Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-24, 09:20
  #1909
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patrixx
Instämmer. Ett exempel på Nötverkets bizarra humor och vilja att narras. En person i rullstol som pratar genom en dator görs till världens intelligentaste man

Det finns en term för det du lider av: Vanföreställningssyndrom

Vanföreställningssyndrom räknas till de psykotiska störningarna, vilket innebär att personerna som drabbas har en förvrängd verklighetsuppfattning. Det viktigaste diagnostiska symtomet är att personen ifråga ska ha en eller flera icke-bisarra vanföreställningar. Patienten ska också kunna fungera någorlunda normalt och inte ha en funktionsnedsättning, utöver det som har med själva vanföreställningen att göra. Generellt anses vanföreställningssyndrom vara en allvarlig psykisk sjukdom som distinkt skiljer sig ifrån schizofreni. Personer med vanföreställningssyndrom är oftast äldre vid insjuknandet och har haft en bättre premorbid funktion än personer med schizofreni.
https://www.internetmedicin.se/behan...lningssyndrom/

Sök hjälp.
Citera
2023-10-24, 09:49
  #1910
Medlem
Jag var på plats på senaste föreläsningen i Stockholm med Patrik och Simon så jag kan intyga att det var mycket uppskattat
Citera
2023-10-24, 10:14
  #1911
Medlem
Tack Apelsinen för att du tog upp RCB avsnittet med Hawkins. Det var längesedan jag lyssnade på det så jag lyssnar på det igen nu och det är fenomenalt bra!
Jag har aldrig upplevt någon som är så kontraproduktiv som Apelsinen.
Tack!

https://www.spreaker.com/user/100427...ings-karaktaer
Citera
2023-10-24, 12:36
  #1912
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
N Jag har träffat honom och, tro mig, ytterst få om ens någon ville vara Hawkings elev,?
Uppfattat och korrigerat på hemsidan!
Tack för info. En av de saker som skiljer oss från Cui Bono är ju vår förmåga att ta till oss och ändra oss när vi blir överbevisade.

(Det kallas självinsikt. Ni i Cui Bono skulle kanske fundera på det?)
Citera
2023-10-24, 12:42
  #1913
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patrixx
Och om (en teori) inte kan falsifieras med relevanta experiment eller logiska resonemang så är den giltig..
?
Karl Poppers kriterium? Låter det bekant? https://sv.wikipedia.org/wiki/Falsifierbarhet
Om en teori inte kan motbevisas, "falsifieras" så är den ovetenskaplig. Marxism och freudianism är exempel på dessa.
Citera
2023-10-24, 12:47
  #1914
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patrixx
En person i rullstol som pratar genom en dator görs till världens intelligentaste man
"Görs till"? Du måste ju för farao studera vad han säger, vad han kommit fram till. Hur det står i relation till annan forskning. Hans gärning och verk.
Vem är det du tror har "Görs till"? Nä, förresten, svara på det här i stället där du chockerade mig:

Tag ett steg tillbaka och en djupt andetag. Tror du på fullt allvar att rullstolsbunden och talsvårigheter är argument MOT en persons sanningshalt och hans gärning?

Nå?
Citera
2023-10-24, 12:48
  #1915
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spacetravelisfake
Jag var på plats på senaste föreläsningen i Stockholm med Patrik och Simon så jag kan intyga att det var mycket uppskattat
Nej, det var du inte.
Citera
2023-10-24, 12:51
  #1916
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spacetravelisfake
Tack Apelsinen för att du tog upp RCB avsnittet med Hawkins. Det var längesedan jag lyssnade på det så jag lyssnar på det igen nu och det är fenomenalt bra!
Behövs inte eftersom Cui Bono har sagt samma sak i sex år: exv att Platt jord är ett påhitt av makthavarna för att diskreditera "äkta" kritik mot universum.
Det sade Cui Bono i avsnittet om Hawking, men å andra sidan sade de samma sak i avsnitt 155 från i somras.

Så du behöver inte lyssna om. Alla avsnitten säger samma sak!!!! (insert emoji for laughter)
Citera
2023-10-24, 13:55
  #1917
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Nej, det var du inte.

Jo. Jag var där.
Citera
2023-10-24, 14:05
  #1918
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Behövs inte eftersom Cui Bono har sagt samma sak i sex år: exv att Platt jord är ett påhitt av makthavarna för att diskreditera "äkta" kritik mot universum.
Det sade Cui Bono i avsnittet om Hawking, men å andra sidan sade de samma sak i avsnitt 155 från i somras.

Så du behöver inte lyssna om. Alla avsnitten säger samma sak!!!! (insert emoji for laughter)

Tråkigt att du alltså inte ens lyssnat på avsnitten i sin helhet.
Citera
2023-10-24, 15:58
  #1919
Medlem
9/11 diskussioner om huruvida planen osv är lika knasiga som diskussionen om Hawking.
Folk bråkar över förinspelad film, man tar ställning för och analyserar fullständigt fejkat videomaterial.
Likaså med Hawking som i sig är en mocking, ett sätt att pissa människor i ansiktet.
Dom driver med oss, alla fattar inte det uppenbarligen.

Ungefär som när Patrik Sjöberg hänger ut och lurar pedofiler i dumpen.
Pedofilerna förstår inte att det är Sjöberg dom pratat med i chatt.
För torsken var ju denna 13-14 åring verklig.
Precis på samma sätt är det med det officiella videomaterialet kring 9/11 och fiktiva figurer såsom hawking
__________________
Senast redigerad av Spacetravelisfake 2023-10-24 kl. 16:53.
Citera
2023-10-24, 17:45
  #1920
Medlem
Fabian Fjälling borde följa med Patrik Sjöberg som försvarare vid dessa uthängningar och ställa sin fråga hur vi kan veta att det är omoraliskt att vara pedofil…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in