2019-07-30, 10:12
Medlem
Dofternas avatar
Afghanen begär alltså 140 000 för bla förlorad arbetsinkomst. Var jobbar kisen?
Citera
Medlem
Om ASAP haft den (som det ser ut) livvakten som följer hans mamma till tingsrätten (bilder finns på Aftonbladets livesida) så skulle inget av det här ha hänt, det är jag ganska övertygad om.
Citera
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bubba00
DIREKT FRÅN RADION!
FRÅN RING P1 (09:58 30/7-19)

Daniel Hjort från Stockholm ringer in.

Hjort gör gällande att bevismaterial manipulerats. Videofilmen manipuleras så att det verkar som om de, ASAP och hans sällskap, var förföljda under än mer än fyra gånger så lång tid som än vad som i verkligheten hände. Man har även ljugit om avstånd när man har angett att man varit förföljd i "fyra kvarter". Detta är en överdrift.

Någon som vet mer? Hjort hänvisade till FUP.

Ja, det är old news.
Citera
2019-07-30, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bubba00
DIREKT FRÅN RADION!
FRÅN RING P1 (09:58 30/7-19)

Daniel Hjort från Stockholm ringer in.

Hjort gör gällande att bevismaterial manipulerats. Videofilmen manipuleras så att det verkar som om de, ASAP och hans sällskap, var förföljda under än mer än fyra gånger så lång tid som än vad som i verkligheten hände. Man har även ljugit om avstånd när man har angett att man varit förföljd i "fyra kvarter". Detta är en överdrift.

Någon som vet mer? Hjort hänvisade till FUP.
Detta vet vi sedan FUP släpptes, men vi vet inte vad som hände innan och vad som egentligen startade bråket.
Vi ser hur BO blir kastad i marken och sparkad/slagen av flera män när han ligger ned, men vi ser inte hur BO blir så illa skuren.
Jag ser fram emot/hoppas att vi nu ska få veta hur det hela gick till även om jag inte håller på någon av de inblandade.
Citera
2019-07-30, 10:14
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Det är kanske så mycket han drar in på att råna folk?

Tja, inkomster från brott kan vara skattepliktiga så varför inte?
Citera
2019-07-30, 10:14
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
JUST NU: ASAP Rocky förs in med handfängelse – anhöriga flämtade

"ASAP Rocky bär inte handfängsel."
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...for-misshandel

Citat:
Nu kommer ASAP Rocky och ytterligare en tilltalad in i salen. Den åtalade stjärnan är klädd i gröna kläder och sätter sig ner. ASAP Rocky bär inte handfängsel.
Oscar Schau
07:57
Nu har en av de tre tilltalade ankommit till salen. Han är klädd i vit skjorta och bär handfängsel
Senast redigerad av IPAD-SWE 2019-07-30 kl. 10:36.
Citera
2019-07-30, 10:15
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Han jobbade som diskare men förlorade jobbet pga sina skador enligt målsägandebiträdet. Jag tar den informationen med en nypa salt. Målsägandebiträdet hävdade även att Mustafa bara är dömd två gånger, trots att han är dömd fyra gånger.

jävligt förmånligt om man jobbar som diskare att få ledigt under högsäsongen. Han planerade 40 dagars resa till Iran, de flesta hederliga har inte 40 dagar på ett år.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Väldigt talande och det visar ju klart hur rätt vi som tror på sann rättvisa har haft i den här tråden. Polisutredningen och medias behandling av händelsen har kraftig slagsida till förmån för hazarerna, det är uppenbart.
Det är inte säkert att media kunde få namnet på kompisen bekräftat tidigare.
Ibland finns ingen konspiration.
Citera
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cjh
Om ASAP haft den (som det ser ut) livvakten som följer hans mamma till tingsrätten (bilder finns på Aftonbladets livesida) så skulle inget av det här ha hänt, det är jag ganska övertygad om.

Kool, för hans ordinarie livvakt var ju helt usel. Är han utbytt?
Citera
2019-07-30, 10:17
Medlem
Provokatörs avatar
Målsäganden kräver 139 700 kronor i skadestånd, för kränkning, sveda och värk, förlorad inkomst samt andra skador som lämnat
/Provokatör
Citera
Medlem
Bubba00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Detta vet vi sedan FUP släpptes, men vi vet inte vad som hände innan och vad som egentligen startade bråket.
Vi ser hur BO blir kastad i marken och sparkad/slagen av flera män när han ligger ned, men vi ser inte hur BO blir så illa skuren.
Jag ser fram emot/hoppas att vi nu ska få veta hur det hela gick till även om jag inte håller på någon av de inblandade.

Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Ja, det är old news.

Ja, förstås.

Godmorgon.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lofgreno
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...mot-asap-rocky
SVT kör också om man hellre läser där.