Citat:
Ursprungligen postat av
vanderbeek
Varför är yngre kvinnor mellan 15 och 23 attraherade av äldre män? Varför är de mer interesserade av män än av omogna pojkar?
Varför är äldre män mellan 30 och 40 attraherade av yngre kvinnor? Varför är de mer intresserade av unga kvinnor än av gamla kvinnor?
Varför finner män (oavsett ålder) 21 åriga kvinnor (när en kvinnas sexuella marknadsvärde är som högst) mest attraktiva?
Försöker båda könen göra det mer accepterat att de dras till olika åldrar i det motsatta könet, eller är det helt enkelt som så att män och kvinnor ÄR olika, och värderar olika saker när de letar efter en partner.
För inte så länge sedan så var det högst normalt för en 15-16 årig kvinna att vara gift och på väg att bli mamma. Idag så har vi kvinnor i mormors ålder som sätter barn till världen 30-40+
Är det snarare som så att vi gör något normalt till onormalt och något onormalt till normalt?
Nu säger inte jag att 15-16 är optimalt, 18-23 vore optimalt (ÄR optimalt) för en kvinna att sätta barn till världen då hennes kropp är som MEST anpassad vi den åldern. 30-40+ är det absout inte. Inte bara det, barnen får alldrig fullt uppleva sina far och morföräldrar eftersom deras mammor är uppe och snurrar i den åldern själva idag.
Många bra poänger här.
Det är ju faktiskt inte konstigt att en vuxen man blir attraherad av "honor" som är könsmogna (minns att första tjejen att få mens i min klass var 10 år. Vi gick alltså i fyran på mellanstadiet och hon fick stora bröst och andra kurvor snabbt efter det).
Jag har själv kollat på nån talangjakt och sagt nåt om en kurvig, söt tjej på scenen med världens barnafödar-höfter och fått höra "Du vet att hon är 16 va?". Okej. Då är hon 16 år gammal och har uppenbarligen en kropp som attraherar heterosexuella män, var min analys. Hon såg ju ung ut, absolut. Men en ung kvinna, inte ett barn.
När jag var 18 kysste jag en tjej som var 14 och hon och jag var på ungefär samma mognadsnivå skulle jag säga.
Att ha byxmyndighetsgränsen satt till 15 tycker jag är ganska rimligt. Eventuellt att man skulle kunna ha ett maximalt åldersspann i lagen på något vis så att en 14-åring och 16-åring kan pilla på varandra (under samtycke) utan brott men att en 45-åring måste hålla sig till 18+ eller nåt. Mer för att undvika sexuellt utnyttjande då än våldtäkt.
Det är ju två olika situationer sett till individernas mognadsgrad och det senare är mer moraliskt tveksamt än det tidigare.
Att attraheras till tjejer som blivit könsmogna (vilket deras kroppar signalerar till alla män inom synhåll) är så klart helt naturligt oavsett deras exakta ålder och vad för lagstiftning som råkar gälla geografiskt där detta sker.
Svårt område rent juridiskt men jag tycker allt att man är bra onyanserad, rent av inskränkt och lite felinformerad om man ropar om pedofili i det här fallet. Titta på den unga kvinnan och säg att hon ser ut som ett barn. Det gör hon inte. 15 år för att ha haft sex med någon som henne är ju jävligt saftigt. En tredjedel av ens vuxna liv. Just därför jävligt korkat när det hade varit fritt fram i t.ex. Sverige, varifrån han reste.