2020-07-18, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BLACKEDdotcom
Galet!
Kan Sverige ge han asyl på något sätt så att han får komma hem?
Kanske Svenska ambassaden i USA kan ge han skydd.

Ja hämta honom med regeringsplanet som vi gjorde med terroristen som satt på Guantanamo
Citera
2020-07-18, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Blev den dömde svensken som antastade pojken i Florida uthängd i svenskt media? Han som var pensionerad sportjournalist och helvit? Svenska medier hänger inte ut dömda personer om det inte handlar om mycket allvarlig brott som berör väldig många. Det gäller oavsett gärningsmannens ursprung. Intressant att du hänvisar till ett fall för 8-10 år sedan för att bevisa din tes. Fallet med sportjournalisten hände alldeles nyligen men det tänker du inte på för att han är vit?
Du menar Bosse Hansson, alla har vetat om hans läggning i flera decennier, men han har haft makt och hållhakar på en massa andra i media och klarat sig.
Tja, han kan man ju hänga ut men varför, han är ju pensionerad.
Citera
2020-07-19, 13:43
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Bild:
https://tkt.kulturhusetstadsteatern....iv.php?id=5778

Utlänning alltså, men nu får Sverige ytterligare dåligt rykte när det står överallt att han är "svensk".
Citera
2020-07-19, 14:06
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Utlänning alltså, men nu får Sverige ytterligare dåligt rykte när det står överallt att han är "svensk".

Hur skulle det påverka vårt rykte, menar du?
Kommer Trump att trumpeta: "Och kan ni tänka er, han kommer från SVERIGE"
Citera
2020-07-19, 14:09
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Hur skulle det påverka vårt rykte, menar du?
Kommer Trump att trumpeta: "Och kan ni tänka er, han kommer från SVERIGE"

Trump skulle till och med kunna göra en koppling till vår coronastrategi...

Klart att det påverkar vårt rykte? Det är ju därför PK-media inte publicerar namn, bild eller uppgifter om ursprung på brottslingar, ifall de är negrer, araber eller zigenare. Eller i alla fall i mycket mindre utsträckning, än de publicerar uppgifterna om gärningsmannen är svensk, tysk eller något annat vitt och västerländskt.
Citera
2020-07-19, 14:15
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Galet!

Asyl? Ge honom skydd?

Du har nog kikat på alldeles för många filmer min vän för det är inte så saker och ting funkar riktigt.
Citera
2020-07-19, 14:23
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Galet!

Det finns en föreställning om att Svenska UD kan göra mycket mer för fängslade svenskar i utlandet än vad dom faktiskt kan göra. När det gäller sexbrott mot barn finns det inte heller någon opinion på hemmaplan som vill ha hem personen i fråga. Den här mannen hade blivit dömd även i Sverige. Påföljden hade kanske blivit 18 månader med fotboja eller något liknande.

Ett av de grövre exemplen i det här sammanhanget är de två unga män som fick snilleblixten att driva en sexchatt i Filippinerna. En av tjejerna ljög om sin ålder. Det finns i övrigt ingenting som tyder på att något skulle ha skett med tvång. Påföljden blev livstids fängelse. I Filippinerna innebär det i princip att vara instängd resten av livet i en liten cell eller i en stor cell tillsammans med många andra. Det talas nästan aldrig om det här fallet därför att det inte finns någon opinion för att hämta hem killarna. Dom är inga regimkritiker, dom är två unga affärsmän som gjorde snuskiga saker.

En tumregel är att aldrig åka till diktaturer eller länder med diametralt annorlunda rättsuppfattning och ägna sig åt kriminalitet, i synnerhet inte våldskriminalitet eller sexkriminalitet. Svenska UD kommer inte att rädda dig. UD kommer inte heller att införa sanktioner eller bryta diplomatiska förbindelser med landet i fråga. UD kommer på sin höjd att protestera om en dödsdom ska verkställas. I övrigt är du utlämnad till dig själv.
Citera
2020-07-19, 14:27
Medlem
Citat:
Galet!
Asyl? Han är ju svensk för tusan. Han kommer få sitta av sitt straff. i Florida. Han skall vara tacksam för enbart 10 år. Annika Östberg satt väl nästan 30 år innan hon fick komma hem till Sverige och fortsätta avtjäna straffet här. Det straffet, i Sverige, blev dock inte långvarigt.
Citera
2020-07-19, 22:26
Medlem
HGs avatar
Har Olsson fått sitt straff? Någon som kan länka till en amerikansk artikel?
Citera
2020-07-19, 22:28
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Asyl? Han är ju svensk för tusan. Han kommer få sitta av sitt straff. i Florida. Han skall vara tacksam för enbart 10 år. Annika Östberg satt väl nästan 30 år innan hon fick komma hem till Sverige och fortsätta avtjäna straffet här. Det straffet, i Sverige, blev dock inte långvarigt.

Annika dock hade varit med att mörda en amerikansk polis och polisens anhöriga såg till att hon fick sitta så länge som möjligt.
Kanske skulle vi ha samma system också i Sverige!
Citera
2020-07-20, 00:16
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Annika dock hade varit med att mörda en amerikansk polis och polisens anhöriga såg till att hon fick sitta så länge som möjligt.
Kanske skulle vi ha samma system också i Sverige!

Men hon sköt inte. Hon vara bara "med". I Sverige skulle hon förmodligen blivit frikänd. Men i USA ser man annorlunda på saker och ting. Du kan bara vara med och köra bilen till ett mord och du åker dit för mord.

Som detta med. Joaquin hade kunnat knullat denna flicka helt lagligt i Svedala. Men nu gjorde han det i USA där man inte har samma frihet som vi. Så 10 år i finkan för han. Om tur villkorligt efter 2.
Senast redigerad av Zaedrews 2020-07-20 kl. 00:19.
Citera
2020-07-20, 03:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Skrämmande att så många i tråden blir så kränkta för att vissa kallar snubben för pedofil.

Nej! Det är väldigt bra att människor säger ifrån. Ordet pedofil missbrukas i sverige! Det är tid att människor utbildar sig och läser på. Det är vad internetforum finns till för med.
Pedofiler tänder på barn som ej är könsmogna.
Pedofiler tänder på barn upp till 11 år.
Hebefiler tänder på åldern 11-14
Och efebofiler tänder på åldern 15-19 och det sista räknas inte som en psykiatrisk diagnos utan som något naturligt! Det är normalt att tända på en viss ålder.

Jag tycker att det är skrämmande att människor sitter och dömmer två kära människor på flashback dock, ett forum som ska stå för oliktänkande. Detta känns som ett PK forum nu.

Tänk om dom är kära? Varför ska ni sitta och dömma dom bakom era tangentbord, när ni igentligen inte bryr er om dom? Eller deras kärlek?

Ni vill att han åker in i fängelse och blir en sexslav istället vissa av er och mycket arga när han kände varma känslor till en tjej som vart laglig om ett år i sverige, kallar honom äckel och annat.
Acceptera att människor är annorlunda och inte passar in i era åsikter! Varför är människor så dömmande här???

Acceptera människor som dom är och deras rätt att välja i livet istället!
Han kommer bara leva en gång och satsa på kärlek nu, och han kanske är kär på riktigt. Ni får acceptera det istället för att vara arga tycker jag. Ha lite medkänsla och värme istället. Ingen av dom skadades heller!
Detta är mer samhället som inte accepterar deras kärlek och sociala normerna. Plus ni obildade människor som missbrukar ordet pedofil!
Inse att detta är hebefili, men om hon vart 15 hade det varit efebofili. Kom ihåg det nu och lär er.
Det som är skrämmande är att människor är så otroligt dömmande och kastar fram pedofil kortet, när dom inte ens vet vad det ordet betyder!
Om detta hänt utanför ett samhälle och lagar hade dom kunnat levt ett liv ihop lyckliga i skogen kanske och hon fött massa ungar, och en fin familj kom fram i det vilda om det varit för många tusen år sedan. Detta förekommer i okontaktade stammar med, men på ett naturligt sätt.

(Med människor som glädjs i stammen för deras kärlek istället för att önska att någon låste in dom i en cell och lät nån våldta personen, dom hade tyckt ni var sjuka i huvudet som resonerade så.)

Nu råka detta hända i ett samhälle och lagens långa arm gör att han kommer få fängelse istället nu.
Jag rättfärdigar inte hans beteende, men jag vill inte att han får ett långt straff eller ska lida. Jag vill han ska få lida så lite som möjligt till skillnad från er som vill spotta honom i ansiktet, låta honom ruttna och lida så mycket som möjligt av sina handlingar. Och få ett så långt straff som möjligt som ni vill. Jag går emot er där, och önskar att han får ett minimalt straff.
Han visade kärlek och det är mer än vad ni gör här som sitter och hatar online, och kastar ur er ignorans och annat. Oförståelse.

Det är skrämmande hur otroligt dömmande sverige blivit eller ett samhälle, istället för att bara acceptera att han (dom) var fri och hade rätten att välja. Hon hade också rätten att välja och sålänge hon valde ska han inte lida, om det nu var kärlek med om bilden.

Lär er att acceptera människors rättigheter i livet istället och val. Sluta hata online. Om detta vart på vikingatiden hade dom nog accepterat varandra med skulle jag kunna tänka mig om någon viking fick barn i hans ålder med en så ung tjej och bildade en stor familj, men det är mer en gissning då jag inte har kunskap om just det ämnet.
Men jag tror att dom varit mer accepterande om detta hänt med vikingar än nu i en digital ålder, med samhällen och internet krigare.

Lär dig skillnaden mellan orden och sluta missbruka ordet pedofil.

0-11 år:
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Pedofili

11-14 år:
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Hebefili

15-19 år:
https://da.m.wikipedia.org/wiki/Efebofili

Jag avskyr pedofiler.. Det dom gör. Äckligt! Men, låt människor vara efebofiler om det är lagligt och ingen tar skada om kärlek finns med i bilden!
Hebefili får domstol besluta, men jag tycker det är samma som pedofili nästan personligen. Efebofili ser jag som att det är upp till var och en, om två är kära iallafall! Och det hade varit det om hon var ett år äldre.

Därför tycker jag att detta var på gränsen, och att han borde frias eller få ett lätt straff. Plus att det handla om kärlek nu. Döm inte så mycket där nu, och hata inte andra online tack som ni inte pratat med eller vet hur dom känner! Dom kanske hade något fint pågång oavsett åldern så.

Jag kan inte rättfärdiga detta, men inte heller dömma riktigt. Det var deras val och jag önskar dom inget lidande som många av er önskar dom eller honom.
Men om han nu är kär skulle han väntat ett år och haft sex med henne lagligt i sverige. Då hade dom kanske kunna levt ihop eller hur det hade utvecklats, istället för att han ska få ruttna i ett fängelse nu. Hårt! Tycker synd om honom faktiskt. Kärlek kan uppstå även med åldersskillnad tydligen då han reste ända till usa! Men han valde fel land.
Senast redigerad av imcurious 2020-07-20 kl. 04:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in