En unvisit länk
https://unv.is/aftonbladet.se/nyhete...mnar-tidningen
Citat:
Efter 24 år på Expressen varav 10 år som chefredaktör slutar Mattsson helt och hållet på tidningen.
Klas Granström tar över tills vidare som tillförordnad chefredaktör.
Thomas Mattsson[4]*är en av Sveriges mest kända publicister och har i tio år varit chefredaktör på kvällstidningen och Aftonbladet-konkurrenten*Expressen[5]. Han har även varit ansvarig utgivare på GT och Kvällsposten.
Nu lämnar Thomas Mattsson tidningen helt och hållet, meddelar han i ett*blogginlägg[6].
”Nu söker styrelsen en ny chefredaktör som ska ’väcka, oroa och förarga’”, skriver Thomas Mattsson.
Ordföranden: ”Känns tråkigt”
Något skäl till avgången anges inte i texten.
– Jag respekterar Thomas beslut, även om jag tycker att det känns tråkigt. Thomas har haft en viktig och central roll inom Expressen, säger Tomas Franzén, styrelseordförande för Expressen, i ett pressmeddelande.
Citat:
Jag fortsätter en tid till inom Expressen/Bonnier, och när jag sedan går ut genom svängdörren på våning fyra blir det efter totalt 24 år, 10 månader och 20 dagar. Jag blev alltså ingen ’trotjänare’ – en sådan som bjuds på 25-årslunch av chefredaktören på tidningens födelsedag den 16 november”, skriver Thomas Mattsson.
Finns det inte en liten bitter underton i de4 hela?