Citat:
Ursprungligen postat av
kattsvin
Hej,
Beställde en audio technica lp120 för dryga månaden sen, den hade lite synliga märken på sig vid leverans men tänkte att det bara vara kosmetiskt. Då jag DJar märkte jag nyligen att den halkar efter
mina andra spelare om jag spelar två identiska låtar med samma pitch (har två likadana spelare). Det är inte stora skillnader det handlar om, tror att den spelar med ojämn hastighet då och då och inte för långsamt hela tiden men svårt att säga. Någon som har en aning om vad felet kan vara? Är det något jag kan fixa själv gör jag det hellre då det lär ta ett tag att få en ny på garanti.
Ja, om du vet hur ställa in och justerat på alla möjliga sätt, samt vet hur stroboskop fungerar och fortfarande ser i stroboskopet att den inte går exakt helt jämnt, så är det illa.
Är den ny eller begagnad? Nya ska ju inte ha detta problemet och innebär att motorn inte är helt som den ska. Gamla slitna direktdrivna spelare kan ha detta problem och då är det en ny motor som gäller. Direktdrivna spelare av sämre kvalite kan också ha detta problem och bl a därför man förr hade remdrift för att med den balansera ut att motorerna förr inte gick helt jämnt.
Hur man ställer in din skivspelaren.
https://youtu.be/hVHsFc7oXNw