• 4
  • 5
2019-07-20, 21:25
Medlem
Frimurares avatar
Hej TS,

Låt mig börja med att förklara för dig hur jävla snål jag tycker att du är. Jag misstänker skarpt att du har någon slags psykisk åkomma, kanske något slags tvångsbeteende, och att du bör gå till en psykolog med inrikning på snåljåpar och annat pack, gärna förr än senare. Såhär kan du ju faktiskt inte gå runt och ha det. Dessutom så blev du fan inte lurad någonstans.

Sedan så vill jag även fråga om du ägnat dig åt sådana här tilltag tidigare? Hur reagerar dina eventuella vänner på ditt snikande? Tycker du dessutom inte själv att det blir jobbigt att behöva kuta runt och hetsa upp sig över sådan där skit?
Citera
2019-07-20, 21:32
Medlem
Det enda du ska ha är ett rejält kok stryk, och sen ska du betala mig 40 kr för nöjet, annars känner jag mig lurad.
Citera
2019-08-02, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Jo men jag försäkrade dom om jag åkte hem med osten, kontrollvägde den, för att sedan lägga den i kylskåpet. Jaja skit samma, mig lyckades dom inte lura denna gång. Samtidigt inser man ju att många som kanske inte har huvudet helt på skaft, lätt blir lurade av sånt här.
Får hålla med andra här. Helt jävla otroligt att de gav med sig. Hur hade du själv agerat som näringsidkare i motsvarande situation? Om du beslutar dig att rea ut en produkt, vad säger du då till folk som kommer och har köpt produkten någon dag innan och vill ha pengarna tillbaka? Hör du inte hur jävla efterbliven du är? Enda anledningen att du fick pengarna tillbaka var att de inte orkade tjafsa med ett jävla miffo, plus möjligtvis att de var rädda för negativ publicitet. Men du kan då ge dig fan på att du har smeknamnet "idioten" eller något liknande hos personalen.

Och för att hålla oss till det juridiska så är det väl rätt jävla självklart att bara för att du bestämmer dig att rea ut en produkt så har du inte automatiskt skyldighet att kompensera alla som köpt nämnda produkt lite tidigare?

Herrejävlar alltså. Finns fan folk till allt.
Citera
2019-08-02, 02:56
Medlem
HarryHotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Var på Willys igår och handlade. Köpte hushållsost för 59.90 kg. Idag kom det ett reklambad från Lidl där de sålde hushållsost från Milbona för 39.90kg. Då jag köpt nästan två kg så blir det i runda slängar 40 kronor i förlust. Jag åkte tillbaka med osten till Willys men de säger att de inte tar tillbaka mejerivaror. Det blev en lång diskussion som slutade med att de betalade mellanskillnaden, eller min förlust på 38kr. En helt ok uppgörelse, men har de rätt att göra så här? Kan de neka att tillbaka ost som i det här fallet på sätt och vis sålts till överpris?

Var det någon som tvingade dig att köpa osten på Willys?
Har Willys gjort någon utfästelse om att alltid vara billigast på ost?
Fanns samma ost att köpa billigare i någon annan butik vid samma tillfälle?
Vad är samhällsnyttan med att du tar din egen och andras tid för "en lång diskussion" för att få tillbaka 38:-?

Det står dig fritt att välja var du vill handla. Vill du åka runt i 10 olika butiker för att hitta den billigaste osten, så gör det. Men inbilla dig inte att du någonstans har "rätt" att handla till marknadens lägsta pris. I så fall krävs att butiken ger en uttrycklig prisgaranti, och en sådan brukar alltid gälla samma vara av samma fabrikat. Det gäller då även ostar - man kan inte anta att t.ex ICA Basic och Arla är exakt samma ost, även om den heter Gouda.

Du förväntar dig dessutom att den ost du köper idag skall vara prisskyddad ifall du kan köpa samma eller liknande ost några dagar senare till ett annat pris. Affärer görs här och nu. Du avgör själv om du skall slå till nu, eller vänta på ett bättre erbjudande - som kanske kommer - eller inte kommer.

Jag förutsätter att du frivilligt åker tillbaka till butiken och betalar mellanskillnaden ifall de skulle höja priset inom en vecka efter att du köpt din ost. Allt annat vore att ensidigt dra fördelar på den andre partens bekostnad, vilket är högst oseriöst.

Bara personalkostnaden på Willys ligger närmare 10:- i minuten, så de betalar nog gärna en slant för att bli av med dig så fort som möjligt.

Du kontrollväger osten. Det tyder på att du är paranoid och utgår från att den andra parten konsekvent försöker lura dig.

Willys kan nog inte lösa dina problem - den hjälp du behöver finns nog i första hand inom den offentliga sektorn. Tråkigt nog har de resursbrist på de flesta ställen, så oavsett om man bor i sydost, sydsydost eller ost, så lär man få lära sig att leva med sina problem.
Citera
2019-08-26, 11:24
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugminstorasalta
Får hålla med andra här. Helt jävla otroligt att de gav med sig.
Intrycket TS ger är allt annat än sunt och hade han varit en vanlig resonerande person hade Willy's aldrig gett med sig. Förmodligen tyckte de att han var så pass obehaglig att det var värt 40 kr för att bli av med honom.
Finns ingen annan logisk förklaring.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in