2019-07-23, 09:06
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
Med tanke på alla märkliga beslut och hur fallet hanteras? Ja, absolut!

Menar du att åklagaren är köpt av de resursstarka afghanerna? Har du källa på det?
Citera
2019-07-23, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Det verkar tyvärr bara vara du och jag här i tråden som fattar att det av TEAM Rocky släppta materialet är redigerat för att stärka deras egen argumentering.

Det borde vara en självklarhet för alla här
Citera
2019-07-23, 09:15
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Vet ni varför ASAP fortfarande sitter häktad?

För att ASAPs försvarsadvokat inte är rappare...

President Trump och nu tydligen även Kim Kardashian har gett sig in diplomatin och försöker medla med svenska regeringen att få hem ASAP Rocky.
Tänk om detta blir en diplomatisk katastrof.

Hur roligt hade det inte varit om 3: världskriget bryter ut till följd av detta.
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2019-07-23 kl. 10:07.
Citera
2019-07-23, 09:16
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Om åtal väcks mot ASAP Rocky nu på Torsdag. Hur lång tid är rimligt innan huvudförhandling?

Jag blev inte klokare av det som står på Loveline:

https://www.lawline.se/answers/hur-l...ren-vackt-atal

Betyder det fetade att det blir två veckor till på Kronobergshäktet för ASAP Rocky?
Nej, det betyder inte att det blir så.
Citera
2019-07-23, 09:35
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Har du några källor på detta? Eller sitter du bara och hittar på?
Är du dum i huvudet?
Vad ska jag bevisa? Att jag skrivit ett borttaget inlägg, eller att rap-kulturen har en lång och väl belagd historia av sexism och homofobi?
Citera
2019-07-23, 09:36
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Menar du att åklagaren är köpt av de resursstarka afghanerna? Har du källa på det?
Nej, jag påstod (och påstår) att åklagarens märkliga och huvudlösa agerande tyder på att något inte står rätt till.
Citera
2019-07-23, 09:37
Medlem
Invandrargrabbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Att hålla någon inspärrad i närmare en månad för att utreda ett brott som antagligen skulle/kommer ge böter är mer än absurdt.
Ja, det är det. Men du kan vara lugn. För böter finns inte ens i straffskalan. Om du hade orkat gå tillbaka och läsa hade du sett en diskussion kring detta nyligen. ASAP kommer sannolikt att få fängelse om han döms. Hade han bott i Sverige (eller ett land dit frivårdapåföljder kan överföras) är det möjligt att han hade kommit undan med villkorlig dom och samhällstjänst.
Vidare sitter det hela tiden utlänningar häktade för brott i Sverige där påföljden i princip aldrig blir annat än villkorlig dom och böter (utlänningar som häktas misstänkta för t.ex. en inbrottsstöld). Varför vurmar ni inte för dessa?
Citera
2019-07-23, 09:48
Medlem
Invandrargrabbs avatar
Citat:
Om åtal väcks mot ASAP Rocky nu på Torsdag. Hur lång tid är rimligt innan huvudförhandling?

Jag blev inte klokare av det som står på Loveline:

https://www.lawline.se/answers/hur-l...ren-vackt-atal

Betyder det fetade att det blir två veckor till på Kronobergshäktet för ASAP Rocky?
Det kan bli två veckor till. Tingsrätten har två veckor på sig att påbörja huvudförhandlingen. Det kan också gå snabbare. Kortare tid än en vecka till är nog inte att vänta.
Citera
2019-07-23, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
Nej, jag påstod (och påstår) att åklagarens märkliga och huvudlösa agerande tyder på att något inte står rätt till.

Jag undrar varför Rocky blev häktad över huvud taget? Var det de s.k. ”brottsoffren” som anmälde till polisen eller var det någon som såg bilderna på social media? Vem anmälde? Är det någon som vet vilka ”brottsoffren” är? De har beskrivits som Afghaner/Hazarer men kan lika gärna vara Marrockaner? Är de identifierade?

Hur kommer det sig att dessa kriminella element kommer undan så lätt i Sverige? Hur kommer det sig att de vistas här i såna mängder över huvud taget. Det är knappast spontant och tyder på organiserad brottslighet som kan muta sig hela vägen upp till toppen av samhället.
Citera
2019-07-23, 09:53
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustaveriksson
Jag undrar varför Rocky blev häktad över huvud taget? Var det de s.k. ”brottsoffren” som anmälde till polisen eller var det någon som såg bilderna på social media? Vem anmälde? Är det någon som vet vilka ”brottsoffren” är? De har beskrivits som Afghaner/Hazarer men kan lika gärna vara Marrockaner? Är de identifierade?

Hur kommer det sig att dessa kriminella element kommer undan så lätt i Sverige? Hur kommer det sig att de vistas här i såna mängder över huvud taget. Det är knappast spontant och tyder på organiserad brottslighet som kan muta sig hela vägen upp till toppen av samhället.

Ja, BO skickade pengar från Afghanistan till Stefan Löfven som drog i lite trådar, och så löste det sig.

BO ’kommer undan’ för att åklagaren inte tror att personen skulle fällas om det togs till rätten.
Citera
2019-07-23, 10:07
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invandrargrabb
Det kan bli två veckor till. Tingsrätten har två veckor på sig att påbörja huvudförhandlingen. Det kan också gå snabbare. Kortare tid än en vecka till är nog inte att vänta.

Märkesbögsadvokaten måste ju sätta sig in i fallet också tillsammans med ASAP Rockys team och ”faktageneratorn”Lili Assefa.

En vecka är ett minimum. Kommer BO att ha skyddad identitet?
Citera
2019-07-23, 10:14
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Du pratar dåtid, så var det tidigare men inte idag. Välkommen till det nya lite mer spännande Sverige!
Men det stämmer inte det heller även om vissa ideologiska grupper önskar och längtar för att de hatar Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in