötsligt kan utföra en sådan pass djuplodande undersökning när man normalt inte gör det? Det är trots allt fortfarande ett "vanligt" slagsmål med många inblandade.

Ta det på rätt sätt, jag önskar att polisen alltid vore lika noggranna men jag vet att de inte är det.

Som jag har sagt bra många gånger tidigare, skit har pucklat på skit. (ingen sida är ren och fin utan bägge sidor är lika mycket smuts i mina ögon)

Hade det inte varit för att ASAP råkar vara en kändis så hade det inte blivit en enda rubrik om det här, vilket är lite varför jag stör mig på det här rättsfallet, amerikanerna är primadonnor (och nu menar jag inte bara de tre misstänkta utan nu menar jag i stort sett hela folkgruppen) som behöver inse att världen inte snurrar kring dem, speciellt när de är kändisar.

Jag önskar också att polisen var så här noggrann vid varje fall och jag hoppas även att de skulle ta hand om vittnena bättre än vad de brukar speciellt när det finns en hotbild mot dem, men det lär vi tyvärr aldrig få se.
Citera
Medlem
Provokatörs avatar
Det här med åklagarna.

Den 19/7 så meddelar åklagarmyndigheten att man byter ut Fredrik Karlsson mot Daniel Suneson
På grund av semestertider har Daniel Suneson tagit över som förundersökningsledare.
http://archive.is/cgIvA#selection-4195.0-4195.83

Den 19/7 grips Dawod för stöld förundersökningsledare och den som beslutar om att anhålla MGM är en Fredrik Karlsson är det bara en namne eller gick han inte på semester?

https://minfil.com/53YaF91bn2/Stockh...9_Aktbil_9_pdf

/Provokatör
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Ingen har ens sagt att hazarerna hade kniv. Det enda vi har sagt är att det var rimligt att anta att de hade kniv. Även om det skulle vara så att de inte hade kniv så var det ändå rimligt att anta att de hade kniv.

Ingen förutom Banan och några andra som påstår att afghanen bar kniv men inte han använda den eller som hade den i byxorna samtidigt som den skulle finnas på brottsplatsen, men visst ingen ha sagt att de hade kniv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in