2020-07-20, 05:02
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men hon sköt inte. Hon vara bara "med". I Sverige skulle hon förmodligen blivit frikänd. Men i USA ser man annorlunda på saker och ting. Du kan bara vara med och köra bilen till ett mord och du åker dit för mord.

Som detta med. Joaquin hade kunnat knullat denna flicka helt lagligt i Svedala. Men nu gjorde han det i USA där man inte har samma frihet som vi. Så 10 år i finkan för han. Om tur villkorligt efter 2.

Visst är skillnaden mellan Sverige och USA fantastiskt.

Kanske Joaquin nu har lärt sig vem och var han skall utnyttja!
Citera
2020-07-20, 05:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imcurious
Nej! Det är väldigt bra att människor säger ifrån. Ordet pedofil missbrukas i sverige! Det är tid att människor utbildar sig och läser på. Det är vad internetforum finns till för med.
Pedofiler tänder på barn som ej är könsmogna.
Pedofiler tänder på barn upp till 11 år.
Hebefiler tänder på åldern 11-14
Och efebofiler tänder på åldern 15-19 och det sista räknas inte som en psykiatrisk diagnos utan som något naturligt! Det är normalt att tända på en viss ålder.

Jag tycker att det är skrämmande att människor sitter och dömmer två kära människor på flashback dock, ett forum som ska stå för oliktänkande. Detta känns som ett PK forum nu.

Tänk om dom är kära? Varför ska ni sitta och dömma dom bakom era tangentbord, när ni igentligen inte bryr er om dom? Eller deras kärlek?

Ni vill att han åker in i fängelse och blir en sexslav istället vissa av er och mycket arga när han kände varma känslor till en tjej som vart laglig om ett år i sverige, kallar honom äckel och annat.
Acceptera att människor är annorlunda och inte passar in i era åsikter! Varför är människor så dömmande här???

Acceptera människor som dom är och deras rätt att välja i livet istället!
Han kommer bara leva en gång och satsa på kärlek nu, och han kanske är kär på riktigt. Ni får acceptera det istället för att vara arga tycker jag. Ha lite medkänsla och värme istället. Ingen av dom skadades heller!
Detta är mer samhället som inte accepterar deras kärlek och sociala normerna. Plus ni obildade människor som missbrukar ordet pedofil!
Inse att detta är hebefili, men om hon vart 15 hade det varit efebofili. Kom ihåg det nu och lär er.
Det som är skrämmande är att människor är så otroligt dömmande och kastar fram pedofil kortet, när dom inte ens vet vad det ordet betyder!
Om detta hänt utanför ett samhälle och lagar hade dom kunnat levt ett liv ihop lyckliga i skogen kanske och hon fött massa ungar, och en fin familj kom fram i det vilda om det varit för många tusen år sedan. Detta förekommer i okontaktade stammar med, men på ett naturligt sätt.

(Med människor som glädjs i stammen för deras kärlek istället för att önska att någon låste in dom i en cell och lät nån våldta personen, dom hade tyckt ni var sjuka i huvudet som resonerade så.)

Nu råka detta hända i ett samhälle och lagens långa arm gör att han kommer få fängelse istället nu.
Jag rättfärdigar inte hans beteende, men jag vill inte att han får ett långt straff eller ska lida. Jag vill han ska få lida så lite som möjligt till skillnad från er som vill spotta honom i ansiktet, låta honom ruttna och lida så mycket som möjligt av sina handlingar. Och få ett så långt straff som möjligt som ni vill. Jag går emot er där, och önskar att han får ett minimalt straff.
Han visade kärlek och det är mer än vad ni gör här som sitter och hatar online, och kastar ur er ignorans och annat. Oförståelse.

Det är skrämmande hur otroligt dömmande sverige blivit eller ett samhälle, istället för att bara acceptera att han (dom) var fri och hade rätten att välja. Hon hade också rätten att välja och sålänge hon valde ska han inte lida, om det nu var kärlek med om bilden.

Lär er att acceptera människors rättigheter i livet istället och val. Sluta hata online. Om detta vart på vikingatiden hade dom nog accepterat varandra med skulle jag kunna tänka mig om någon viking fick barn i hans ålder med en så ung tjej och bildade en stor familj, men det är mer en gissning då jag inte har kunskap om just det ämnet.
Men jag tror att dom varit mer accepterande om detta hänt med vikingar än nu i en digital ålder, med samhällen och internet krigare.

Lär dig skillnaden mellan orden och sluta missbruka ordet pedofil.

0-11 år:
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Pedofili

11-14 år:
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Hebefili

15-19 år:
https://da.m.wikipedia.org/wiki/Efebofili

Jag avskyr pedofiler.. Det dom gör. Äckligt! Men, låt människor vara efebofiler om det är lagligt och ingen tar skada om kärlek finns med i bilden!
Hebefili får domstol besluta, men jag tycker det är samma som pedofili nästan personligen. Efebofili ser jag som att det är upp till var och en, om två är kära iallafall! Och det hade varit det om hon var ett år äldre.

Därför tycker jag att detta var på gränsen, och att han borde frias eller få ett lätt straff. Plus att det handla om kärlek nu. Döm inte så mycket där nu, och hata inte andra online tack som ni inte pratat med eller vet hur dom känner! Dom kanske hade något fint pågång oavsett åldern så.

Jag kan inte rättfärdiga detta, men inte heller dömma riktigt. Det var deras val och jag önskar dom inget lidande som många av er önskar dom eller honom.
Men om han nu är kär skulle han väntat ett år och haft sex med henne lagligt i sverige. Då hade dom kanske kunna levt ihop eller hur det hade utvecklats, istället för att han ska få ruttna i ett fängelse nu. Hårt! Tycker synd om honom faktiskt. Kärlek kan uppstå även med åldersskillnad tydligen då han reste ända till usa! Men han valde fel land.

Usch, att du orkar skriva så mycket om en smutsig pedofil. Har man inte hjärnkapaciteten att lära sig lagar i respektive land får man skylla sig själv.

Lagen är lagen, du verkar ha stora bekymmer med att en skyldig människa får ta sitt straff?

Är du "släkt" med avskrädet?
Citera
2020-07-20, 05:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
Usch, att du orkar skriva så mycket om en smutsig pedofil. Har man inte hjärnkapaciteten att lära sig lagar i respektive land får man skylla sig själv.

Lagen är lagen, du verkar ha stora bekymmer med att en skyldig människa får ta sitt straff?

Är du "släkt" med avskrädet?

Du är uppenbarligen dum i huvudet! Jag försökte förklara ordens innebörd nyss. Gick det inte in??!

"Usch att du orkar skriva så mycket om en smutsig efebofil!" Det hade varit korrekt! Läste att hon tydligen var 15. Och efebofili är ingen psykiatrisk diagnos ens. Det är mer evolution. Dna. Vissa kan se heta ut och attraktiva för äldre med, och vissa av dom finner äldre attraktiva.
Jag håller med om att han kunde lärt sig lagar, men han gick uppenbarligen på instinkt istället. Kärlek och hormoner.
Jag har emot om han sitter i fängelse ja. Jag har mycket emot samhället och byråkrati i helhet. Jag är för frihet.

Fråga digsjälv vad frihet betyder för dig? Vad är din definition av frihet och att vara en fri människa med egna val? Där tänker vi säkert olika. Vi föddes fria.
Nej, jag är inte släkt, men jag är en människa och kan känna sympati. Hans val, hans liv. Deras val! Jag försöker acceptera han och henne som dom är och deras val. Deras liv.
Vem är jag eller ni att dömma?

Det vore bra om världen acceptera andra mera. Mera tolerans. Mindre intolerans.
Du verkar dum i huvudet som inte tog in vad jag skrev om att sluta missbruka ordet pedofil i detta land. Lär dig att använda rätt ord! Efebofili. Det är inte en psykiatrisk diagnos ens.
En annan sak. Vi är alla släkt med varandra här på hela jorden. Så jag och du är släkt med honom ja. Man får försöka förstå andra. Ha mera tolerans också och förståelse. Istället för att hata online.
Senast redigerad av imcurious 2020-07-20 kl. 05:38.
Citera
2020-07-20, 05:36
Medlem
Citat:
Du är uppenbarligen dum i huvudet! Jag försökte förklara ordens innebörd nyss. Gick det inte in??!

Usch att du orkar skriva så mycket om en smutsig efebofil! Det hade varit korrekt! Läste att hon tydligen var 15. Och efebofili är ingen psykiskt diagnos ens. Det är mer evolution. Dna. Vissa kan se heta ut och attraktiva för äldre med, och vissa av dom finner äldre attraktiva.
Jag håller med om att han kunde lärt sig lagar, men han gick uppenbarligen på instinkt istället. Kärlek och hormoner.
Jag har emot om han sitter i fängelse ja. Jag har mycket emot samhället och byråkrati i helhet. Jag är för frihet.

Fråga digsjälv vad frihet betyder för dig? Vad är din definition av frihet och att vara en fri människa med egna val? Där tänker vi säkert olika. Vi föddes fria.
Nej, jag är inte släkt, men jag är en människa och kan känna sympati. Hans val, hans liv. Deras val! Jag försöker acceptera han och henne som dom är och deras val. Deras liv.
Vem är jag eller ni att dömma?

Det vore bra om världen acceptera andra mera. Mera tolerans. Mindre intolerans.
Du verkar dum i huvudet som inte tog in vad jag skrev om att sluta missbruka ordet pedofil i detta land. Lär dig att använda rätt ord! Efebofili. Det är inte en psykiatrisk diagnos ens.
En annan sak. Vi är alla släkt med varandra här på hela jorden. Så jag och du är släkt med honom ja. Man får försöka förstå andra. Ha mera tolerans också och förståelse. Istället för att hata online.

Är jag dum i huvudet som kallar en barnknullare pedofil? Han är dömd för pedofili i USA, ett av världens hårdaste länder.

Skiter fullständigt i vad du kallar samhällets bottenskrap, jag säger vad jag vill.

Du dribblar bort dig själv med olika termer för samma äckliga sak. Äckel, försvinn med dig.

Luktar peddo lång väg om sig din vidriga horunge.
Citera
2020-07-20, 05:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
Är jag dum i huvudet som kallar en barnknullare pedofil? Han är dömd för pedofili i USA, ett av världens hårdaste länder.

Skiter fullständigt i vad du kallar samhällets bottenskrap, jag säger vad jag vill.

Du dribblar bort dig själv med olika termer för samma äckliga sak. Äckel, försvinn med dig.

Luktar peddo lång väg om sig din vidriga horunge.

Om han haft sex med ännu mindre har jag missat det. 15 år hade varit lagligt i sverige iallafall. Hon är en könsmogen tonåring, men på gränsen och kanske räknas som barn, men om han haft sex med henne i sverige hade det varit lagligt. 15 år där är efebofili med beroende på lagar.
När du skriver så kanske han haft sex med barn typ 8 åringar eller? Jag har inte läst allt här. Isånnafall kan man kasta in honom i fängelse tycker jag, men inte om det är en könsmogen tjej som valde honom och ville ha honom.

Jag har aldrig haft sex med yngre så, men jag tycker vissa ser heta ut som fan och som kan vara 16 åringar. Helt ärligt.
Och nej, jag tänker stå för mina åsikter. Jag tänker inte ändra på mig där.
Det är inte samma sak. Du dribblar bort digsjälv..

Jag skrev tre olika ord. Läs igen! Om nån har sex med en 19 åring är man inte heller pedofil som jag skrev. Det är efebofili. Samma sak om nån har sex med en 15, 16, 17 och 18 åring.
Min morsa är ingen hora utan en kvinna, du får lära dig visa respekt för andra istället för att låta så ghetto och dömmande. Acceptera att andra har åsikter, det är inte värt för mig att ens diskutera med någon på din nivå just nu.
Jag tror att viss kärlek kan sträckas långt..
Jag tror definitivt att det existerar att vuxna kan bli kära på riktigt av yngre.
Om han nu älskade med en yngre tjej fast han visste om lagen, då kanske det är kärlek eller?
Jag har inte följt hela tråden. Men det är bättre än att kalla folk för horunge på internet iallafall det han gjorde antar jag. Än att råna folk på mobiler. Låt dom älska om dom vill utan att ni ska hata på dom kanske..
Senast redigerad av imcurious 2020-07-20 kl. 06:05.
Citera
2020-07-20, 08:16
Medlem
Citat:
Om han haft sex med ännu mindre har jag missat det. 15 år hade varit lagligt i sverige iallafall. Hon är en könsmogen tonåring, men på gränsen och kanske räknas som barn, men om han haft sex med henne i sverige hade det varit lagligt. 15 år där är efebofili med beroende på lagar.
När du skriver så kanske han haft sex med barn typ 8 åringar eller? Jag har inte läst allt här. Isånnafall kan man kasta in honom i fängelse tycker jag, men inte om det är en könsmogen tjej som valde honom och ville ha honom.

Jag har aldrig haft sex med yngre så, men jag tycker vissa ser heta ut som fan och som kan vara 16 åringar. Helt ärligt.
Och nej, jag tänker stå för mina åsikter. Jag tänker inte ändra på mig där.
Det är inte samma sak. Du dribblar bort digsjälv..

Jag skrev tre olika ord. Läs igen! Om nån har sex med en 19 åring är man inte heller pedofil som jag skrev. Det är efebofili. Samma sak om nån har sex med en 15, 16, 17 och 18 åring.
Min morsa är ingen hora utan en kvinna, du får lära dig visa respekt för andra istället för att låta så ghetto och dömmande. Acceptera att andra har åsikter, det är inte värt för mig att ens diskutera med någon på din nivå just nu.
Jag tror att viss kärlek kan sträckas långt..
Jag tror definitivt att det existerar att vuxna kan bli kära på riktigt av yngre.
Om han nu älskade med en yngre tjej fast han visste om lagen, då kanske det är kärlek eller?
Jag har inte följt hela tråden. Men det är bättre än att kalla folk för horunge på internet iallafall det han gjorde antar jag. Än att råna folk på mobiler. Låt dom älska om dom vill utan att ni ska hata på dom kanske..

Han hade sex med en minderårig i USA, och det är olagligt. Därför bör han få sitt straff. Vad som är lagligt i andra länder (typ barngiftemål i Bangladesh) är irrelevant, också huruvida han var kär eller inte.
Citera
2020-07-20, 11:56
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Det finns en föreställning om att Svenska UD kan göra mycket mer för fängslade svenskar i utlandet än vad dom faktiskt kan göra. När det gäller sexbrott mot barn finns det inte heller någon opinion på hemmaplan som vill ha hem personen i fråga. Den här mannen hade blivit dömd även i Sverige. Påföljden hade kanske blivit 18 månader med fotboja eller något liknande.

Ett av de grövre exemplen i det här sammanhanget är de två unga män som fick snilleblixten att driva en sexchatt i Filippinerna. En av tjejerna ljög om sin ålder. Det finns i övrigt ingenting som tyder på att något skulle ha skett med tvång. Påföljden blev livstids fängelse. I Filippinerna innebär det i princip att vara instängd resten av livet i en liten cell eller i en stor cell tillsammans med många andra. Det talas nästan aldrig om det här fallet därför att det inte finns någon opinion för att hämta hem killarna. Dom är inga regimkritiker, dom är två unga affärsmän som gjorde snuskiga saker.

En tumregel är att aldrig åka till diktaturer eller länder med diametralt annorlunda rättsuppfattning och ägna sig åt kriminalitet, i synnerhet inte våldskriminalitet eller sexkriminalitet. Svenska UD kommer inte att rädda dig. UD kommer inte heller att införa sanktioner eller bryta diplomatiska förbindelser med landet i fråga. UD kommer på sin höjd att protestera om en dödsdom ska verkställas. I övrigt är du utlämnad till dig själv.

Fast i detta fall verkar ju UD ha protesterat i alla fall:

Stefan Sederholm, 32, och Andreas Solemo, 36. De är dömda till livstids fängelse på Filippinerna. Brottet: människohandel.

Deras advokat anser att domen är politisk – att Filippinerna genom Stefans och Andreas fall velat statuera exempel och visa för omvärlden att man tar krafttag mot människohandeln inom den omfattande sexindustrin i landet. Därför har de fått ett oproportionerligt straff. Svenskarna har även hjälp av svenska utrikesdepartementet som fört upp fallet på politisk nivå. Men Stefan och Andreas har inte mycket hopp.

Det där var 2012 och sedan blev det mycket riktigt tyst, så dom sitter nog där fortfarande.
Citera
2020-07-20, 12:00
Medlem
FetFulElaks avatar
Har de avrättat den importerade kinespedofilen ännu?
Citera
2020-07-20, 13:20
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Där ser man. Fick Bosse inte ens några böter?
Jodå, han blev bara inte fängslad. Förutom hans house arrest i motellet i var fan han nu var. Jag rekommender att läsa iintervjun i expressen med en Bosse hansson som inte har någon koll alls på hur man ska uttrycka sig, haha!
Han satt nog i "jail" ertytt tag då han i intervjun pratar om hur han blev vän med både svarta och latinos tack vare sin kompetens inom sport och övningar.
Senast redigerad av Cashew 2020-07-20 kl. 13:24.
Citera
2020-07-20, 14:43
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre

Stefan Sederholm, 32, och Andreas Solemo, 36. De är dömda till livstids fängelse på Filippinerna. Brottet: människohandel.

Deras advokat anser att domen är politisk – att Filippinerna genom Stefans och Andreas fall velat statuera exempel och visa för omvärlden att man tar krafttag mot människohandeln inom den omfattande sexindustrin i landet. Därför har de fått ett oproportionerligt straff. Svenskarna har även hjälp av svenska utrikesdepartementet som fört upp fallet på politisk nivå. Men Stefan och Andreas har inte mycket hopp.

Det där var 2012 och sedan blev det mycket riktigt tyst, så dom sitter nog där fortfarande.

Citat:
Livstids fängelse

Filippinska myndigheter slog hårt mot sajten och 2011 meddelade landets domstol fällande dom. I dag avtjänar de två svenskarna livstids fängelse i Filippinerna för brottsrubriceringen människohandel.

I början av 2016 skickade svenskarna brev till svenska UD där de vädjade om att få avtjäna sitt straff i Sverige. I båda fallen angav de olika hälsobesvär i det filippinska högsäkerhetsfängelset.
https://www.expressen.se/nyheter/bro...rackfangelser/

Det var tufft det! Livstid och dessutom i filippinskt fängelse. Totalt verkar det sitta runt 200 svenskar i finkan utomlands och det är inte lätt att bli överförd till Sverige. Så Joaquin får nog räkna med att sitta ett bra tag i USA. Sedan akta sig för att tappa tvålen. Även om hon var över 15 så kommer han ju att räknas som peddo.

Då behöver man antingen som Epstein pengar för att betala för skydd eller vara bra på att slåss själv.
Citera
2020-07-20, 17:16
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Det finns en föreställning om att Svenska UD kan göra mycket mer för fängslade svenskar i utlandet än vad dom faktiskt kan göra. När det gäller sexbrott mot barn finns det inte heller någon opinion på hemmaplan som vill ha hem personen i fråga. Den här mannen hade blivit dömd även i Sverige. Påföljden hade kanske blivit 18 månader med fotboja eller något liknande.

Ett av de grövre exemplen i det här sammanhanget är de två unga män som fick snilleblixten att driva en sexchatt i Filippinerna. En av tjejerna ljög om sin ålder. Det finns i övrigt ingenting som tyder på att något skulle ha skett med tvång. Påföljden blev livstids fängelse. I Filippinerna innebär det i princip att vara instängd resten av livet i en liten cell eller i en stor cell tillsammans med många andra. Det talas nästan aldrig om det här fallet därför att det inte finns någon opinion för att hämta hem killarna. Dom är inga regimkritiker, dom är två unga affärsmän som gjorde snuskiga saker.

En tumregel är att aldrig åka till diktaturer eller länder med diametralt annorlunda rättsuppfattning och ägna sig åt kriminalitet, i synnerhet inte våldskriminalitet eller sexkriminalitet. Svenska UD kommer inte att rädda dig. UD kommer inte heller att införa sanktioner eller bryta diplomatiska förbindelser med landet i fråga. UD kommer på sin höjd att protestera om en dödsdom ska verkställas. I övrigt är du utlämnad till dig själv.

Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre

Dom sitter därnere ja men historien är mycket större och annorlunda än vad folk tror att den är.

Deras roll. Varför dom fick ett sådant straff som de fick samt VARFÖR Sverige trycker på politiskt men det är ett annat ämne.

Kan säga att jag har mycket god kännedom och insyn i detta case och det är en riktig soppa.
Citera
2020-07-20, 17:22
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ja vilken stjärna! 10 år alltså för något som skulle varit lagligt i Sverige. Men så går det om man tror polisen är ens bästa vän och erkänner allt.

Undrar hur det är med villkorligt. Det är ju så i USA att 10 år kan innebära att han bara kanske behöver sitta 2 år i finkan och sedan få villkorligt. Men med tanke på att han är svensk så kanske inte den möjligheten finns för det är ju inte som han kommer stanna kvar i USA och kunna rätta sig efter de regler som ges vid villkorligt?

Om detta är federalt så kan villkorligt glömmas helt speciellt för en ej USA medborgare.

Det blir straff i fängelse minus 54 dagar per år och sen direkt till ett immigration detention för process innan han kickas ut ifrån landet permanent (med svartlistning) om denne herre inte ansöker, och blir beviljad, en överföring till Sverige vilket nästan alltid beviljas i det federala systemet och där är han ute efter 2/3.

Öststam satt i det statliga systemet och där var det andra regler för där skulle först Guvernören godkänna en överföring INNAN det federal fick säga sitt och hos Guvernören blev det alltid ett nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in