2019-08-18, 17:00
Medlem
DeepThroat007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av u99HSHH
Det står ju väldigt tydligt
De domar som de tilltalade har åberopat, som åberopats till styrkande av bl.a. att
Mustafa Jafari använt kniv ett tidigare slagsmål, avser en gärning begången i
december 2015. Domarna saknar enligt tingsrätten bevisvärde för frågan om
Mustafa Jafari bar ett vapen på kvällen den 30 juni 2019. Tingsrätten anser att
utredningen talar emot att de tilltalade haft anledning att tro att Mustafa Jafari bar
på ett vapen.
Ja, MÄ har använt kniv vid tidigare tillfälle dec 2015 för att utöva våld.
Innebär den domen att det är klarlagt att MÄ bar kniv den 30 juni 2019?
Nej.
Utredningen talar emot att MÄ bar kniv vid brottstillfället (finns inga uppgifter som styrker knivbärande annat än tilltalades uppfattning).

"Tingsrätten anser att utredningen talar emot att de tilltalade haft anledning att tro att Mustafa Jafari bar på ett vapen."

Vad föranleder tingsrätten att komma fram till ovan högst märkliga åsikt?

(Hoppas att någon juridiskt mycket kunnig person kan svara.)
Citera
2019-08-31, 00:55
Avstängd
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 99-MALEXANDER
Ok då får jag vara extremist då har inget problem med det, hellre att du kallar mig och andra muslimer extremist än att vi anpassar oss till din otroligt skeva och påhittade världsbild tönt, så fantisera på du.

Jaha? Ge mig gärna ett exempel på organiserad reformerad islam då? så håller kommer jag t.o.m. be om ursäkt.

Berätta om på vilket vis islams hjärta, dvs Saudi med Medina och Mecka går att förena med humanism och demokrati?
Citera
2019-08-31, 05:58
Bannlyst
Rätt väntat att ASAP rocky blev dömd, men däremot var det väldigt oväntat att polisen tog fallet på allvar. Gällande 2 afganger..
Citera
2019-08-31, 21:50
Medlem
Organiserad reformerad som du påstår är inte alltid något positivt att sträva efter. Islam är redan demokratisk och behöver inte reformeras eller göras om du ser som något bra.
Och din ursäkt kan du behålla

Citat:
Ursprungligen postat av DRD4
Jaha? Ge mig gärna ett exempel på organiserad reformerad islam då? så håller kommer jag t.o.m. be om ursäkt.

Berätta om på vilket vis islams hjärta, dvs Saudi med Medina och Mecka går att förena med humanism och demokrati?
Citera
2019-09-16, 00:05
Medlem
Dawod Hosseini dömdes på alla punkter.

Straffet blev fängelse 21 dagar. Utvisning inte ens yrkad.

Den andre gärningsmannen, som också var tilltalad, är försvunnen.

Domen: https://minfil.com/P2g3Pd54n0/Stockh...2019-09-02_pdf

Profil: (FB) Samlingstråd: Afghanernas sexuella våld & övrig kriminalitet, domar, fupar etc.
Citera
2020-07-28, 14:45
Medlem
Dawod Hosseini har dömts på nytt.

Dömdes den 20 maj i år för ringa stöld. Straffet blev dagsböter 60 om 50 kr. Ingen utvisning yrkad.

Dawod Hosseini och Sadegh Vahedi har tillsammans och i samförstånd olovligen tagit varor till ett sammanlagt värde av 536 kronor som tillhörde Normal Sweden Ab. Det hände den 21 april 2020 i butiken Normal, Gallerian, Hamngatan 37, Stockholms stad.

Detta blir Dawods 10:e avsnitt i belastningsregistret.

Stockholms TR B 7255-20
Dom: https://forumfiles.com/JaI7CeI0o0/St...2020-05-20_pdf

(FB) Samlingstråd: Afghanernas sexuella våld & övrig kriminalitet, domar, fupar etc.
Citera
2020-08-02, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pathan420
Jag kommer själv från Afghanistan och tycker att få av dessa skäggiga barn som föddes i iran eller bott där har rätt till asyl i Sverige. Sedan om man begår brott ska man deporteras, inget snack om det. Att Sverige gör inte det är det sjukt. Sedan hela kaoset skapades av dumma och naiva tjänstenmän på MV som är okunniga om konflikten i Afghanistan och tror på allt skit som folk säger till dem utan att ifrågastätta nåt

Det ser man enkelt att du är från Afghanistan, den folkgrupp dvs. Pashtuner som tilhör 99% medlemar av Al-Qaida, Taliban och Isis. Om ni slutar döda oskyldiga Hazarer på väg, skolan, i sjukhus förlösningen BB (senaste attacken i kabul i med hazara befolkinig), fester och högtider så vill vi gärna stanna i eget land och bo kvar. Ingen vill riskera livet bara för att ha flytta för ett bättre liv.

Stället att skriva här om Hazarer här så börja med ditt folk (pathaner/pashtuner), lär de att inte spränga skolor eller sjukhus eller gator. Lär de hur man lever i ett modern samhälle som Sverige att flickor kan gå skolan utan att bli häxor. Sist är det viktigt att lära de hur man lever med andra kulterer särskild. Gör slut på sprida hat mot Hazarer.
Citera
2022-01-08, 00:25
Medlem
Ograsts avatar
Det här söker jag en bekräftelse på, blev MJ dömd till fängelse på typ tre år nyligen?
Citera
2023-03-28, 06:20
Medlem
Vladimir-Suckmeoffs avatar
Inte så konstigt att "förhörsledaren" Katrin Nilofar Khamissi inte kan stava. En MENA sandneger, som inkvoterats, och tror att hon är tuff bara för att hon är låtsaspolisförhörsledare. Hon har till och med förkortat sitt efternamn till "Kh" på facebook, så att det blir Katrin Kh, och tror att hon har ett viktigt sekretessjobb och måste därför kamouflera sitt namn. Katrin har hon förresten bara lagt till för att försvenskas, även om Katrin är ett grekiskt namn, vilket sandnegressen förmodligen inte vet. MENA sandnegerns riktiga namn är alltså Nilofar Khamissi
Citera
2023-03-28, 07:00
Medlem
Mogaku-sans avatar
ASAP Rocky borde ha fått civilkuragepriset för han fick nog av dessa skäggbarns beteende.

ASAP Rocky borde få vara svensk hedersmedborgare, hedersdoktor i musik och Stockholm stadsnyckel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in