2019-08-06, 13:31
Medlem
Callebiltes avatar
När jag var liten för många år sedan pratades det om att framtidens krig inte kommer vara väpnade konflikter utan mer handelskrig. Detta har jag inte hört så mycket om på sistone så jag undrar om det kriget redan varit och att sverige och Europa redan förlorat det kriget.

Arabländerna har olja, det har inte vi (förutom Norge). Olja = extremt billig arbetskraft. Vi har ju gått med på underliga avtal så jag tänker att de sagt att ni får olja mot att ni böjer er framåt o drar ner byxorna. Utan olja hade vi levt kvar på medeltiden så man har inte haft så mycket att säga till om. Kan detta vara orsaken till att man gått med på alla vansinnigheter? Öppna era gränser för kolonisering eller så stryper vi kranen..

Gå några hundra år tillbaks i tiden, vad hände med länder som förlorade i krig? En del avrättningar men sedan så levde herrefolket gott i ett fungerande samhälle om än lite orättvist samhälle. Urbefolkningen fick betala skatter, finna sig i saker som att deras kvinnor blev våldtagna osv.

Kolla swedistan idag, urbefolkningen jobbar ihjäl sig. Folk går in i väggen till höger och vänster. Man har knappt råd att skaffa barn. Våra resurser sjukvård, skola mm) går till helt främmande folk som inte lyft ett finger för att bygga samhället. Våra kvinnor blir våldtagna. Utlänningar mördar urbefolkningen knappt utan repressalier. Folket plundras genom höjda skatter, rån, inbrott och man får inte försvara sig.

Lagar stiftas mot urbefolkningen, HMF.. urbefolkningen räknas inte som folkgrupp så nyanlända kan göra i princip vad som helst men ger man igen eller säger ifrån döms man för hets mot folkgrupp.. även om t ex muslim inte är en folkgrupp utan religion åker man dit.. Men kristendom är ingen folkgrupp så inget händer när det är omvänt..

Jag tycker att överallt man tittar i samhället idag så ser svensken ut som någon som förlorat ett krig och nu tvingas slava för ockuperande nation(er).

Har en del kompisar som har 2 jobb för att kunna försörja sina 2 barn. Samtidigt ser jag MENA familjer i fina kläder som bor bra med sina 8-10 ungar och ingen av föräldrarna jobbar.. hur FAN är det möjligt?

Kolla Ikea, svenne har 2 krukväxter, kanske en bokhylla och lite rea tvål i korgen. Nguran och Mohammed har 4 vagnar fullspäckade med möbler trots att de inte kan tala språket ens...

Sjukt.

Någon som har lite mer bakgrund om de internationella avtal vi har där vi bytt bort vårt land mot olja?
Citera
2019-08-06, 14:22
Medlem
Tramsig tråd. Vi bar inte bytt bort något mot olja. Svenskar jobbar inte ihjäl sig. Vi arbetar enligt kollektivavtal. Försök koncentrera dig om du ska starta ett ämne. Vart vill du komma?
Citera
2019-08-06, 15:40
Avstängd
Håller med, tramsig tråd. Det som har hänt är helt enkelt att mycket fler länder i Asien och Latinamerika har tagit steget in i en modern/industrialiserad ekonomi och exporterar mycket mer till väst, de har dessutom ofta lägre löner än i Europa, och därmed har konkurrensen på världsmarknaden blivit mycket hårdare.

Precis som att Sverige inte idag är bland de fem-sex bästa länderna i världen på friidrott, tennis eller fotboll: det är mycket fler länder som kommit in på planen.

Visst känner Sverige av detta men det gäller i minst lika hög grad t ex USA och UK.
Citera
2019-08-06, 15:51
Medlem
Callebiltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Tramsig tråd. Vi bar inte bytt bort något mot olja. Svenskar jobbar inte ihjäl sig. Vi arbetar enligt kollektivavtal. Försök koncentrera dig om du ska starta ett ämne. Vart vill du komma?
Svenskarna jobbar väldigt mycket, speciellt sett till vad de får behålla när skatten är dragen. Det är väldigt många svenskar som går på lyckopiller för att orka med och många går in i väggen så jo många (inte alla) jobbar väldigt mycket.

Angående avtal tänker jag på typ Barcelona avtalet mm.

Vart jag vill komma är att svensken idag uppför sig som ett erövrat folkslag. Vi jobbar för att försörja folk från hela världen som kommer hit och beslagtar våra resurser. Pensionärer som arbetat i hela sitt liv för att bidra till det välstånd vi hade slängs ut från äldreboenden för att göra plats åt nyanlända.

Folk som jobbat hela sitt liv flyttas bak i bostadsköer där nyanlända glider in och tar de nybyggda bostäderna i besittning.

Svenskar trängs bort från stadskärnor och alla bra platser. De bästa badplatserna nu ockuperas av nysvenskar som breder ut sig utan att visa hänsyn och svennarna flyr till de sunkigare ställena bara för att slippa muslimerna.

Våra döttrar och kvinnor våldtas på löpande band och gärningsmännen går fria om de inte fastnat med snalen i musen tills dess polisen kommer (i de fall polisen ens bryr sig att åka ut).

Sett ur ett historiskt perspektiv uppvisar vi alla tecken på ett erövrat folk. Så har det redan varit ett ekonomiskt krig som vi redan förlorat och hålls skenet bara upp så länge det går?
Citera
2019-08-06, 16:36
Medlem
holmiums avatar
Det ligger en del i din lägesbeskrivning. Problemet är nog inte främst oljan (annat än som beskattningsobjekt för den svenska skattebefriade offentliga parnassens folk) utan att svenska folket idag i princip har blivit egendomslöst främst genom beskattning, samt genom storskaliga stölder av den i förhållande till landets befolkning gigantiska finanssektorn. Den storskaliga finanskriminaliteten riktad mot gemene svensk åtnjuter ett omfattande skydd av lagen i Sverige, ett rent inside job.

Verklig frihet och demokrati kan endast existera i ett land där ägandet är individuellt och spritt till dom breda folklagren.
Dom egendomslösa ränteslavarna i bostadsrätterna, den högbelånde villan eller i höghusgettot har inga egna resuser och kan därför aldrig säga nej tack.

Det svenska skendemokratiska samhället, bygger på egendomslöshet och slaveri för massorna. det har tagit socilademokratin och övriga stödpartier till "den demokratiska apparaten" lite drygt 100 år att göra svensken egendomslös, kontantlös och maktlös.
Citera
2019-08-06, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callebilte
Kan detta vara orsaken till att man gått med på alla vansinnigheter? Öppna era gränser för kolonisering eller så stryper vi kranen.

Om jag kommer ihåg rätt så kommer 80 procent av svenska olje importen från Norge Ryssland England och liknande och skulle utan större problem kunna ökas till 100.

Så nej, jag tror inte att det hör ihop.
Citera
2019-08-06, 19:16
Medlem
Callebiltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 69Dragonlord.8008
Om jag kommer ihåg rätt så kommer 80 procent av svenska olje importen från Norge Ryssland England och liknande och skulle utan större problem kunna ökas till 100.

Så nej, jag tror inte att det hör ihop.
Jag menar inte bara sverige här utan i princip hela Europa.
Citera
2019-08-06, 19:22
Medlem
Callebiltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Det ligger en del i din lägesbeskrivning. Problemet är nog inte främst oljan (annat än som beskattningsobjekt för den svenska skattebefriade offentliga parnassens folk) utan att svenska folket idag i princip har blivit egendomslöst främst genom beskattning, samt genom storskaliga stölder av den i förhållande till landets befolkning gigantiska finanssektorn. Den storskaliga finanskriminaliteten riktad mot gemene svensk åtnjuter ett omfattande skydd av lagen i Sverige, ett rent inside job.

Verklig frihet och demokrati kan endast existera i ett land där ägandet är individuellt och spritt till dom breda folklagren.
Dom egendomslösa ränteslavarna i bostadsrätterna, den högbelånde villan eller i höghusgettot har inga egna resuser och kan därför aldrig säga nej tack.

Det svenska skendemokratiska samhället, bygger på egendomslöshet och slaveri för massorna. det har tagit socilademokratin och övriga stödpartier till "den demokratiska apparaten" lite drygt 100 år att göra svensken egendomslös, kontantlös och maktlös.
Ja, det är helt sjukt. Förr ägde man sina saker, idag är svennen urfattig och skuldsatt upp över öronen. Som du skriver.. maktlös.

Hela svenska folkets rikedom har förts över till stat och banker. Den som är satt i skuld är inte fri och svennen är väl mest belånad i hela världen. Folk köper hus och hoppas amortera ner till rimlig nivå till pensionen så de ska ha råd att bo kvar efter att de slutat jobba. Svennen verkar sakna lite sunt förnuft och konsekvenstänk men jag tror att många svennar kommer bli varse pengars värde nu i den kommande lågkonjunkturen. Kanske går de då längre än att knyta näven i fickan när de förstår vad politikerna ställt till med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in