Folk reagerar olika på droger, medicin är mycket mer individuell än man praktiskt har kunnat bry sig om historiskt, vi ser bara början på individualiserad och därmed troligt dramatiskt mycket bättre sjukvård. Jag har själv aldrig bakfylla, ens om jag dricker en liter vodka en kväll, och har aldrig haft huvudvärk annat än när jag slagit i huvet. Jag har provat cannabis men blir bara trött av skiten, medan jag ser andra bli energiska och åter andra uppleva nån slags halvtrans. Vår individuellt unika genetiska profil reagerar uppenbarligen olika på sånt som droger, och inte minst på mat och träning.
Så när läkaren skriver ut samma piller till helt olika människor för liknande symptom, så är det som att kasta pil med förbundna ögon. jag tror att man döljer hur usel det medicinska kunnandet är, för att inte oroa folk. Det känns tryggt att trooo att om man blir sjuk så kan man bli botad. Fast det är mest bara upp till ens egen kropp att bota sig själv på ett sätt ingen begriper. Den myndige mannen i vit rock är mest en slags präst.
Senast redigerad av Fri 2019-08-14 kl. 17:13.