2019-07-12, 11:02
Medlem
Universells avatar
http://www.sydostran.se/karlskrona/j...-i-karlskrona/

Citat:
En kvinna misstänkts ha mördats natten mellan onsdag och torsdag, någon gång mellan klockan 04.00 och 06.00.

Vad kan ha hänt? Riktigt mord eller nåt annat?
Citera
2019-07-12, 12:06
Medlem
När det är ett så här tidigt skede, så brukar man vara förtegen. Mer info lär komma senare.
Citera
2019-07-12, 13:25
Medlem
Beck86s avatar
Någon som vet var detta har skett i kommunen ?
Jag tror dessvärre att kriminella ligger bakom detta.
Citera
2019-07-12, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Citat:
Anne Boijmarker, chef vid åklagarkammaren i Blekinge, var lika återhållsam kring det misstänkta mordet på kvinnan.

– Jag väljer att inte kommentera det här, och jag kan garantera att ingen kommer att uttala sig.
Om chefen för åklagarkammaren kan garantera det så har nog frågan varit uppe och troligen av en speciell anledning. Det ger ju inte vibben av urspårad semesterfylla.
Citera
2019-07-12, 14:23
Moderator
Meijis avatar
"En 55-årig man har anhållits misstänkt för att ha mördat en kvinna i ett bostadshus på en ort norr om Karlskrona.

Den avlidne och den misstänkte kände varandra.

Polisens inre befäl bekräftar för SVT Nyheter Blekinge att det handlar om ett mord. ...

Enligt polisens dygnslista har inga skjutvapen använts. ...

Advokat Pia Lindström har utsetts till offentlig försvarare för den anhållne 55-åringen.

Det är ett väldigt speciellt ärende och jag har inga kommentarer just nu" säger advokat Pia Lindström, som har utsetts till offentlig försvarare för den anhållne 55-åringen.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/bl...for-mordforsok

Spånar lite betr. vad "väldigt speciellt ärende" skulle kunna vara:

En månggift man, som mördat en av sina hustrur?

En fars skamkulturella mord av en dotter?

En far som mördat en utvecklingsstörd dotter?

En man som mördat sin demenssjuka hustru?

En långdragen utdrivning av onda andar hos en anförvant eller bekant, som resulterade i att offret dog?
Citera
2019-07-12, 14:33
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
"En 55-årig man har anhållits misstänkt för att ha mördat en kvinna i ett bostadshus på en ort norr om Karlskrona.

Den avlidne och den misstänkte kände varandra.

Polisens inre befäl bekräftar för SVT Nyheter Blekinge att det handlar om ett mord. ...

Enligt polisens dygnslista har inga skjutvapen använts. ...

Advokat Pia Lindström har utsetts till offentlig försvarare för den anhållne 55-åringen.

Det är ett väldigt speciellt ärende och jag har inga kommentarer just nu" säger advokat Pia Lindström, som har utsetts till offentlig försvarare för den anhållne 55-åringen.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/bl...for-mordforsok

Spånar lite betr. vad "väldigt speciellt ärende" skulle kunna vara:

En månggift man, som mördat en av sina hustrur?

En fars skamkulturella mord av en dotter?

En far som mördat en utvecklingsstörd dotter?

En man som mördat sin demenssjuka hustru?

En långdragen utdrivning av onda andar hos en anförvant eller bekant, som resulterade i att offret dog?
Det känns lite som att alla dina "scenarior" kan vara väldigt troliga. Kanske kan man lägga tll ännu ett, någon form av mentalsjuk son som haft ihjäl sin syster eller mamma.
Citera
2019-07-12, 14:50
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Det känns lite som att alla dina "scenarior" kan vara väldigt troliga. Kanske kan man lägga tll ännu ett, någon form av mentalsjuk son som haft ihjäl sin syster eller mamma.

En mentalsjuk man, som haft ihjäl sin syster eller mamma skulle nog också betraktas som "ett väldigt speciellt ärende", i synnerhet om psykvården tydligt hade fallerat.

Kanske en mentalsjuk man, som dödat sin hustru också skulle kunna bli "ett väldigt speciellt ärende" - om psykvården tydligt hade fallerat.

"Ett väldigt speciellt ärende" brukar ju inte sällan handla om, att det finns ngr omständigheter, som svenska myndigheter önskar dölja för medborgarna.
Citera
2019-07-12, 15:34
Medlem
Det står i Sydöstran att det är en man som är misstänkt för att mördat sin fru.
Jag vet inte hur man delar länk här
Citera
2019-07-12, 15:38
Medlem
Fast att en psyksjuk mördar och att psykvården fallerat är knappast speciellt Det är ren korv stroganoff till vardagsmat. Vad sägs om att ett litet barn haft ihjäl kvinnan? Det är speciellt.
Citera
2019-07-12, 15:54
Medlem
GastonLeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Någon som vet var detta har skett i kommunen ?

Det va en skarp spaning, om det inte är kriminella lär dom/den bli det!
Men det kanske finns en naturlig förklaring?
Då faller din tes.

Tragiskt i alla fall!
Citera
2019-07-12, 16:22
Medlem
EmmaKlaras avatar
De kanske höll på med någon slags sex som gick fel.
Brukar inte en del nästan strypa varann, hur man nu kan finna något behagligt med det.
Citera
2019-07-12, 16:27
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmmaKlara
De kanske höll på med någon slags sex som gick fel.
Brukar inte en del nästan strypa varann, hur man nu kan finna något behagligt med det.

Bra förslag! Det kan ju vara ngt sådant som rättsväsendet vill dölja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in