Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-08-14, 11:08
Medlem
Vad fan menas med det?
It's been a wonder to some how Ozzy Osbourne has managed to survive through some of his experiences over the years, but there is a scientific clue.

The New York Post reports that back in 2010, scientists at Knome Inc. decided to study a remarkable human being's DNA and that they chose to take a closer look at Ozzy. Now, in a new book titled "Pleased to Meet Me: Genes, Germs and the Curious Forces That Make Us Who We Are," researcher Bill Sullivan reveals his findings.

According to Sullivan's research, Ozzy does have a never-before-seen mutation that has allowed him to consume alcohol in great quantities and several genetic variations that predisposed him to drug and alcohol dependency.

“Ozzy is indeed a genetic mutant,” writes Sullivan, who also examines the surprising ways in which we're shaped by our DNA and biological factors.

https://loudwire.com/researcher-clai...enetic-mutant/https://www.sydsvenskan.se/2019-08-1...e-ar-en-mutant
Citera
2019-08-14, 17:10
Medlem
Fris avatar
Folk reagerar olika på droger, medicin är mycket mer individuell än man praktiskt har kunnat bry sig om historiskt, vi ser bara början på individualiserad och därmed troligt dramatiskt mycket bättre sjukvård. Jag har själv aldrig bakfylla, ens om jag dricker en liter vodka en kväll, och har aldrig haft huvudvärk annat än när jag slagit i huvet. Jag har provat cannabis men blir bara trött av skiten, medan jag ser andra bli energiska och åter andra uppleva nån slags halvtrans. Vår individuellt unika genetiska profil reagerar uppenbarligen olika på sånt som droger, och inte minst på mat och träning.

Så när läkaren skriver ut samma piller till helt olika människor för liknande symptom, så är det som att kasta pil med förbundna ögon. jag tror att man döljer hur usel det medicinska kunnandet är, för att inte oroa folk. Det känns tryggt att trooo att om man blir sjuk så kan man bli botad. Fast det är mest bara upp till ens egen kropp att bota sig själv på ett sätt ingen begriper. Den myndige mannen i vit rock är mest en slags präst.
Senast redigerad av Fri 2019-08-14 kl. 17:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in