Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-07-18, 16:30
Bannlyst
Värmland känns inte tryggt längre, hur illa står det till i Karlskoga?
Citera
2019-07-18, 17:44
Medlem
Yahnoovass avatar
Det känns tryggt
Citera
2019-07-18, 18:07
Medlem
BlueBerryBerrys avatar
Det är väl en håla utan polis typ . Värmland är skit här man ju hört många gånger .
Citera
2019-07-18, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueBerryBerry
Det är väl en håla utan polis typ . Värmland är skit här man ju hört många gånger .

Karlskoga är kanske en håla men nån typisk värmländsk håla är det inte.

Den hålan ligger geografiskt i landskapet Värmland men tillhör Örebro län. Sjukvård och polis är "Örebro", inte "Karlstad".
Citera
2019-07-18, 20:32
Medlem
Prayuths avatar
Finns det någon plats i Sverige som inte är fördärvad av invandringen?
Citera
2019-07-19, 00:23
Medlem
BlueBerryBerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prayuth
Finns det någon plats i Sverige som inte är fördärvad av invandringen?
Finns nog på landet nånstans . Annars vette fan vad vi har gjort med detta land på 10 år .
Citera
2019-07-26, 15:14
Medlem
Jag bor i Karlskoga sedan ett antal år tillbaka och tycker att det är en ganska trevlig liten stad. Jag bor i en villa i centrala Karlskoga och tycker att jag har bra grannar och nära till sjön och till olika aktiviteter. Jag är nöjd med barnens skola (lagom stor och med engagerad personal), och barnen har nära till kulturskola och andra fritidsaktiviteter.
Karlskoga ser stort ut på kartan eftersom det till största delen består av villor (och industriområden...), det är nästan bara pensionärer, ungdomar och socialfall som bor i lägenhet här. Villorna har nämligen ett humant pris vilket gör att så fort någon får jobb så kan denne köpa ett hus, vilket jag tycker är bra.
Centrum är tyvärr döende med en hel del stängda affärer, måste erkänna att jag mest går dit för att gå på biblioteket eller handla på Willys trots att jag egentligen i teorin tänker att jag borde sponsra handlarna här så att inte centrum för helt. Ska jag köpa kläder åker jag till Örebro som ligger 35 minuter bort, jag ser nog Karlskoga som en lite sömnig förstad till Örebro.
Det verkar vara lite oroligt i de södra delarna av stan, där det finns en del områden med hyreshus, men det är absolut inte att jämföra med de större städer (Uppsala och Malmö) där jag tidigare har bott.
Jag vet inte om jag vill bo här resten av livet, men nu när barnen är halvstora så trivs jag här eftersom jag uppfattar Karlskoga som en trygg stad med nära till det mesta.
Citera
2019-07-27, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViolinaX
Jag bor i Karlskoga sedan ett antal år tillbaka och tycker att det är en ganska trevlig liten stad. Jag bor i en villa i centrala Karlskoga och tycker att jag har bra grannar och nära till sjön och till olika aktiviteter. Jag är nöjd med barnens skola (lagom stor och med engagerad personal), och barnen har nära till kulturskola och andra fritidsaktiviteter.
Karlskoga ser stort ut på kartan eftersom det till största delen består av villor (och industriområden...), det är nästan bara pensionärer, ungdomar och socialfall som bor i lägenhet här. Villorna har nämligen ett humant pris vilket gör att så fort någon får jobb så kan denne köpa ett hus, vilket jag tycker är bra.
Centrum är tyvärr döende med en hel del stängda affärer, måste erkänna att jag mest går dit för att gå på biblioteket eller handla på Willys trots att jag egentligen i teorin tänker att jag borde sponsra handlarna här så att inte centrum för helt. Ska jag köpa kläder åker jag till Örebro som ligger 35 minuter bort, jag ser nog Karlskoga som en lite sömnig förstad till Örebro.
Det verkar vara lite oroligt i de södra delarna av stan, där det finns en del områden med hyreshus, men det är absolut inte att jämföra med de större städer (Uppsala och Malmö) där jag tidigare har bott.
Jag vet inte om jag vill bo här resten av livet, men nu när barnen är halvstora så trivs jag här eftersom jag uppfattar Karlskoga som en trygg stad med nära till det mesta.

Jag uppskattar att du delar med dig dina erfarenheter av Karlskoga! Vilka områden är de bästa och sämsta i kommunen?
Citera
2019-07-27, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsvensken
Jag uppskattar att du delar med dig dina erfarenheter av Karlskoga! Vilka områden är de bästa och sämsta i kommunen?

Bästa och sämsta ut vilken aspekt?
Citera
2019-07-28, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanslag123
Bästa och sämsta ut vilken aspekt?

Trygghetsmässigt för exempelvis barnfamiljen!
Citera
2019-07-28, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsvensken
Trygghetsmässigt för exempelvis barnfamiljen!

Oj. Mer eller mindre hela Karlskoga säger jag då.

Men villaområden är att föredra.
Citera
2019-07-28, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanslag123
Oj. Mer eller mindre hela Karlskoga säger jag då.

Men villaområden är att föredra.

Skogsrundan verkar vara lite sisådär, men det verkar ganska bra! Jag får intrycket av att det verkligen är en stad som är bra med avseende på trygghet och bostadspriser. Är det svårt att hitta någonting att hyra i stan?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in