Citat:
Ursprungligen postat av
loislois
Det var dummaste jag har läst
) Jag vill bara påminna att det är just pga USAs inblandning i Afghanistan och amerikansk stöd till mojaheder har Sverige så många afganska flyktingar.
USA själv tar inte emot afganska flyktingar
Det kanske istället är du som behöver bli påmind om 11 September 2001. Jag har full respekt för att USA är kloka nog att fatta sina egna beslut för sitt lands bästa. Något man bara kan drömma om när det gäller Sverige.
Länkarna i denna trådstart visar på att Löfven tappat kontrollen för länge sedan. Det vittnar flera terroristattentat om. Sverige har nu också lyckats göra sig ovän med USA. När Trump uttalar sig om att de hjälper oss så mycket och att Löfven måste ta hand om brottsligheten i vårt land så har han rätt. Det är naivt att inte förstå att deras underrättelsetjänst även hjälpt Sverige när det kommer till att peka ut hot.
Så sent som i Nov 2018 satte Brittiska UD Sverige på den högsta varningsnivå av de nordiska länderna. Deras prognos är att terrorister sannolikt kommer att utföra attacker i vårt land. Tidigare det året gick även USA ut och varnade sina medborgare för att de kunde bli måltavla för terrorism i Sverige.
Med det sagt finner jag den här tråden väldigt intressant. Jag vill veta mer om varför Löfven har ansett att MJ måste beviljas asyl i Sverige när han utan problem åker tillbaka till det land han flytt från. Jag vill veta mer om hans tatuering.